gert Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Henno Appel:Gert, als je pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Audiopaul:Dit doet nog meer pijn aan m'n ogen dan een spierwitte Opel Kadett met kofferbak! Beste Audiopaul,En hoe is het er nou mee, heb je het laag nou al eens ge-upgrade? mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Henno Appel: En dit is voor als je aggresief over wilt komen... Ben je nou helemaal begodvere%@#*!!! Beste Henno,En hoe is het er nou mee, heb je het laag nou nog steeds niet ge-upgrade? mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door seoman:schreeuw van seoman Beste seoman,Ben het helemaal met je eens. Wat een stelletje pubers hierboven. Ik mag je er op wijzen dat ik niet over die kleurenzaak ben begonnen. Kennelijk hebben er wat frustraties vastgezeten. Hoop dat een en ander nu weggepraat is. Jammer maar geeft wel inzicht. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door gert: Beste seoman,Ben het helemaal met je eens. Wat een stelletje pubers hierboven. Ik mag je er op wijzen dat ik niet over die kleurenzaak ben begonnen. Kennelijk hebben er wat frustraties vastgezeten. Hoop dat een en ander nu weggepraat is. Jammer maar geeft wel inzicht. mvg Gert heb jij je laag dan wel voor elkaar , gert als je met konussen speelt niet dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door gert: Ach jij, met je draaiende benzinepomp, heb je daar toestemming voor ?Trouwens Ruud, heb jij je laag al ge-upgrade? Want daar hadden we het hierover toch? mvg Gert Beste Gert, Met die eerste opmerking vervalt waarschijnlijk de garantie op je Fenixjes , je zou toch moeten weten dat het logo van Translator komt en met die toestemming zit het wel goed. Je tweede opmerking zou je zelf hier kunnen staven, zoals eerder aangeboden Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Nu ik toch bezig ben, dat logo is ook lelijk en veel te groot. Mijn laag is wat mager maar mijn subwoofer heeft geen soelaas kunnen bieden. Wordt nu gebruikt als voeten bank onder mijn bureau. zonde van 't geld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door seoman:Nu ik toch bezig ben, dat logo is ook lelijk en veel te groot. 100x114, is dat te groot En over smaak valt niet te twisten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: heb jij je laag dan wel voor elkaar , gert als je met konussen speelt niet dus Ooit heb jij ook weer konussen voor het laag Erik, tenminste, als je een serieuze speaker wilt. Denk aan de Martin Logan Statement's, misschien de beste speaker ter wereld, elektrostaten voor 't mid/hoog, maar konussen voor het laag. Martin vind dus dat je het laag er niet bij hoeft te fantaseren, in tegenstelling tot wat de meeste vliesprikkers w Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Ruud: 100x114, is dat te groot En over smaak valt niet te twisten Ik vindt 100 X 114 voor een logo erg groot ja. Als het nu iets toevoegt aan je verhaal, dan mag 't zo groot zijn als mogelijk is. Maar als iets wat een paar keer per pagina verschijnt en alleen maar lege ruimte creerd vindt ik dat zonde van de ruimte en alleen maar onnodig gescroll. Maar zoals je al zei, smaken verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:heb jij je laag dan wel voor elkaar , gert als je met konussen speelt niet dus Beste Erik,Ik schoot werkelijk in een deuk van jouw reactie. Ik dacht, die Erik, echte humor. Daarna vond ik je toch wel een beetje zielig. Het is altijd moeilijk mensen die een vast geloof hebben te overtuigen dat er ook nog andere geloven zijn. Alhoewel dat geloof van mij is inmiddels zekerheid is geworden. Heb jaren electrostaten gehad. Om reden van te weinig dynamiek -en frequentieomvang weg moeten doen. Heel jammer, onoverkomelijk. Heb nog wel naar die nieuwe electrostaten van nu geluisterd, maar dat is helemaal niks, behalve de Quad, maar toch? Wat denk je van 15 Hz -6 dB (dus uitslingering = 0). Je weet niet wat je overkomt als dat gebruikt moet worden(ik houd ook van pulserende veelvoeters. Bij jou zit er een transformator tussen ampl. en luidspr. Wat moeilijker in het laag. Jammer dat het zo moet, maar het kan niet anders. Wat denk je van een rendement 96 dB en wetende dat jouw rendement met elke verdubbeling van de luisterafstand met 3 dB afneemt. Bij mij amper en dB'tje, vanwege de lijnbron uiteraard. Je weet niet wat je gebeurd als dat uitgenut wordt. In jouw geval zou je minimaal 6 a 8 systemen per kant moeten hebben om dat te bereiken. Dat zou dan heel kostbaar zijn want je moet een ander huis nemen. Wat denk van de dan mogelijke dynamiekomvang. Als er bij mij iemand op een bekken slaat dan zeg ik: oei, die heeft er zin in. Jouw speakers zien er dan uit alsof er een schot hagel doorheen is gegaan. 't is jammer Erik. Wat denk je van de frequentieomvang in het hoog. Zeker een octaaf hoger dan die van jou, dus volgens weer de wetten uit 1630 aanzienlijk sneller. Je zou eens een clavecimbeltje moeten horen of een unplugged van Clapton, zo echt joh. Wat denk je van de weinige last die ik van mijn kamer heb. De meeste forummers hebben last van drie wanden (vloer, plafond, zijkant). Vandaar dat hun kamers al snel vol raken en de tent begint te rammelen. Sommigen noemen dat laag, ik noem dat een beheersbare explosie. Stond niet op de CD, dus was het geen HiFi. Jij bent de zijwand kwijt als stoorbron, dus dat scheelt al heel wat, ik ook nog eens de vloer en plafond. Conclusie I Erik, ik heb niet alleen mijn laag dus zeer ernstig voor elkaar maar ook nog de rest. Conclusie II Erik, ik heb echte muziek in mijn kamer. Beste Erik, een dringend advies: ik zou maar eens van geloof veranderen. Je hoeft niet meer bang te zijn, je komt niet aan de schandpaal, je hoeft ook niet meer op de brandstapel. De inquisitie is afgeschaft. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Ruud:Beste Gert, Met die eerste opmerking vervalt waarschijnlijk de garantie op je Fenixjes, je zou toch moeten weten dat het logo van Translator komt en met die toestemming zit het wel goed. Je tweede opmerking zou je zelf hier kunnen staven, zoals eerder aangeboden Ja die eerste opm. was mogelijk niet slim, maar we hebben vrijheid van meningsuiting, dus het moet kunnen. Betreft de uitnodiging: ja in februari heb ik weer wat meer tijd, dan laat ik je wel even weten. Ben benieuwd. Beste Ruud, mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Henno Appel:Ooit heb jij ook weer konussen voor het laag Erik, tenminste, als je een serieuze speaker wilt. Denk aan de Martin Logan Statement's, misschien de beste speaker ter wereld, elektrostaten voor 't mid/hoog, maar konussen voor het laag. Martin vind dus dat je het laag er niet bij hoeft te fantaseren, in tegenstelling tot wat de meeste vliesprikkers w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Kun jij mij zeggen of er inmiddels Logans zijn met een di-pool woofer erin(aan) ? Zo, ja dan is het goed, zo nee, dan is dat een jammerlijk compromis en moet je maar eens aan Martin vragen hoe hij het voor elkaar krijgt om een acht-vormige afstraalkarakeristiek(electrostaat) kan koppelen met een bolvormige (gesloten, TLS of bas-reflex). In de overgang moeten ze n.l dezelfde energiekarakeristiek hebben, zoals je wellicht weet. Anders krijg je ze niet (onhoorbaar) aan elkaar. mvg Gert De Statement lijkt iets van een dipool-achtige woofertower te hebben. En wat betreft Martin Logan: wat is nou de beste speaker ter wereld, wat een onzin. Wie mag dat dan wel zijn die dat bepaald? Mijn uitspraak van "misschien wel de beste speaker" uitte ik doordat de Statement al jarenlang door de audiopers meestal bovenaan, of in ieder geval heel hoog bovenin, de "hitlijsten" wordt gezet. Zelf heb ik 'm nog nooit gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Hoi Henk, Die stapel dozen links is volgens mij de subwoofertower voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door gert: Conclusie I Erik, ik heb niet alleen mijn laag dus zeer ernstig voor elkaar maar ook nog de rest. Conclusie II Erik, ik heb echte muziek in mijn kamer. Beste Erik, een dringend advies: ik zou maar eens van geloof veranderen. Je hoeft niet meer bang te zijn, je komt niet aan de schandpaal, je hoeft ook niet meer op de brandstapel. De inquisitie is afgeschaft. mvg Gert Even uit interesse: Ok, je hebt dus de Translator Fenix staan. Ziet er mooi uit, maar op de website van Translator (hebben ze niet eens een eigen domein ) vertellen ze er niet al teveel over. Hoe ziet de kast achter het paneel er uit, of is dit eigenlijk alleen maar een paneel (vanwege de dipool uitvoering) ? De specs bevallen me wel, ik kom aan 27Hz (-3dB) tot 45KHz (+3dB) en ben er best blij mee, voor het weinige geld dat ik kwijt was wel te verstaan De Fenix kost echter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 In ieder geval heb je een luisterkamer met Amerikaanse afmetingen nodig Erik klijnsmit niet, want die bestelt de woofertower's er niet bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Tsja, het is toch wat met die conusknechten. Wat een energie die niet stoppen in pogingen om bezittters van paneelluidsprekers te overtuigen dat die dingen niet deugen: het lijken wel geloofsfanatici. Blijkt ook wel, want ze denken dat wij paneelbezitters van ons geloof af zullen stappen. En daarmee maken ze een denkfout. Er is geen sprake van geloof, maar van mooie muziekweergave. Ik geloof dat dat het enige is wat telt. Wil je de kaarsen uitblazen met een 15 Hz toon? Ga vooral je gang. Wil je hetzelfde druk in het laag als in een concertzaal of een popconcert? Helpt in ieder geval bij het op gang houden van de spijsvertering. Jouw speakers gaan een octaaf hoger dan paneel luidsprekers? Wauw, hoeveel mooier zou het wel niet zijn als het eens twee of drie octaven meer konden zijn. Ik vind andere aspecten in muziekweergave veel interessanter en die wensen worden door mijn panelen prachtig vervuld. Ik ben er zeer tevreden mee en daarmee heb ik denk ik veel meer bereikt dan heel veel leden van de verschillende Hifi-fora. Maar die hebben dan vaak ook een iets andere hobby dan ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Tsja, het is toch wat met die conusknechten. Wat een energie die niet stoppen in pogingen om bezittters van paneelluidsprekers te overtuigen dat die dingen niet deugen Ik kan me herinneren dat er nog niet zo lang geleden een vergelijkingstest is georganiseerd door een vliesprikker, en binnenkort staat er w Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Henno Appel:Mijn uitspraak van "misschien wel de beste speaker" uitte ik doordat de Statement al jarenlang door de audiopers meestal bovenaan, of in ieder geval heel hoog bovenin, de "hitlijsten" wordt gezet. Zelf heb ik 'm nog nooit gehoord. Beste Henno, Ik heb deze ook nooit gehoord, wel twee kleinere, vond ik niet mooi, weinig precies in midden-hoog, mogelijk door de kromming van het paneel, bas was wel goed, maar het laag vond ik niet fraai. Woofers lijken mij geen di-polen, staat op de site ook niet, wel dubbele woofers i.v.m. anti-kast rammeleffect, lijkt mij het "bewijs" dat het geen di-pool is, want een di-pool heeft geen kast dus kan daardoor ook niet rammelen. Had trouwens niet gezien dat je "de statements" had gezegd. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Geplaatst door Henno Appel: Ik kan me herinneren dat er nog niet zo lang geleden een vergelijkingstest is georganiseerd door een vliesprikker, en binnenkort staat er w Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 En trouwens Henno, ik denk dat je van harte welkom bent met de Avalons om het 'misverstand' voor eens en altijd uit de wereld te helpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Juist omdat er alleen maar over de verschillende systemen gediscusieerd werd heeft Erik het idee opgevat om conussystemen en paneelluidsprekers eens naast elkaar te zetten. Dat Conusknechten dat tot nu toe niet gedaan hebben kun je toch de vliesridders moeilijk euvel duiden. Het is gewoon leuk om verschillende systemen met elkaar te vergelijken, zonder iets te willen 'bewijzen' probeer het maar eens. Overigens speelde ongeveer de helft van de aanwezigen gewoonlijk met conusluidsprekers en het andere deel met paneelluidsprekers. Overtuigingsdrang speelt daarbij geen enkele rol, dat had je kunnen weten als de de verslagen van de verschillende bezoekers had gelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 En trouwens Henno, ik denk dat je van harte welkom bent met de Avalons om het 'misverstand' voor eens en altijd uit de wereld te helpen Hmmm Ron, als ik mijn Ascent's meeneem en deze laten hun eerste tonen horen dan rennen jullie vliesprikkers van schrik op de speakers af, rukken de frontjes eraf en staan elkaar vertwijfeld aan te kijken dat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts