The Koosjer connection Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Scat-Man: Wat denk je van dubbelwandig terplaatse af vullen met droogzand? Heb je dat wel eens gehoord?Het enige wat dan nog beweegt zijn de conussen. of niet? Scat-Man. Nu ben ik geen techneut,verre van dat,en daarvan zwerven er hier op het forum meer dan genoeg rond .....maar, Je moet wel blijven ont-koppelen[?],want amders verplaats je enkel het probleem. Dus,hoe wil je dubbel-wandig zijn zonder een of andere vorm van koppeling? --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 zonder een of andere vorm van koppeling? --Hans Zonder koppeling kan dus niet,maar daar waar nodig. Een compromis sluiten. Scat-Man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Bob James:De haat die RonL kennelijk koestert is volslagen misplaatst, onverklaarbaar, en heeft een ziekelijk, obsessief karakter. De wijziging in de PP tussen beide sessies in Nieuw-Beijerland was van zeer geringe aard. Vermoedelijk is de afwijzing tijdens de eerste sessie te verklaren uit de negatieve invloed van RonL. Het is aan te nemen dat zijn haat zijn oordeel be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Volslagen misplaatst, onverklaarbaar, en heeft een ziekelijk, obsessief karakter. Een mooie omschrijving van je laatste posting -------------------- Met vriendelijke groet Kermie Le Frogue Goedemorgen!Waar waren wij gisteren nu ook al weer gebleven? Scat-Man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Bob James, de vervorming tijdens de eerste PP sessie is ook door mij geconstateerd: Het was niet om aan te horen. Er was geen sprake van een hatelijke sfeer tussen Klaas en Ron, voorzover ik dat heb kunnen merken. Zo, en nu bemoei ik me er niet meer mee. Spekkoek rulz ! Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Bob James:De haat die RonL kennelijk koestert is volslagen misplaatst, onverklaarbaar, en heeft een ziekelijk, obsessief karakter. De wijziging in de PP tussen beide sessies in Nieuw-Beijerland was van zeer geringe aard. Vermoedelijk is de afwijzing tijdens de eerste sessie te verklaren uit de negatieve invloed van RonL. Het is aan te nemen dat zijn haat zijn oordeel be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Bedoel je soms dat ik mijn MDF eerst moet laten zagen en spuiten voordat ik de units erin schroef ? Eerst laten zagen en in elkaar lijmen lijkt mij wel handig ja. Maar daar loopt al een ander topic over Verven hoeft niet zo hoor, maar voordat je je speakers er in schroeft zou ik wel eerst grondig de stofzuiger ter hand nemen. Bij de weg speksteen, is gewoon een erg zachte natuurlijke steensoort. Je kunt er met een mes makkelijk in snijden. Het is daarom ook erg geliefd bij huisvrouwenhandenarbeidclubjes (3x woordwaarde). Wat is speksteen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 september 2003 Report Share Posted 22 september 2003 Geplaatst door RonL: (...) Klaas, mag ik je eraan herinneren (...) Nee, want je adresseert w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door spido: Nee, want je adresseert w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Hallo Michiel, Wat een heftige reactie op zo'n niet-emotioneel, beschouwend stukje. Gaat het nu weer een beetje? Ik had het over de eerste luistersessie in Nieuw-Beijerland. Niet over de tweede. Was jij er bij, die eerste keer? Ik heb beide "versies" van de King ook gehoord: de versie met de wat grotere seriecondensator voor de middentoner (eerste sessie) en met de wat kleinere (tweede sessie). Het verschil is miniem. Een ietsepietsie minder presence, dat is alles. Lang niet genoeg om tot een volslagen ander oordeel te komen, vind ik. Als ik KF was geweest, had ik het oordeel van de eerste sessie gewoon aan m'n laars gelapt. Een stel vliesridders dat een oordeel uitspreekt over een dynamische full-range speaker... dat is net zoiets als een kleurenblinde die een fauvistisch schilderij beoordeelt. En als ik het bij nader inzien toch eens was geweest met hun commentaar, dan zou ik dat zeker niet aan de grote klok hangen: ik zou de verandering zonder publiciteit doorvoeren. Waarom zou ik mijn eigen geloofwaardigheid aantasten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door spido: ...Waarom zou ik mijn eigen geloofwaardigheid aantasten? Tja......... Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 september 2003 Author Report Share Posted 23 september 2003 Je hoeft het woord luidspreker hier maar te noemen en de heren vliegen elkaar in de haren..Jongens, het ging gewoon over een leuke luistermiddag in Schiedam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door spido:Hallo Michiel, Wat een heftige reactie op zo'n niet-emotioneel, beschouwend stukje. Gaat het nu weer een beetje? Ik had het over de eerste luistersessie in Nieuw-Beijerland. Niet over de tweede. Was jij er bij, die eerste keer? Ik heb beide "versies" van de King ook gehoord: de versie met de wat grotere seriecondensator voor de middentoner (eerste sessie) en met de wat kleinere (tweede sessie). Het verschil is miniem. Een ietsepietsie minder presence, dat is alles. Lang niet genoeg om tot een volslagen ander oordeel te komen, vind ik. Als ik KF was geweest, had ik het oordeel van de eerste sessie gewoon aan m'n laars gelapt. Een stel vliesridders dat een oordeel uitspreekt over een dynamische full-range speaker... dat is net zoiets als een kleurenblinde die een fauvistisch schilderij beoordeelt. En als ik het bij nader inzien toch eens was geweest met hun commentaar, dan zou ik dat zeker niet aan de grote klok hangen: ik zou de verandering zonder publiciteit doorvoeren. Waarom zou ik mijn eigen geloofwaardigheid aantasten? hallo spiedo! Als je dit al een heftige reactie vindt weet ik het niet meer, het was zeker niet zo bedoeld! Ja ik was er de eerste keer ook bij! En ik vind de verandering zeer zeker niet klein(en met mij nog een paar anderen) Dat je zelf het verschil niet hoort wil niet zeggen dat het er niet is, maar zegt mij meer over jou. En gelukkig maak jij die speakers niet maar doet Klaas dit, en die wil perfectie!(jij niet?) Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door cgm:Je hoeft het woord luidspreker hier maar te noemen en de heren vliegen elkaar in de haren..Jongens, het ging gewoon over een leuke luistermiddag in Schiedam. Ha CGM, Ik wacht in spanning af tot het moment dat klaas zijn speksteen speakers af heeft. Misschien is dat wel helemaal je van het! je weet het niet, je weet het niet!! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 september 2003 Author Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door Michel Romijn: Ha CGM, Ik wacht in spanning af tot het moment dat klaas zijn speksteen speakers af heeft. Misschien is dat wel helemaal je van het! je weet het niet, je weet het niet!! Groet Michel Die klant had ook gewoon naar Schiedam kunnen gaan voor spekstenen speakers, ze hadden daar ook vloerstaanders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door spido: Het is je toch al z Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door Sherwin:Zeg Spido, wat gebruikt onze heer Feenstra eigenlijk voor dempingsmateriaal in zijn middentoner behuizing? Loopt het midden overigens ver door in het naar de hoge kant of niet? (dus gebruikt ie een spoel in de richting van 0.50mH of meer in de richting van 0.30mH, met 6dB slopes) MVgr Hallo Sherwin, Voor zover ik weet zit er in de middentonerpot alleen een lappie baf. De middentoner loopt naar het hoog toe door zover als-ie zelf wil en kan, legde KF me uit. Het "filter" is puur capacitatief en bevat dus geen enkele inductie of weerstand meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Hallo Sherwin, Glaswol is onprettig voor de luchtwegen en de vezels willen ook nog wel in de huid dringen. Agressief, dus Misschien dat glaswol in een afgesloten middenpotje nog wel zou kunnen worden gebruikt. Maar er schijnen tegenwoordig arbo-wetten of richtlijnen te zijn die verbieden dat je je personeel of jezelf blootstelt aan agressieve stoffen. Ten aanzien van mdf is geloof ik nog niets verordonneerd. Maar bij het bewerken is afzuiging hard nodig: wat een verstikkend fijn zaagstof komt daar van af! Nee, dan speksteen! Het slijpsel van speksteen is speksteenpoeder, oftwel talkpoeder. Talkpoeder met een lekker geurtje wordt ook wel babypoeder genoemd. Als je dus een mooie, soepele huid wilt hebben, is het raadzaam een paar spekstenen luidsprekerkasten te gaan maken. Flink schuren en frezen, en dan jezelf goed insmeren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Nou jullie hebben dan die thread over Glaswol zeker niet gelezen. Google eens naar de veiligheid van Glaswol en je zult zien dat het wel meevalt. Maar dat glaswol beter is dan BAF daar zijn de geleerden het toch echt niet over eens. Misschien in de handen van Sherwin. Heb het zelf nooit gebruikt maar Acousta-Stuf schijnt het meest effectief te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Hallo Peter, Toen ik jonger was, zo veel jonger dan vandaag, moest-en-zou het langharige wol zijn. Van een buurman kreeg ik toen een versafgeschoren schapenvacht. (Eigenlijk was het toen nog een schapevacht, welke spelling - wat Dick ook moge beweren - veel logischer was, aangezien het de vacht van slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Beste Spido, je had ook wol van een langharig schaap moeten nemen Nee dat gewone Texelse schapenwol het niet zo goed doet is allang bekend. Je kunt het overigens gewoon ontpoept en gewassen in balen kopen hoor En dat stinkt echt niet. De motten vinden het wel erg lekker. Maar waarom zou je? In speakers hoort het m.i. ook niet thuis. De langharige wol die je bij de speakerhandel koopt is overigens ge-impegneerd zodat de motten er af blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Het Drentse heideschaap is audiofiel veel verantwoorder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Hallo, Over steen gesproken; vorige week heb ik een setje speakers van Fischer en Fischer gehoord. Die speakers worden gemaakt van leisteen, dat zeer dood schijnt te zijn. Ik kon inderdaad mijn hand hand op de (luid spelende ) speakers leggen zonder ook maar iets te voelen. Het belangrijkste is natuurlijk hoe ze klinken; nou super. Ik heb nog zelden zoiets gedetailleerd en ongekleurd gehoord. Plaatsing perfect, prachtig strakke en rustige bas. Het setje werd aangestuurd met SAC apparatuur die zijn signaal kreeg van een (SAC) gemodificeerde TEAC VRDS25. Waar? Bij Audio Delight in Babberich. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Hi Sherwin, Indrukwekkend, die speaker van jou! Doet me een beetje denken aan de Etude van Mark van Moerbeke, destijds. Heb je er al twee gemaakt? Of perfectioneer je er eerst eentje? Zo te zien zijn er dubbeldikke panelen toegepast. Goed idee als het om mdf gaat. Maar met speksteen lijkt me dat niet zo praktisch. Je wilt de top-mount op spikes zetten? Misschien is een laag rubber (ringenmat o.i.d.) ook wel een goed idee: de ruimte tussen de beide kasten zou als resonator kunnen werken. Klinkt het systeem al helemaal naar wens? Heb je er referentieluidsprekers bij gehad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Dit lijkt een beetje je coming out op dit forum, Sherwin. Leuk om te zien dat sommige blaffende honden blijkbaar ook kunnen bijten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts