Sam Koopman Posted 11 november 2002 Report Share Posted 11 november 2002 Heeft iemand misschien meer info over de Dynaudio axis 4 ,en wat is de invloed van condensatoren dicht bij een luchtspoel (laagaf scheidingfilter) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 november 2002 Report Share Posted 11 november 2002 Ik ken alleen de Axis 5. Dat model stamt nog van 1985 of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sam Koopman Posted 12 november 2002 Author Report Share Posted 12 november 2002 hey bedankt voor je mailtje, weet je meer over die dynaudio axis 5 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Geplaatst door Sam Koopman:hey bedankt voor je mailtje, weet je meer over die dynaudio axis 5 ? Mailtje?? Ik heb vast nog wel wat bouwbeschrijvingen liggen uit die tijd (Elektuur of Klang & Ton). Bedenk wel dat veel van de gebruikte units je niet meer kunt kopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Geplaatst door Duck-Twacy: Mailtje?? Ik heb vast nog wel wat bouwbeschrijvingen liggen uit die tijd (Elektuur of Klang & Ton). Bedenk wel dat veel van de gebruikte units je niet meer kunt kopen... Er worden vage mailtjes gestuurd geloof ik... Worden die automatisch aangemaakt of zo? Bas dacht namelijk dat ie een mailtje had van mij ('ene Henrie uit Enschede' die net als ik ook student is)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Met de standaard instellingen krijg je een notificatie van de forumsoftware dat er gereageerd is op je topic, misschien bedoelt Sam Koopman dat wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sam Koopman Posted 13 november 2002 Author Report Share Posted 13 november 2002 hey twacy, ik zou het wel op prijs stellen als je mij die tekeningen op 1 of andere manier kan doen toekomen. ik neem natuurlijk de kosten voor mijn rekening. groetjes Sam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Geplaatst door Sam Koopman:hey twacy, ik zou het wel op prijs stellen als je mij die tekeningen op 1 of andere manier kan doen toekomen. ik neem natuurlijk de kosten voor mijn rekening. groetjes Sam. Zal kijken of ik het kan inscannen (op scanner van mijn werk). Kan even duur, wat heb het morgen een beetje druk. Maar als ik vragen mag, wil je het echt gaan gaan nabouwen. Afgezien van de vergkrijgbaarheid van de units is het een best een complexe kast met dubbele wanden en zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sam Koopman Posted 14 november 2002 Author Report Share Posted 14 november 2002 Het twacy, ik heb zelf de dynaudio axis 4 maar na mijn aankoop daar van kreeg ik te horen dat er geen axis 4 bestaat, dus daarom ben ik op zoek naar het filter schema ervan zodat ik in iedergeval dat gedeelte terug kan brengen ,alvast bedankt voor de moeite , en als je het schema ook in huis hebt , dan ben ik je daar dankbaar voor. groetjes sam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Dus als ik het goed begrijp heb je een Axis 4, maar die bestaat niet en daarom wil je het filterschema van de Axis 5 gebruiken (5 weg systeem). Heb je ook een fotoootje van die viruele Axis 4 Annyway, zal in het weekend de tijdschriften opzoeken (denk dat ik meerdere bouwbeschrijvingen heb) en maandag proberen te scannen (of anders fotokopieren). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sam Koopman Posted 15 november 2002 Author Report Share Posted 15 november 2002 hey twacy , Ik heb er een foto van maar het lukt me niet om deze te versturen . groetjes Sam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Hm, uit dezelfde periode van de Axis 5 was er ook de "Profil 4" van Dynaudio. Een (je raadt het) 4 wegsysteem, bestaande uit de befaamde 30W54, de D76 mid dome en 2 dome tweeters in een reflex behuizing van 1050 * 354 * 426 mm. Ook daar heb ik een bouwontwerpje van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sam Koopman Posted 17 november 2002 Author Report Share Posted 17 november 2002 hey Twacy, Nog bedankt voor je mailtje ! Ik heb in mijn dynaudio's een 30w100 een 17m75 een d52af en een d21af en ik heb nog eens nar het schema gekeken en het word steeds vager, dus alle hulp is hier welkom. als je jou email adres geeft dan mail ik daar wel een foto heen. groetjes sam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ouwerocker Posted 5 december 2007 Report Share Posted 5 december 2007 De Dynaudio Axis 4 bestaat niet. De types waar ik destijds veel behuizingen voor heb gebouwd, waren Profil 4 en Axis 5. Inderdaad rond 1985 / 1986. De Profyl 4 is een 4 weg basreflex , als het goed is moet ik de tekeningen er nog wel van hebben liggen, komt echter wel vrij nauwkeurig qua binnenwerk. Bij de Axis 5 was het laaggedeelte gescheiden gebouwd van het mid- en hoog, afgescheiden door een middenpaneel, voorzien van vario vents. Het laaggedeelte was inderdaad dubbelwandig, het advies was om de tussenruimte af te vullen met quartszand om de trillingen tegen te gaan. Heb zelf nog steeds de Profiel 4, de laag speakers zijn ondertussen voorzien van een nieuwe rubber ophanging, de originele was vervaardigd van natuurrubber, wat een beperkte levensduur inhoudt. Let wel op dat de speakers gematched zijn. Wat mij betreft een meer dan uitstekende box in zijn prijsplasse, had er totnogtoe een Luxman 505 versterker achter, met uitstekend resultaat. Krijg deze week een Luxman 530 versterker binnen, en je zult begrijpen : Vol verwachting klopt mijn hart...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 december 2007 Report Share Posted 5 december 2007 Nu nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ouwerocker Posted 7 december 2007 Report Share Posted 7 december 2007 Schitterende boxenset, had deze destijds graag willen hebben.., werd uiteindelijk de Profil 4. Betaalde destijds voor de complete inbouwset 1050,00 D mark, de Axis 5 zou, meen ik me te herrinneren, op 2300,00 komen. Deed destijds veel met behuizingen, met name in Duitsland en Zwitserland was men daar erg intensief mee bezig. Foto's staan bij: mijn set, te vinden via : Blog van Ouwerocker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts