carl Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Hai allen, Volgens mij heb ik een defekte buis (eindversterker bromt en soms ruist de zaak raar). Nu heb ik de power buizen omgezet zodat ik morgen misschien weet welke buis kapot is anders moet ik de stuurbuisjes weer omzetten. Eigenlijk best lastig kan je zoiets ook doormeten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 mei 2002 Author Report Share Posted 27 mei 2002 Ja Henk, Maar nu de techneuten nog met een antwoord. Overigens Stephan lang niet meer gelezen, die zit meestal niet om een antwoord verlegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 mei 2002 Report Share Posted 27 mei 2002 Hallo Carl, zonder mezelf nu tot " techneut " te willen bombarderen, had ik graag de uitslag van de proef met het verwisselen van de buizen gezien, alvorens te reageren. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 mei 2002 Report Share Posted 27 mei 2002 Geplaatst door carl:Ja Henk, Maar nu de techneuten nog met een antwoord. Overigens Stephan lang niet meer gelezen, die zit meestal niet om een antwoord verlegen. Hoi Carl, Volgens mij is Stefan momenteel bezig met het ontwikkelen van een speciale push/pull luierconfiguratie voor optimale, snelle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 27 mei 2002 Report Share Posted 27 mei 2002 Nou, vooruit dan maar... Er zijn een aantal zgn buizentesters in omloop. Daar kun je mee meten of je een lek hebt in een buis. Ze zijn helaas zeer prijzig, maar wellicht dat een leverancier het voor je wil doen. Dit is eigenlijk het enige dat kapot kan gaan aan een buis aangezien ze voor het verlaten van de fabriek doorgemeten worden-ook om de versterkingsfactor te bepalen. Meerdere buizen met eenzelfde mu/versterkingsfactor noemen ze gematched. Maar dit is eigenlijk alleen belangrijk bij balans-versterkers. Met andere woorden: als je geen fysieke beschadigingen aan een buis ziet, kan het bijna niet anders dan een lek zijn. Na een tijdje wordt de gloeikleur van een lekke buis anders. Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 mei 2002 Author Report Share Posted 28 mei 2002 Hai allen, Ik had ze al als paar verwisseld en de ruis (komt af en toe op beetje krassend} zat in de andere luidspreker. Ga morgen eens bij de leverancier navraag doen. Bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 28 mei 2002 Report Share Posted 28 mei 2002 (komt af en toe op beetje krassend} Dat is typisch een geluid wat een defecte kondensator maakt die in de signaal weg zit. Moet niet zo moeilijk zijn om die te vinden. Verwissel die maar eens. dan weet je genoeg!! Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 28 mei 2002 Report Share Posted 28 mei 2002 Geplaatst door carl:Hai allen, Ik had ze al als paar verwisseld en de ruis (komt af en toe op beetje krassend} zat in de andere luidspreker. Ga morgen eens bij de leverancier navraag doen. Bedankt Beste Carl, Heb je de pins al gecontroleerd? Je omschrijving klinkt als een los kontakt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts