Hans Gaulhofer Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Het kan altijd gekker. Ik wist al enige tijd dat het niet goed is om je interconnects en luidsprekerkabel vlak langs elkaar te laten lopen. Hierdoor kan inductie ontstaan geloof ik. Ik heb dit nu opgelost door de luidsprekerkabels en interconnects en de netsnoeren van mijn installatie te isoleren met isolatiebuis. Ik bedoel die schuimbuizen die je om je c.v. leidingen kan doen. Ik heb dit ook op de koele plekken van mijn versterker gedaan. Van eidversterker naar ls uitgang en van voor naar eindversterker. Even geluisterd naar Miles Davis : Kind of bleu. Het klonk al heel mooi maar nu lijkt het of er in de kamer gespeeld wordt. WAt een ruimtelijkheid. Mijn advies: Voor het echt koud wordt allemaal naar de Gamma om die wonderbuizen te bemachtigen, voor ze op zijn. Je het ze in stemmig grijs en hip lichtgroen. Degenen die geen vrouw hebben kiezen natuurlijk voor groen de isolatie is iets dikker. Ik verneem graag van jullie ervaringen. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Het aanzicht zal wel even wennen zijn, maar wel een leuke tip. De minimale afstand van de kabels onderling wordt dan wel vergroot. Alleen zie ik mij nog niet zoiets doen, misschien met iets minder opvallendst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 november 2003 Report Share Posted 12 november 2003 Mijn linker- en rechter aansluitingen zitten te dicht bij elkaar. Dan kan/werkt dat toch niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 14 november 2003 Author Report Share Posted 14 november 2003 Het gaat niet alleen om de af stand van de luidsprekeraansluitingen. Vaak lopen de luisprekerkabels een aantal meters langs elkaar. Niet goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Lijkt me dat die straling net zo hard door die isolatie gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door JSA:Lijkt me dat die straling net zo hard door die isolatie gaat Die buizen zijn een soort van foam achtige substantie. Je krijgt dus deels een luchtisolatie. Het die-electricum wordt dus verbeterd. Dat idee van die buizen heb ik een paar jaar geleden al geopperd. Frank Derks ging er toen ineens plafond diffusers van maken :D. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Dan kun je ze ook wel een eindje uit elkaar leggen. Heb je een nog beter di-electricum... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door Henrie:Dan kun je ze ook wel een eindje uit elkaar leggen. Heb je een nog beter di-electricum... I.d.d. En dan met dikke teflon blokken van de grond, en je bent het audiofiele mannetje . Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank de Bruijn Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Daar heb ik nooit iets van gesnapt. Waarom moeten de kabels eigenlijk van de grond? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: I.d.d. En dan met dikke teflon blokken van de grond, en je bent het audiofiele mannetje . Groeten, Bas Beste Bas, Lucht is nog een beter dielectricum. Je kunt ze dus het beste aan luchthaakjes hangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door Pjotr:Beste Bas, Lucht is nog een beter dielectricum. Je kunt ze dus het beste aan luchthaakjes hangen :D. Je kunt ook eens al die kabelshit vergeten, een te gekke cd (of LP) van je idool kopen, en eens helemaal van de muziek gaan genieten . Neem dit advies ter harte beste mensen! . Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 nee, jij geniet van trillende woofertjes nou, nu kan 'ie wel weer jasper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts