JSA Posted 1 december 2002 Report Share Posted 1 december 2002 D'r is al flink aan geklust Maar ik denk dat ik verder wil. Nou zit ik er aan te denken om hem te verzwaren met loodbitumen. Maar waar kopen jullie dat? En waarmee kan je dat het beste bevestigen zodat het niet van die kap afdondert? Omdat het laadje van m'n cdspeler gewoon van kunstof is, zorgt dat nog wel eens voor wat krasjes op cd's bij het in/uitwerpen. Wadia heeft hun cdlaadje voorzien van een soort rubber achtig spul. Zoiets wil ik ook, maar wat voor spul kan ik daar voor gebruiken? Viltjes heb ik geen zin in, dat trekt alleen maar stof aan. Er zitten nu zogenaamde 'audiofiele' opamps in die het best werken onder 20 volt. M'n voeding levert rond de 16 volt. Is het 't waard om er bijvoorbeeld een amplimooo? voeding in te zetten die wel 20 volt levert? Groet, Jasper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 december 2002 Report Share Posted 1 december 2002 Geplaatst door JSA:D'r is al flink aan geklust Maar ik denk dat ik verder wil. Nou zit ik er aan te denken om hem te verzwaren met loodbitumen. Maar waar kopen jullie dat? En waarmee kan je dat het beste bevestigen zodat het niet van die kap afdondert? Loodbitumen kun je kopen bij Speakerland en Speaker & Co. Daar betaal je echter een boel centjes voor. Goedkoper in het om naar een automaterialenzaak te gaan en te vragen naar zelfklevende dempingsmatten. Dit zijn ook loodbitumen matten. Het aanbrengen spreekt dan voor zich. Geplaatst door JSA:Omdat het laadje van m'n cdspeler gewoon van kunstof is, zorgt dat nog wel eens voor wat krasjes op cd's bij het in/uitwerpen. Wadia heeft hun cdlaadje voorzien van een soort rubber achtig spul. Zoiets wil ik ook, maar wat voor spul kan ik daar voor gebruiken? Viltjes heb ik geen zin in, dat trekt alleen maar stof aan. Het enige waar ik zo snel aan kan denken zijn dunne tochtstrips, te koop bij e DHZ-zaak. Als deze nog te dik zijn kun je ze met een scherp mes (scalpelmes oid) "fileren". Geplaatst door JSA:Er zitten nu zogenaamde 'audiofiele' opamps in die het best werken onder 20 volt. M'n voeding levert rond de 16 volt. Is het 't waard om er bijvoorbeeld een ampimo? voeding in te zetten die wel 20 volt levert? Groet, Jasper De meeste goeie opamps hebben hun werkspanning tussen 12 en 24 volt liggen. Wat wil je met de voeding gaan doen? Is het alleen een (ringkern)trafo (van Amplimo) die je er in wil zetten of wil je de hele voeding onderhanden nemen? Dan zijn we wel ff bezig. Een ringkerntrafo heeft een kleiner strooiveld, dat is zijn grote voordeel t.o.v. een E-kern of blikpakket trafo. Nog beter zijn R-core en C-core trafo's. Helaas hebben de meeste cd speler trafo's met meerdere en verschillende spanningen. Dat zou betekenen dat je die ene trafo door een aantal trafo's moet gaan vervangen (is wel beter). Als je de plaats ervoor hebt en niet op een paar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 december 2002 Report Share Posted 1 december 2002 Geplaatst door JSA:D'r is al flink aan geklust Maar ik denk dat ik verder wil. Nou zit ik er aan te denken om hem te verzwaren met loodbitumen. Maar waar kopen jullie dat? En waarmee kan je dat het beste bevestigen zodat het niet van die kap afdondert? Omdat het laadje van m'n cdspeler gewoon van kunstof is, zorgt dat nog wel eens voor wat krasjes op cd's bij het in/uitwerpen. Wadia heeft hun cdlaadje voorzien van een soort rubber achtig spul. Zoiets wil ik ook, maar wat voor spul kan ik daar voor gebruiken? Viltjes heb ik geen zin in, dat trekt alleen maar stof aan. Er zitten nu zogenaamde 'audiofiele' opamps in die het best werken onder 20 volt. M'n voeding levert rond de 16 volt. Is het 't waard om er bijvoorbeeld een ampimo? voeding in te zetten die wel 20 volt levert? Groet, Jasper Loodbiumen... haal ik bij Audio Selectief in Sneek. Zijn zelfklevend MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 december 2002 Author Report Share Posted 1 december 2002 Geplaatst door sodejuu: De meeste goeie opamps hebben hun werkspanning tussen 12 en 24 volt liggen. Wat wil je met de voeding gaan doen? Is het alleen een (ringkern)trafo (van Amplimo) die je er in wil zetten of wil je de hele voeding onderhanden nemen? Dan zijn we wel ff bezig. Voorlopig alleen even die trafo van Amplimo. Ik weet niet of dat loont. Er zit nu een bloktrafo in, wel van goede kwaliteit volgens Bas (BB). Een ringkerntrafo heeft een kleiner strooiveld, dat is zijn grote voordeel t.o.v. een E-kern of blikpakket trafo. Nog beter zijn R-core en C-core trafo's. Helaas hebben de meeste cd speler trafo's met meerdere en verschillende spanningen. Dat zou betekenen dat je die ene trafo door een aantal trafo's moet gaan vervangen (is wel beter). Als je de plaats ervoor hebt en niet op een paar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts