Lars Posted 25 december 2002 Report Share Posted 25 december 2002 Hallo allemaal, Ik open maar eens weer een topic, aan gezien ik daar weer behoefde aan had. Ik zat laatst te denken wat er aan mijn set nog veranderd kon worden en wat ik nog wou toevoegen. Wat er verandert mag worden zijn de kabels. Interlink en luidsprekerkabel. Interlink moet nog door mij zelf gebouwd worden(Silver Bullit)(sorry, een jaar vertraging opgelopen Kent iemand deze kabel en/of kan mij eens vertellen hoe deze kabel in elkaar zit, want het ziet er zo vreemd uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 7 januari 2003 Author Report Share Posted 7 januari 2003 Aangezien niemand deze kabel kent, zal ik maar eens wat meer vertellen. Ik bedoel dus wat er om de kabel heen zit en wat er met de kabel gebeurd in het omhulsel. Dat ziet er zo slap uit. En over de Kimber Kable, daarvan zou ik wel de 8TC willen uitproberen, ook te koop bij Kingaudio. Ik kan wel vragen of deze een strakkere, gecontroleerde laag kan weergeven plus of dat het geluidsbeeld beter wordt. Om het even simpel te zeggen. Dat zou ik zelf moeten ervaren. Wat ik wel zou willen weten is of de Kimber Kable 8TC beter is dan mijn huidige kabel, de Van den Hul CS-122 Hybrid. Gewoon als kabel opzich. Dat hele koolstof gedoe vind ik niks. Er zijn veel dingen wat ik wil verbeteren, heb ik gemerkt. Mijn set hoort kwa klasse denk ik bij de middenmoot, misschien heel iets daarboven, maar ik merk wel dat ik met deze apparatuur beter kan presteren. Als ik betere kabels eraan hang. Wat ik wil bereiken is dit: Betere laagweergave (strakker en gecontroleerder) Heldere midden Gedetaileerdere hoog Bredere geluidsbeeld Misschien is dit niet allemaal te bereiken met silvere of kopere kabels. Ooit wil ik een stereo eindversterker hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Het ziet eruit als normaal stijf installatiedraad dat met een boormachine inelkaar is gedraaid. De uiteinden zijn uit elkaar getrokken (je ziet de twist nog zitten). Kousje er omheen en klaar, erg goedkoop te produceren en je kunt dat zelf ook wel denk ik Massief draad kan goed gaan met het laag, maar het is niet zo handelbaar. Liever heb ik meerdere aders van 1mm2 inelkaar gevlochten, dan heb je over het geheel meer winst en kun je zelf bepalen hoe dik je hem maakt. 6mm2 volstaat meestal ruimschoots. Een merkkabel moet echt z'n best doen om bovenstaande te evenaren Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 hoi andre. dit is een onderwerp wat mij wel intereseerd. ik heb zelf de v/d hul cs 122 maar wil wel eens iets proberen te maken. nou is mijn vraag wat voor soort en welk draad bedoel je. je heb bij voorbeeld de draad waar je de buiten bel mee aansluit die is ongeveer ook 1mm2,dus als ik er daar 6 van in de boormachine set en indraai en dat 2x heb ik dan 1 kanaal klaar. of moet ik ze eerst strippen en dan in elkaardraaien en in de teflon tape wikkelen met een kous eroverheen. of heb jij een beter idee met betrekking tot een kabel te maken en met een ander soort draad. grtn rob. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Rob, Probeer anders eens de triple-T van TNT: http://www.tnt-audio.com/clinica/triple_t_e.html IS wel even wat werk om te maken, maar kost bijna niets en doet het goed. Ik heb hier nog een paar liggen (ongeveer 2x3m). Ik wil ze NIET verkopen, maar als je wilt kun je ze wel lenen om eens uit te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Alle kabels worden altijd getwist. Waarom is dit? Gaat de capaciteit van de kabel dan niet naar beneden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Nee, door te twisten gaat de capaciteit van kabels juist omhoog ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 hoi zee. dit systeem kon ik al maar ik wacht eigenlijk op een iets mooiere uitleg omtrend wat voor soort kabel en moet je wel of niet strippen en wel of geen teflon tape gebruiken en welke kabel en waar te koop. ik heb 2 weken geleden de stroomkabel van maarten gebouwd ik heb nu nog kramp in mijn kl...wen. dus als ik iets wil maken wil ik wel zeker zijn van het effekt anders is het zonder van mijn werk. grtn rob. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Heej, die heb ik ook gemaakt. Wat een werk inderdaad. Dat draad geeft ook zo lekker mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Ik heb de VDH CS122 gehad. Ik heb hem weggedaan omdat het geluidsbeeld te soft en het laag ook niet "knakkig" genoeg was. Ik heb de Kimber 4VS gekocht en dat was precies wat ik in mijn installatie nodig had. "Knakkige" bas en een veel frisser en niet wollig geluidsbeeld meer. Echt een verademing. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Puur:Heej, die heb ik ook gemaakt. Wat een werk inderdaad. Dat draad geeft ook zo lekker mee. die andere op de site werkt wat beter naar mijn mening en is ook sneller te maken (minder kramp) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 7 januari 2003 Author Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Lars: Maar ja, Kimber Kable kabels zijn ook in elkaar gedraaid en ook nog gevlochten, maar het is alleen van koper. Kimber kent ook kabels - gevlochten - van zilver, alleen als interlink, hangt wel een prijskaartje aan. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 weet iemand toevallig hoe kimber is gevlecht? Ik heb het ook eens geprobeerd na te vlechten maar ik snapte er weinig van Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door telefunken:hoi andre. dit is een onderwerp wat mij wel intereseerd. ik heb zelf de v/d hul cs 122 maar wil wel eens iets proberen te maken. nou is mijn vraag wat voor soort en welk draad bedoel je. je heb bij voorbeeld de draad waar je de buiten bel mee aansluit die is ongeveer ook 1mm2,dus als ik er daar 6 van in de boormachine set en indraai en dat 2x heb ik dan 1 kanaal klaar. of moet ik ze eerst strippen en dan in elkaardraaien en in de teflon tape wikkelen met een kous eroverheen. of heb jij een beter idee met betrekking tot een kabel te maken en met een ander soort draad. grtn rob. Als je even snel het effekt wilt horen, dan kun je gewoon "schelledraad" nemen van 1mm2, de 6 aders zijn per speakerklem, dus in totaal kom je aan 12 aders. Ook mooi is om de 6 aders om een kern heen te draaien (dikke isolatie of pvc), net als een wokkel er uit ziet. De andere 6 draai je er haaks omheen, zodat ze niet ergens parallel lopen. Hierdoor krijg je een lengteverschil, want de 2e "wokkel" heeft een grotere diameter. Gewoon 12 aders in de boormachine kan natuurlijk ook en dan ben je snel klaar. Met tape kun je de kabel bijelkaar houden, want hij wil graag weer terugdraaien Met deze 2 constructies heb ik zelf nog niet geexperimenteerd, maar ik verwacht dat het een "snelle" kabel wordt Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts