yoyo Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Ja ik weet het, iedereen wordt een beetje flauw van al die topics over de PP maar het probleem is er niet minder om: "Kleine vandalen hebben met een scherp en puntig voorwerp mijn tweeter vernield, het betrof een Philips AD11700/RT8+. Ja inderdaad: die met het ingebouwde stervormige beschermrooster waar je bijna niet door kunt prikken." Na wat hulp op dat andere forum weet ik waar ik ze kan kopen (nog niet voor welke prijs) Echter nu zag ik daar om heen nog wat alternatieven, heeft iemand hier ervaring mee ? Bijvoorbeeld: Eton er4 (duur) Visaton MHT 12 Expolinear NDRL-81 HiVi research Rt1 HiVi research Rt2 (duur) Ik zag ergens iets staan dat de twee dure waren getest in klang und ton maar die heb ik niet. hier zijn ze te zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Dit is echt zonde . Deze tweeters waren zo goed zo,n pracht geluid. Hier in Nederland zijn ze volgens mij niet meer te verkrijgen maar in Duitsland tot een 2 jaar geleden nog wel dus probeer het daar eens. Een betere ribbon tweeter dan die van philips zal je niet vinden Misschien dat de Radiobeurs LOUTER in Dordrecht ze nog ergens heeft liggen die hadden wel meer oude voorraden. Adres is Voorstraat Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 Don, ben je niet in de war met de RSQ8P? Het rechthoekige model? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 Dan denk ik dat ik in de war ben ja want die dingen die ik voor ogen heb waren inderdaad rechthoekig . De eerste generatie wat knullig uitgevoerd de 2 de al veel netter en degelijker wat constructie betreft. Daar het opgegeven achtervoegsel RT is dacht ik dat deze tweeter bedoeld werd. Een ander model dan de rechthoekige ken ik nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 14 mei 2003 Author Report Share Posted 14 mei 2003 Er is een groepje ribbon-luidsprekers van Philips met allemaal RT8 in de naam, dit is inderdaad verwarrend hier is een overzichtje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 Geplaatst door Yoyo:Er is een groepje ribbon-luidsprekers van Philips met allemaal RT8 in de naam, dit is inderdaad verwarrend hier is een overzichtje Gaaf die dingen en echt ongelooflijk goed! De RSQ heb ik een keer beluisterd tesamen met een philips lange slag woofer bij speaker &co en ik kan je verzekeren dat ik enorm onder de indruk was. Elke euro zijn ze dik waard op zeker. Het is jammer te zien dat philips doorgaans minder goede spullen fabriceerd wetende dat ze het wel kunnen heel jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Inderdaad jongens, tering, wat zijn ze mooi. Nooit gehoord maar de specs en reviews zijn om te smullen. Vooral deze dan, lijkt wel een Braun overigens Maar jij bedoeld waarschijnlijk de kleinsten uit de serie ?: Die zijn hier en daar op het net heus nog wel te krijgen hoor. Ik heb ook weleens gelezen dat een buitenlandse fabrikant de productie van de Philipsen weer ter hand zou gaan nemen. Iemand trouwens enig idee wat de lineaire excursie van die dingen is ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 15 mei 2003 Author Report Share Posted 15 mei 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Iemand trouwens enig idee wat de lineaire excursie van die dingen is ? ] Ik niet . "Gelukzalig zijn de onnozelen der aarde" zullen we dan maar zeggen. De fabrikant die de divisie heeft overgenomen van Philips is ATD uit Italie, ze zijn geloof ik aan het opstarten Ik had mijn oog laten vallen op deze Eigenlijk vooral vanwege de aanbevelingen van de Klang&Ton bouwpakket beschrijvingen. Waar staan die recencies van de philips waar je het over hebt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 15 mei 2003 Author Report Share Posted 15 mei 2003 Nu dacht ik dat de HIVI rt2c van Swans ook ribbons waren, maar het viel mij op dat ze in het de rubriek planars vallen. Weet iemand het verschil tussen