DJohnny Posted 9 juni 2003 Report Share Posted 9 juni 2003 Ik was al een tijdje op zoek naar een paar geschikte losse basspeaker units, welke ik perfect kon aansturen met mijn niet al te zware Alesis Matica 900 eindversterker (2x 275 watt RMS @ 8 Ohm). Nu heb ik uit een faillisements uitverkoop 2 Beyma 15G350 basspeakers nieuw goedkoop kunnen krijgen. Het RMS vermogen van deze speakers ligt niet zo heel erg hoog (250 Watt RMS @ 8 ohm) en daarom zoek ik ontwerp van een compacte behuizing waarmee ik toch het optimale qua klank en vooral qua druk in het laag uit deze speakers kan krijgen. Heeft iemand een mooi en goed ontwerp voor me? Of wil dit (als het niet anders kan tegen betaling) voor me maken? Of weet iemand een mooi en betrouwbaar computer programma waarmee ik dit zelf kan doen? Hieronder staan de specs van de basspeakers: Specification: Rated Impedance : 8 Ohms Power Capacity : 250 Watts RMS Program Power : 500 Watts Sensitivity : 99 dB 2,83v 1m @ 2π Frequency range : 30-4000 Hz Recomended enclosure volume : 60/150L 2,1/5.3 Ft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 juni 2003 Report Share Posted 9 juni 2003 Een paar van de honderden mogelijkheden: Winisd http://www.linearteam.dk/ De excel sheets (lekker simpel) op http://www.diysubwoofers.org/ Een forum met veel DIYers als diyaudio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 10 juni 2003 Report Share Posted 10 juni 2003 Of kijk eens op masuji,daar zijn alle wetenschappers bij elkaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjef Posted 14 juni 2003 Report Share Posted 14 juni 2003 Niet zo heel erg veel vermogen ?? 275 watt met een speaker met een rendement van 99 db is een PA installatie, knappe jongen die daar thuis nog niet genoeg aan heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJohnny Posted 14 juni 2003 Author Report Share Posted 14 juni 2003 Het is niet voor thuis, het is meer voor drive in/disco etc. De Alesis is ook een PA eindtrap, heeft alleen niet zo heel veel vermogen. Gaat wel extreem laag als het moet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts