Guest Huub Derkx Posted 13 september 2003 Report Share Posted 13 september 2003 Eindelijk heb ik een knoop doorgehakt. Ja, eigenlijk al vorige week, maar vandaag zijn ze echt in huis. Ik was al langer aan het denken om een component te vervangen, soms dacht ik de versterker, dan weer dacht ik de luidsprekers. Uiteindelijk zijn het de luidsprekers geworden. De Dynaudio Audience 42 zijn weg. Ik wilde iets grotere kompaktboxen, met meer body, de basreflexpoort aan de voorzijde en een geluid wat dichter bij het geluid kwam dat me voor ogen stond. Vorige week heb ik ze uitgebreid met muziek die ik goed ken beluisterd op apparatuur van het merk dat ik ook heb. Het zijn de Tannoy Sensys DC1 geworden. In de kleur, let op John, rosewood. Ik ben alleen nog niet in de gelegenheid geweest om ze vandaag te beluisteren, maar misschien straks of morgen gaat dat gebeuren. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 13 september 2003 Report Share Posted 13 september 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 13 september 2003 Report Share Posted 13 september 2003 Is hem dit Huub ? een hele andere speaker als de Dynaudio, hoe omschrijf je deze t.o.v. je Dynaudio ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Dat zal ik later deze week vertellen. Eerst nog eens goed thuis luisteren. Maar dat is hem wel John. Maar dan dus in rosewod. En...mijn vrouw vindt hem leuk. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Effe maandje goed inspelen ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Miste je wat in de dynaudio's? Ze hebben nl ook mooiere monitors, hoewel die 42 met goeie aparatuur echt ongelofelijk kan presteren!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 hoewel die 42 met goeie aparatuur echt ongelofelijk kan presteren!! Yep, bijvoorbeeld i.c.m een Holfi vertserker (maakte meer indruk op mij dan een ML/Thiel set die 't veelvoudige kostte) De Tannoy heeft wel iets weg van de B&W N805, niet zozeer qua uiterlijk, maar qua ontwerp/formaat. Losse tweeter bovenop, en basreflex onder de woofer aan de voorkant. Hoe zou jezelf 't verschil willen omschrijven met je vorige speakers, Hubertines ? Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Het verschil met de Dynaudio's bestaat uit het volgende. De instrumenten zijn beter geplaatst. Er is een gedetailleerder geluid. De bas is minder benadrukt. Het geheel is transparanter. Je hoeft niet zo nadrukkelijk in de "sweet" spot te zitten als bij de Dynaudio's. Ik denk dat ze wat analytischer zijn dan de Dynaudio's, maar niet overdreven. Ik wilde dus gewoon een speaker met de basreflexpoort aan de voorkant, iets grotere afmetingen en wat meer body in de sound. Nou hadden die Dynaudio's toch wel behoorlijk wat body, zeker voor het formaat. Ik had echter het idee dat er veel naar achteren werd weggeblazen door de basreflexpoort. En de bas werd, te veel benadrukt. Maar ik heb er ook met veel plezier naar geluisterd. Ik zit echter nog in de inspeelfase dus alles kan alleen n Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Ik denk dat ze wat analytischer zijn dan de Dynaudio's, maar niet overdreven. ?????? ik dacht dat Dynaudio al op en top analytisch was ??? kan het nog meer dan Huub ??? Als ik het goed begrijp hoor je dus nu de muzikanten bespreken wat ze in de pauze hebben gedaan ? Wel een mooie speaker Huub voor te zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 16 september 2003 Report Share Posted 16 september 2003 Geplaatst door John:Ik denk dat ze wat analytischer zijn dan de Dynaudio's, maar niet overdreven. ?????? ik dacht dat Dynaudio al op en top analytisch was ??? DYNAUDIO's ANALYTISCH?? De Contour, Audience klinken totaal NIET analytisch. De nieuwe Dynaudio's zijn wel wat analytischer (upfront sound). Welke heb jij gehoord (als je uiteraard hebt geluisterd)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 16 september 2003 Report Share Posted 16 september 2003 PD, in mijn ogen/oren zijn de Dynaudio's ook niet analytisch. Ze hebben zelfs een redelijk warme sound, waar het hoge tonen gebeuren heel helder doorheen twinkelt. Maar de bas is wel behoorlijk benadrukt. Anders krijg je ook niet zo'n vol geluid met die afmetingen. Maar ik vond ze ook prettig om naar te luisteren. Zowel Tannoy alsook Dynaudio gaat prima samen met REGA apparatuur. Vandag alweer het een en ander beluisterd en het klinkt prima. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 16 september 2003 Report Share Posted 16 september 2003 Geplaatst door Hubertinus:PD, in mijn ogen/oren zijn de Dynaudio's ook niet analytisch. Ze hebben zelfs een redelijk warme sound, waar het hoge tonen gebeuren heel helder doorheen twinkelt. Maar de bas is wel behoorlijk benadrukt. Anders krijg je ook niet zo'n vol geluid met die afmetingen. Maar ik vond ze ook prettig om naar te luisteren. Zowel Tannoy alsook Dynaudio gaat prima samen met REGA apparatuur. Vandag alweer het een en ander beluisterd en het klinkt prima. Hubertinus Gefeliciteerd met je aankoop. Doordat Rega en Dynaudio bijna de zelfde klankkleur (voor zover mogelijk) hebben ging dit dubbel op bij jou thuis. De Match met de Tannoy's is veel beter! Veel luister plezier.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 16 september 2003 Report Share Posted 16 september 2003 Geplaatst door PD: DYNAUDIO's ANALYTISCH?? De Contour, Audience klinken totaal NIET analytisch. De nieuwe Dynaudio's zijn wel wat analytischer (upfront sound). Welke heb jij gehoord (als je uiteraard hebt geluisterd)? die bedoelde ik ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 16 september 2003 Report Share Posted 16 september 2003 Heeee Huub , Dus je hebt ook de goeie zet gedaan met je speakers ...mooi om te horen Ben ook vanmiddag eventje op pad geweest en heb ook een stelletje mee naar huis genomen van een pas maandag geopende zaak in Heerlen Zoals je weet heb ik een cosmetisch probleempje met de CDM1 en buiten slapen is ook niet alles Alweer JM-lab op proef mee naar de hut genomen >>>>>>> Dit is hem dan geworden : oeps verkeerde foto Grapjeeeeeeee , deze heb ik thuis proef draaien sinds vanmiddag >>> Cobalt 806S Hij zat nog helemaal verpakt in de doos, zo koud als ijs dus. Moet ook nog effe inblazen . Echter eerste indruk is zeker niet verkeerd ........lekker breed ook, mooi totaal beeld behalve het laag is nog niks . Detailrijk dat wel maar met de Unison kan het er wel mee door. Veeeeeeeeeel minder scherp dan mijn andere Jm-labs. Dit zeker te horen dat deze andere units en printjes bevat Heb de hele week de tijd om te beslissen nog, en dat ook nog met thuis luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 John, toch terug op het oude nest. Bij Wijnbergen geweest? Is sinds dinsdag 16-09 weer open. Jammer dat je vrouw ze niet mooi vond en een veto heeft uitgesproken... Shirley, mijn vrouw zegt altijd: je koopt maar, ook al vindt ze het niet mooi. Ja, liever heeft ze ook iets wat ze zelf mooi vindt.Maar deze Tannoy's vindt ze echt mooi. Kun je die CDM's inruilen daar? Vindt je vrouw die JM Labs wel mooi? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Geplaatst door Alco: Yep, bijvoorbeeld i.c.m een Holfi vertserker (maakte meer indruk op mij dan een ML/Thiel set die 't veelvoudige kostte) Mvg, Alco Verzin eens een keer een andere vergelijking dan die eeuwige ML/Thiel-set waar je steeds mee komt opdraven, Alco! Het begint een beetje "afgezaagd" te worden! Bovendien heb ik zo'n combi op een luistershow ook nooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Verzin eens een keer een andere vergelijking dan die eeuwige ML/Thiel-set waar je steeds mee komt opdraven, Alco! Hmm, sorry AudioPaul... misschien heb je wel gelijk. Ik noem deze vergelijking echter alleen (als ik me niet vergis) wanneer 't gaat om de Dynaudio Audience 40/42. Het zou inderdaad wellicht kunnen overkomen alsof ik hiermee MK en/of Thiel af wil kraken, en da's beslist niet de bedoeling. ...ik zal m'n leven beteren Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Jammer dat 9 van de 10 oordelen meestal daarop gebaseerd worden en vrijwel nooit op een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Ik vergeef het je, hoor Alco! Maar ik las van de week een topic op Haifai.nl, waar je het zelfde voorbeeld aanhaalde. Vandaar dat ik nu toch maar effe reageerde....! Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Geplaatst door Hubertinus:John, toch terug op het oude nest. Bij Wijnbergen geweest? Is sinds dinsdag 16-09 weer open. Jammer dat je vrouw ze niet mooi vond en een veto heeft uitgesproken... Shirley, mijn vrouw zegt altijd: je koopt maar, ook al vindt ze het niet mooi. Ja, liever heeft ze ook iets wat ze zelf mooi vindt.Maar deze Tannoy's vindt ze echt mooi. Kun je die CDM's inruilen daar? Vindt je vrouw die JM Labs wel mooi? Hubertinus Tja Huub , je ziet maar weer wie de broek aan heeft schijnbaar heb jij meer haren op de tanden Ja bij W .... in Heerlen geweest , mooie nieuwe zaak en zeer mooi assortiment. Ook geen probleem om alles mee naar huis te slepen voor proef. De CDM1 is weg sinds vanmiddag naar een echte B&W liefhebber de andere JMlab die ik had is ook al verkocht zo net . Dus ik heb geen speakers meer nu, behalve die ik op proef heb. Echter de 806 is een zorgenkindtje Heeft juiste opstelling nodig en laat meer horen dan ik gewend was (analytisch) mag je hem wel noemen. Dus wat er gaat gebeuren is niet 100% zeker. Ijskoud spelen ze ook niet echt de sterren van de hemel ( 200 uren inspelen is volgens JM-lab ) normaal voor dit type. Overweeg nu de Electra 906 te gaan luisteren, iets anders en een ander prijskaartje , echter ik moet het nu goed doen en mijn veto uitspreken. BTW ,de CDM1 is een speaker die wel in mijn favorieten staat Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Geplaatst door Hubertinus:John, toch terug op het oude nest Vindt je vrouw die JM Labs wel mooi? Hubertinus Ja Huub , deze vind ze wel mooi en is geen probleem pfffffffffffffffffff ... de 806 en 906 hebben ook een afwerking die je zelden ziet in die prijsklasse. De 806 is voor die prijs gewoon spitzenklasse afgewerkt met heel mooie metalen fronts erop. De kast is ook heel strak en mooi. De 906 is gewoon een blikvanger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 hoi Huub, Je kan wel raden waar die CDM1 terecht zijn gekomen Als John onverhoopt zonder speakers komt te zitten heb ik altijd nog een setje DM602 voor hem in de aanbieding (als noodoplossing natuurlijk). Of een setje Art Sound AS30. Ik denk dat Petra vooral met de laatste wel heel blij zou zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Geplaatst door Sodejuu:hoi Huub, Je kan wel raden waar die CDM1 terecht zijn gekomen Ik denk dat Petra vooral met de laatste wel heel blij zou zijn Heb je ze wel warm liggen en een beetje vertroeteld al ? ik ben er nog niet overheen Petra zou hier heel blij mee worden : Ook bij Wehkamp in termijnen te betalen maar nu mag ik het veto uitbrengen . BTW , toen ze straks binnen kwam ...... waar zijn die andere was de vraag ? Toen ik zei dat jij ze mee had moets ze wel effe lachen en wilde zeker weten of ze nooit meer terug kwamen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Heel heel erg gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf Hubert! Ik hoop voor jou dat je er erg lang met plezier naar mag blijven luisteren. Persoonlijk ken ik de Tannoy waar het hier om gaat niet, maar dit neemt niet weg dat als ze jouw bevallen het voor jouw een perfect match is!!!!!!!!!!!! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 John, en die B&O potloden dan. Dat vindt je vrouw ook wel iets, als ik die Wehkampset zie. En ze schijnen ook nog redelijk te klinken. Of Piega C2. Moet ze zelf wel even de beurs trekken. Dus Roger is de lachende derde. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts