Jump to content

motorgestuurde volumeregeling

JSA
 Share

Recommended Posts

Beste Jasper,

Guido heeft gelijk. Je hebt i.i.g. een microcontroler nodig voor de besturing. Daarnaast dient de motor aandrijving nog eens goed ontstoord te zijn.

Wel heb ik nog zo'n 3 PDF-jes in mijn bestand van de electuur, waarin ze dergelijke ontwerpen hadden gemaakt. Deze worden bestuurd met met remote volgens de Philips code. Tegenwoordig kun je bij Electuur ook al kant en klare printen bestellen, dus dan is het net als lego alleen nog maar in elkaar bakken :D.

Veel interresanter is misschien dat er ook een ontwerp stond voor een relais gesturde stappen regelaar (net zoals in de array pre).

Veel motordriven potmeters hebben last van irritante gelijkloop verschillen in het begin.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Jasper,

Guido heeft gelijk. Je hebt i.i.g. een microcontroler nodig voor de besturing. Daarnaast dient de motor aandrijving nog eens goed ontstoord te zijn.

Wel heb ik nog zo'n 3 PDF-jes in mijn bestand van de electuur, waarin ze dergelijke ontwerpen hadden gemaakt. Deze worden bestuurd met met remote volgens de Philips code. Tegenwoordig kun je bij Electuur ook al kant en klare printen bestellen, dus dan is het net als lego alleen nog maar in elkaar bakken  :D.

Veel interresanter is misschien dat er ook een ontwerp stond voor een relais gesturde stappen regelaar (net zoals in de array pre).

Veel motordriven potmeters hebben last van irritante gelijkloop verschillen in het begin.

Groeten,

Bas

Hoi

Er zijn ontwerpen die een motor sturen, daar kun je om het even welke pot aan hangen, dus ook de beter (ik vind de Alps black beauty mooi voor het geld, en anders de DACT stappenschakelaar, maar dat gaat niet met alle motoren samen.....)

Guido