ribbons en planars ? Laat maar ik heb het al gevonden : hier is een FAQ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 YoYo, zit ik gisteren een uitgebreide reactie aan jou te typen, compleet met foto's, pleurt GVD me internetverbinding er weer uit ! Ik krijg wat van die KutSema !! Anyway, ik schreef dus, kijk ook eens naar de tweets van Bohlender Graebener, de Neo 3 kost rond de € 80,00 en zou beslist interessant kunnen zijn. Het zijn planars. Waar ik die reviews van de Philipsen heb gelezen kan ik zo snel niet meer achterhalen. Effe Googlen ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 16 mei 2003 Author Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Waar ik die reviews van de Philipsen heb gelezen kan ik zo snel niet meer achterhalen. Effe Googlen ? Ik heb me de afgelopen 2 dagen wel 10 uur suf gegoegeld en ben inmiddels weer een beetje wijzer. Deze tip van jou Bohlender Graebener, de Neo 3 zal ik binnenkort wel natrekken Ik had al de hivi rt2 besteld maar ze waren niet on-stock pas weer vanaf de 27 mei ofzo. Kan ik het allemaal nog eens rustig laten bezinken voor ik opnieuw bestel. bedankt voor je tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Anyway, ik schreef dus, kijk ook eens naar de tweets van Bohlender Graebener, de Neo 3 kost rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Paul Jenner:YoYo, zit ik gisteren een uitgebreide reactie aan jou te typen, compleet met foto's, pleurt GVD me internetverbinding er weer uit ! Ik krijg wat van die KutSema !! Paul. Aan Casema mankeert niets, dit zijn gewoon slimme zakenlui. Het zijn de mensen die(nog steeds)internetten via Casema waar iets aan mankeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 15 juni 2003 Author Report Share Posted 15 juni 2003 Hallo Spido, Gezien jij de tekortkomingen van mijn PP's goed kent, wat zou je aanbevelen om de tweeters te vervangen. Ik twijfel tussen: - de jou wel bekende visaton mht 12 (waarvan ik ergens las dat ze niet meer leverbaar zijn) - eventueel de atd opvolger van de originele philips circular rt8 die er in zaten.(om het dichtst bij het origineel te blijven) - de hivi rt2c planar (goede recensie in klang&ton en sinds vandaag weer leverbaar bij partsexpress voor 99 dollar) omdat deze ook een hoger rendement heeft dan de originele philips. Ik vind mijn 2002-PP's iets te weinig hoog hebben. wat is jouw opinie hierover ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Beste Yoyo, Volgens de site van Visaton is de MHT 12 gewoon leverbaar. Eerlijk gezegd zou ik niet zo'n kostbare tweeter kiezen, in combinatie met de huidige unitbezetting van de Pipers. (De woofertjes en de middentoner zijn immers van bescheiden kwaliteit.) Er zijn prachtige dometweetertjes die veel goedkoper zijn, minder kwetsbaar en wellicht zelfs beter combineren in het systeem. (Bijvoorbeeld Visaton G 25 FFL of DTW8.12NG; maar andere merken leveren ook prima units!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Philips maak zelf geen ribbons meer, dit bedrijfsdeel is verkocht. Ik weet niet hoe het bedrijfje heet, maar het zit ergens in Flevoland (dacht ik). Dit bedrijfje verkoopt nog steeds dezelfde spullen als Philips. Ik zou wel een ribbon nemen met wat meer rendement (als dat kan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Eindelijk een concrete invulling van de slogan: 'Let's make things better...'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 23 juni 2003 Author Report Share Posted 23 juni 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Ik zou wel een ribbon nemen met wat meer rendement (als dat kan). Voor ik iets koop ga ik eerst bij iemand luisteren die de visaton's heeft. Op papier hebben deze een iets hoger rendement. Daarna zie ik wel verder. Trouwens ik sluit me helemaal aan bij je nieuwe stelling "Alle apparatuur is goed ......., totdat je beter weet ..!!." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts