Paul Jenner Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Veel complimenten Sher, ziet er zeer indrukwekkend uit. Inderdaad is het plaatsen van die extra zijvlakken een goed idee. Houd de kast wat dunner aan de voorkant terwijl het toch de noodzakelijke verzwaringen en verstevigingen geeft. Waarom etaleer je die troep wel op hifi.nl en niet hier ? WIJ zijn toch je vrienden ? Open een eigen topic hierover zou ik zeggen ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door Sherwin: (...) Ik heb wel regelmatig meegemaakt dat met verkeerd afgestemde 6dB filters het geluid wat schreeuwerig werd (met name dipole.. dat was al helemaal tweaken totdat je gek werd). (...) Ja, de klank van sommige "foute" speakers kan heel overtuigend zijn! 'k Heb ooit 'ns een tweewegsysteempje in elkaar gezet dat bestond uit een breedbandunit met een pi Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Dan herken jij vast ook wel dat typische haaifaaigeluid, waarvan je schele hoofdpijn krijgt op hifi-beurzen en zo: het diepste laag ontbreekt, overdreven weergave rond 120 Hz, bloedarmoede en fasefouten in het middengebied, en een spits, schraal en hees hoog. Van de week luisterde ik nog naar een TL systeem van een beroemde nederlandse bouwer: Mooi, dynamisch, krachtig laag. Evenwichtig middengebied. Fraai hoog. Kl*tespeaker, dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door spido:Hallo Peter, Van een buurman kreeg ik toen een versafgeschoren schapenvacht. (Eigenlijk was het toen nog een schapevacht, welke spelling - wat Dick ook moge beweren - veel logischer was, aangezien het de vacht van slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 september 2003 Author Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door dick jansen: Ten tijde dat ik in Drenthe ben getogen was onze buurman de plaatselijke schaapherder, tweemaal daags kwam de man met twee honden en honderd schapen langs ons huis. De stank viel wel mee en het aantal lammetjes ook. Naar verluid zijn er zelfs religies waar het is toegestaan om je te vergrijpen aan zo'n wolbaal bij gebrek aan wat anders/beters Hoeveel maagden zijn er in Drenthe? Alle meisjes onder de 12 en alle schapen die harder kunnen rennen dan een Drent.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door cgm: Hoeveel maagden zijn er in Drenthe? Alle meisjes onder de 12 en alle schapen die harder kunnen rennen dan een Drent.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door dick jansen: (...) Dus ik weet niet wat jij je toen in je handen hebt laten duwen.... (...) Ook m Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door cgm: Hoeveel maagden zijn er in Drenthe? Alle meisjes onder de 12 en alle schapen die harder kunnen rennen dan een Drent.. Beste cgm, Om mezelf dan meteen vrij te pleiten, ik ben geboortig een trotse Gelderlander en vergrijp mij derhalve noch aan kinderen noch aan vee in welke hoedanigheid ook. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door PD: Beste PD, Wil je niet zo dom lachen om andermans misplaatste "grappen" Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door spido: Maar daar zullen we dit topic maar niet mee vervuilen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 september 2003 Author Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door dick jansen: Beste cgm, Om mezelf dan meteen vrij te pleiten, ik ben geboortig een trotse Gelderlander en vergrijp mij derhalve noch aan kinderen noch aan vee in welke hoedanigheid ook. Met groet, Jaja, en maar trots zijn op je "gelderse worst".. Gr. Cock Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door cgm: Jaja, en maar trots zijn op je "gelderse worst".. Gr. Cock Ach wat heet.....hij doet het voortreffelijk. Maar wat wil je met een voornaam als die van mij (en die van jou ook trouwens) Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 september 2003 Author Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door dick jansen: Ach wat heet.....hij doet het voortreffelijk. Maar wat wil je met een voornaam als die van mij (en die van jou ook trouwens) Met groet, Ja, eigenlijk heten we hetzelfde, maar ik denk dat ik toch raarder word aangekeken als ik me voorstel aan een Amerikaan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door cgm: Ja, eigenlijk heten we hetzelfde, maar ik denk dat ik toch raarder word aangekeken als ik me voorstel aan een Amerikaan.. Beste cgm, Als ik me voorstel aan een Amerikaanse levert dat steevast hongerige blikken op Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Hallo! Door die Gelderse worst van Dick is dit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door spido:Toen de kasten klaar waren, maar het materiaal voor de ruimtevulling (bounded acetate fibre) en de deksteen nog niet waren geplaatst, vonden we het leuk even op de voorzijde van de basspeaker te tikken. Een bemoedigend klopje, meer niet. Wat schrokken we! Bij een houten kast hoor je na zo'n klopje een dof geluidje, dat meteen wegsterft. Maar bij deze spekstenen kast klonk het als het aanslaan van een snaredrum - met de snares los, dat nog wel - maar toch... veel luider, veel hoger en veel langduriger dan we gewend zijn. Waar klopte je nu op, de speakerconus of de kast ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Dat wil ik wel eens horen Spido. Heeft KF ze staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door spido: Van de week luisterde ik nog naar een TL systeem van een beroemde nederlandse bouwer: Mooi, dynamisch, krachtig laag. Evenwichtig middengebied. Fraai hoog. Kl*tespeaker, dus. HB1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door Paul Jenner: Waar klopte je nu op, de speakerconus of de kast ? Paul. Beste Paul, Het betrof een bongotikje tegen de conus (kevlar, 20 cm), op ongeveer 7,6 cm van de surround. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door Puur:Dat wil ik wel eens horen Spido. Heeft KF ze staan? Hallo Puur! Hoe raad je het zo? (Ja, ik mocht 'm helpen...) Ze blijven nog maar kort in Appelscha, want volgend weekend moeten ze op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door spido:Het betrof een bongotikje tegen de conus (kevlar, 20 cm), op ongeveer 7,6 cm van de surround.... Bij een houten kast hoor je na zo'n klopje een dof geluidje, dat meteen wegsterft. Maar bij deze spekstenen kast klonk het als het aanslaan van een snaredrum - met de snares los, dat nog wel - maar toch... veel luider, veel hoger en veel langduriger dan we gewend zijn. Nu is het niet de bedoeling dat kasten bijdragen tot de klank van luidsprekers, dus we waren eigenlijk nogal ongerust geworden. 7,6 cm ? Kan dat niet wat nauwkeuriger ? Nu vraag ik me toch af hoe het kan dat die kast zo'n duidelijke eigen sound heeft en vervolgens de muziekweergave in jouw woorden zo goed is ? Misschien omdat de resonantiefreq van dat speksteen boven het werkingsgebied van de woofer ligt ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Beste Paul, Het zal wel door de geringe verliesfactor (de grote stijfheid en massa) komen. Wanneer je in een zware, grote, ingegraven betonnen rioolput hard zoiets roept als: "Ron is een sukkel!" dan hoor je de bevestiging enige tijd later. Keurig op toon ook nog. De put zelf trilt niet: de luchtkolom in die put w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Conclusie, hele stijve, zware wanden nemen geen energie op (stralen dus ook niets af, voordeel !), zodat de geluidsgolf oneindig blijft ronddolen ? Arm geluidsgolfje ... Zullen we Ron er deze keer buiten laten ? Als Cock zodadelijk van vacantie terugkomt moeten we zijn topic netjes achtergelaten hebben, toch ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Hij hapt weer! Hij hapt weer!! Hij hapt echt elke keer!! Hap-hap!! Hap-hap!! O jongens, wat een grap!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Spido, Je bent echt onverbeterlijk... (en ondertussen lach ik me een breuk ) Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts