Jump to content

Zelfbouw Perfect Performer King

jan van dongen
 Share

Recommended Posts

(...) Een goed ontworpen TL loopt nagenoeg recht door tot de Fs van de speaker (in dit geval 19 Hz)(...)

TL kan gehoormatig imponeren, maar is het minst lineaire systeem.

Afhankelijk van de frequentie is de output van poort en unit in fase, gedeeltelijk uit fase, en zelfs in tegengestelde fase, als gevolg van de vertraging van het "achterkantgeluid" tijdens de reis door Wolland.

Bovendien doedelt elk pijpsegment zijn eigen partijtje mee.

Dipoolwoofers zijn verrukkelijk op zomerdagen: als ventilator!

Beste forumgenoten.

Ik dank jullie voor de reakties.

Nog een paar vragen:

-hoe lang en hoe groot zou ik de basreflexpoort kunnen maken?

-op welke frequenties zou ik moeten filteren(Feenstra gebruikt maar twee condensatoren)?

ps: als ie klaar is , trakteer ik jullie op een paar mooie foto's

groeten Jan

• 2 weeks later...
Spido heeft alle positieve reactie van jaren geleden tot nu toe bij elkaar gezet en de negatieven reacties er uitgelaten.

De negatieve reacties van begin dit jaar ken ik allemaal wel, ondanks dat daar een kern van waarheid in zat, vielen ze meer in de categorie plat volksvermaak dan van serieuze luistersessies.

Trouwens ik vond mijn eigen verslag eigenlijk ook in de negatieve categorie horen. Dus met de nuancering valt het wel mee.

Zo dat was voorlopig wel weer genoeg sucking up with the teacher

Spido heeft alle positieve reactie van jaren geleden tot nu toe bij elkaar gezet en de negatieven reacties er uitgelaten.

De negatieve reacties van begin dit jaar ken ik allemaal wel, ondanks dat daar een kern van waarheid in zat, vielen ze meer in de categorie plat volksvermaak dan van serieuze luistersessies.

Trouwens ik vond mijn eigen verslag eigenlijk ook in de negatieve categorie horen. Dus met de nuancering valt het wel mee.

Zo dat was voorlopig wel weer genoeg sucking up with the teacher

Wat nou negatief, de recensies waren objectief! En ook allemaal gericht op de PePe en de PiPi...

Nee Ron, zowel qua inhoud als qua toon waren jouw recensies zo negatief als je in gal gedoopte pen toeliet.

Pas toen je er echt niet meer onderuit kon, schreef je iets positiefs.

Wanneer zelfs de echte KF je liever niet meer bij een luistersessie heeft, is het duidelijk dat je als commentator niet deugt. KF heeft graag redelijke kritiek, maar aan azijnzeikers heeft-ie de pest.

Je deugt gewoon niet, Lindemans.

...aan azijnzeikers heeft-ie de pest...

Wat moet die Klaas een hekel aan zichzelf hebben :D Je mag 'm wel waarschuwen: dat azijnpissen kan nooit goed zijn voor het afwateringsysteem van iemand van zijn leeftijd :o

Wat jammer nou dat je zo geirriteerd bent. Ga lekker slapen. Dat ga ik ook doen. Welterusten.

Wat een vijandigheid heerst er op dit forum.

noem jij dit vijandigheid , of kunnen jullie tweetjes slecht tegen de waarheid.

want ook ik heb de pipi's wel eens mogen beluisteren bij een luistersessie en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n slechte luidspreker had gehoord zeker niet voor dit bedrag.

ook bij een andere luistersessie had ik de eer om de beroemde pp's te mogen aan horen,het eenigste wat ik daarvan wil zeggen is dat het de duurste muggen verjager is die er bestaat.

en nou zal er wel weer gereageerd worden van,stond er wel een goede versterker voor of de luidsprekerkabel was slecht (onzin) je kunt zo ook wel horen of er eenigzins kwaliteit in zit of niet.

maar dit zal allemaal wel aan mijn oren liggen,maar dat maakt voor jullie niet zoveel uit ,want het gaat er tenslotte om wat mijn oren prettig vinden en daar vallen de pipi's en pp's niet onder.

verder gun ik jullie het allerbeste en ga zo door.