Jump to content

Ervaringen met buizenversterkers VELLEMAN?

Alva
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Stefan:

Service??  confused.gif

Dat doe je natuurlijk zelf bij een bouwkit!    ;)

Als je een kit koopt ben je zefl verantwoordelijk voor de klank, de betrouwbaarheid en de service natuurlijk   :D

Je bouwt hem toch ook zelf?

Niet 100% akkoord, Stefan!

Klank en betrouwbaarheid van een hifi-toestel hangen toch voor een groot deel af van de gebruikte onderdelen (en de mate waarin deze optimaal op elkaar zijn afgestemd)enerzijds, en het algemene ontwerp van het toestel zelf anderzijds. Ik ben overigens geen zelfbouwer, maar heb wel iemand die het voor mij zou kunnen doen. Heb verder geen concrete plannen wat betreft de Velleman, maar ontvang regelmatig hun reclamefolder, en ken eigenlijk niemand die het produkt gebruikt of gebruikt heeft.

Ik ga er altijd vanuit dat iemand een bouwkit koopt als startpunt.

Daarna gaan de meesten nl. tweaken; componenten verbeteren, buisinstellingen klankmatig vergelijken, soms de gehele schakeling verbeteren, etc.

Vandaar mijn reactie!

Wanneer je hem alleen maar laat bouwen en er verder vanaf blijft is het natuurlijk en andere zaak!

Mijn ervaring met bouwkits is dat ze in ieder geval meer waar voor hun geld leveren dan voor dezelfde prijs een fabrieksversterker.

En natuurlijk klinken buizen altijd beter dan transistoren :D:D:D:D

Geplaatst door DTS:

Altijd ?? .............weet je dat wel zeker, Stefan ?   :D    :D

Rick   cool.gif

Met deze opmerking oordeel ik niet over buizenontwerpen van anderen (want er zijn genoeg ontwerpers die nog veel moeten leren :P )

Wat ik bedoel is dat je met buizen, versterkers kan maken die in elke prijsklasse de confrontatie met transistoren aan kan!

Dus; Ja, dat weet ik zeker! :D:D:D

Hoi Stefan,

Nee....een Krell MRA zit er dit jaar voor mij niet meer in :D:D

Ik heb altijd een buizen versterker gehad ( Audio Inovations The First ). Echter op een gegeven moment werd ik ziek..........ik kreeg het home theater virus.

Das nooit weer over gegaan en dat zal ook nooit weer genezen. Ik heb het destijd m.b.v Haudio nog wel geprobeert om dat te combineren maar dat lukte niet echt dus heb ik met pijn in mijn hart afscheid moeten nemen van buis, Als er ooit een versterker komt die home

cinema aan kan.........dan zal deze er hoogst waarschijnlijk wel komen. Ik weet dat Quad er inmiddels wel wat heeft maar ik heb er verder nog niks over gelezen...........weet jij toevallig of er een merk is die wel wat heeft ?

Rick

Geplaatst door DTS:

Hoi Stefan,

Nee....een Krell MRA zit er dit jaar voor mij niet meer in   :D    :D

Ik heb altijd een buizen versterker gehad ( Audio Inovations The First ). Echter op een gegeven moment werd ik ziek..........ik kreeg het home theater virus.

Das nooit weer over gegaan en dat zal ook nooit weer genezen. Ik heb het destijd m.b.v Haudio nog wel geprobeert om dat te combineren maar dat lukte niet echt dus heb ik met pijn in mijn hart afscheid moeten nemen van buis, Als er ooit een versterker komt die home

cinema aan kan.........dan zal deze er hoogst waarschijnlijk wel komen. Ik weet dat Quad er inmiddels wel wat heeft maar ik heb er verder nog niks over gelezen...........weet jij toevallig of er een merk is die wel wat heeft ?

Rick

Op de CES in Las Vegas schijnt (volgens Stereoplay 3/2001) in ieder geval een Dolby Prologic II voorversterker met buizen gelanceerd te zijn. Fabrikant is Jim Fosgate, z'n apparaat heet de Fosgate Audionics en kost volgens een USA website $7,499

Een paar monoblokken erachter en je bent een heel eind ... :D:D:D

M.

Ik heb wel eens wat ontwerpen gezien van Jim Fosgate, de schema's zagen er doordacht uit, wekte wel vertrouwen. Maar de prijs is ook behoorlijk fors dus dat mag ook wel.

Wat betreft eindversterkers; die keuze kan jij alleen zelf maken! Maar het zal wel veel geld gaan kosten als je 5 kanaals buizen koopt! ;)

groeten,