jan van dongen Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Beste forumleden. Al een tijdje volg ik het reilen en zeilen van de PP King. Ik ben hem ook wezen beluisteren. Nu dacht ik, zo'n king is toch heel makkelijk zelf te bouwen? Drie Monacor units en twee serie condensatoren, en klaar is Jan . Kost dan bij elkaar 3 keer 150 en 2 keer 25 = 500 euro per speaker. Maar nu de vraag: Welke units zitten er in de PP king ? En hoe zouden ze gefilterd zijn ? Ik dank U, Groeten Jan van Dongen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Er zijn hier vast een paar forumleden die het je exact kunnen vertellen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan van dongen Posted 19 november 2003 Author Report Share Posted 19 november 2003 Geplaatst door Sherwin:* Z U C H T * Beste sherwin, Jij als rasechte zelfbouwer (ik heb je project al lange tijd gevolgd) kan deze jongen toch wel helpen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Geplaatst door Sherwin:* Z U C H T * laat hem nou gewoon.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Geplaatst door jan van dongen:Beste forumleden. Al een tijdje volg ik het reilen en zeilen van de PP King. Ik ben hem ook wezen beluisteren. Ik dank U, Groeten Jan van Dongen Heb je echt goed geluisterd, ook met je eigen apparatuur en kabels? Ik heb de King gehoord bij 2 mensen thuis op hun eigen set en er valt echt wel e.e.a. aan te merken op die speakers. Met name in relatie met de akoestiek kun je wel eens voor verrassingen komen te staan. Gebruik je echter "dropveter" kabels in je set en op de speakers, dan hindert dat minder, een Jamo speaker voldoet dan ook wel Aan de andere kant zou je kunnen laten zien hoe zo'n speaker met goede afwerking er uit ziet, dan kun je Klaas meteen wat tips geven (en plamuur, als je dat over hebt) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
KlaasF Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Jan weet tenminste wat mooi is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Beste Jan, De bandtweeter is een Visatone RHT-12 Magnetostatische tweeter De rest is van Monacor: Middentoner SPH-135 Woofer SPH 300 Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 De tweeter is van visaton de MHT-12 te koop voor ca. 150 euri De woofer zal wel 30cm kevlar van number one zijn. En de middentoner zo op het oog de 17cm. Maar ja er zijn vast mensen die het allemaal precies weten. edit ik ben te laat en foutief De vraag is of je uberhaupt de King wil klonen........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Geplaatst door Sherwin: Als ik advies zou moeten geven zou ik zoiezo een speaker maken met een verantwoord filter, want hele slappe filtering zorgt vaak ook voor een schreeuwerige speaker..wel faserein, poe poe.. electrisch is ie faserein ja klopt, maar sommige units gaan in de vervormingscijfers lopen en dat merk je dna als je luider speelt (in combinatie met de verkeerde units), dit gaat nog veel dieper maar ik wil het even snel en platjes aangeven hoe/waarom, Mvgr, Sherwin Helemaal als je kevlar units gebruikt moet je oppassen met slappe filtering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan van dongen Posted 19 november 2003 Author Report Share Posted 19 november 2003 Dank jullie allemaal . Ik ga even wat berekenen en tekenen. Als ik verder nog vragen heb (mbt inhoud, poortdiameter kastbouw), kan ik dan weer bij jullie terecht? Groeten, Jan van Dongen Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Geplaatst door Sherwin: Sherwin@chello.nl Ik kan je advies geven, liefst persoonlijk zodat ik zeker weet dat ik mijn tijd niet verspil aan weer zo'n Nep Klaas (ik hoop je begrip hiervoor), maar dan moet je ook absoluut geen advies aannemen van spidobobklaasje en al die andere meuk.., luidspreker metingen zijn ipc wel een vereiste, maar misschien kan ik je op mooiere ideeen brengen voor hetzelfde budget, Mvgr, Sherwin Goed plan Sherwin Nu maar hopen dat Jan niet Klaas/Spido/Bob/enz. himself blijkt te zijn. ROTFLOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 november 2003 Report Share Posted 21 november 2003 Geplaatst door Pjotr:<STRONG> Goed plan Sherwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 november 2003 Report Share Posted 21 november 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 november 2003 Report Share Posted 21 november 2003 Geplaatst door jan van dongen:<STRONG> Beste sherwin, Jij als rasechte zelfbouwer (ik heb je project al lange tijd gevolgd) kan deze jongen toch wel helpen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 november 2003 Report Share Posted 22 november 2003 Beste Jan, Sherwin heeft de PP luidsprekers nog nooit gehoord. Toch kamt hij ze bij elke gelegenheid af. Dat komt doordat Sherwin jaloers is op Klaas Feenstra. Die doet namelijk wat Sherwin graag zou willen doen: lekker klussen met spiekers en daarmee de kost verdienen. Sherwin probeert zijn frustratie te overwinnen door telkens zijn eigen zelfbouwluidsprekers te propageren ten koste van de PP's. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 november 2003 Report Share Posted 22 november 2003 Beste Jan, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 november 2003 Report Share Posted 22 november 2003 Zielig figuur, je bent al gezonken Klaas, het is al niet meer goed te praten.. mensen weten 'BETER' (Ik hoop voor je dat dat woord in je dikke vatzige Vandale staat..) Nou nou Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
figaro Posted 22 november 2003 Report Share Posted 22 november 2003 Wat zielig voor meneer Sherwin, dat hij zo gefrustreerd is. En zo jaloers. En dan hangt dat vreselijk kleine pikkie van 'm ook nog naar buiten.... Sneu, hoor. Sterkte ermee, meneer Sherwin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
figaro Posted 22 november 2003 Report Share Posted 22 november 2003 Op wat, meneer Sherwin? Hahahaha...meneer Sherwin maakt een grapje! Dat meneer Sherwin jaloers is, en gefrustreerd, dat ziet iedereen toch aan zijn stukjes? Frustratie leidt tot agressie, las ik in Het Beste. Nou, en agressief Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 22 november 2003 Report Share Posted 22 november 2003 Impedance (Z) 8 Ohm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 november 2003 Report Share Posted 22 november 2003 Impedance (Z) 8 Ohm Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 22 november 2003 Report Share Posted 22 november 2003 Sommige mensen kennen ook geen enkele schaamte, ik zou nooit durven toegeven dat ik de muziek van Adje ken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 november 2003 Report Share Posted 22 november 2003 Geplaatst door Pjotr:<STRONG> Goed plan Sherwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 22 november 2003 Report Share Posted 22 november 2003 20 Hz in een kamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts