Jump to content

Subwoofer uit de voorbije tijd

carl
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door carl:

[QBAls ik zo'n foto zie van een langwerpige gesloten sjoelbak e.d vraag ik me af of zoiets nog actueel is[/QB]

Hoewel het mij onduidelijk is hoe het inwendige van die dingen er uit ziet, waarom zou het niet meer actueel zijn.

Bijna alles wat we in de audio-wereld gebruiken is minimaal 30 jaar bekend en vaak meer dan 50 jr, hoewel we voor een aantal zaken pas nu de technologie hebben om ze echt goed te kunnen implementeren.

Het aantal echte vernieuwingen is schrikbarend laag, helemaal op luidspreker gebied. Wel veel variaties op een thema en mengvormen tussen technieken.

http://www.visaton.de/cgi/VisatonFramed.as...&Artikel_ID=583

Dit is een link naar de site van Visaton. Ik heb zelf een tijdje overwogen om dit "beest" te bouwen maar dat zou een aardig dure aangelegenheid worden. Bijna een halve kuub inhoud, 2 woofers en 1 transmissielijn.

Frequentie bereik: 18 - 50Hz

Ik kreeg er bijna een natte droom van. :D

Er rezen bij mij echter 2 problemen:

ruimte - dit monster heeft een zeer lage WAF ;)

aansturing - de aanschaf van een stevige eindtrap die zeker 400W op moest kunnen hoesten. eek.gif

En toch is dit 1 van de nieuwste zelfbouwprodukten van Visaton.

Hoezo, niet aktueel? :)

Geplaatst door carl:

Hai Duck,

Zou zo'n Janis nu nog werken?

Groet,

Geen idee, volgens mijn stamt dat model uit de periode 1980-1990. Dus zo'n speaker is al gauw 15 jaar of meer, toch wel een kritische leeftijd voor een speaker.