Henno Appel Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Geplaatst door Kermit:Juist omdat er alleen maar over de verschillende systemen gediscusieerd werd heeft Erik het idee opgevat om conussystemen en paneelluidsprekers eens naast elkaar te zetten. Dat Conusknechten dat tot nu toe niet gedaan hebben kun je toch de vliesridders moeilijk euvel duiden. Het is gewoon leuk om verschillende systemen met elkaar te vergelijken, zonder iets te willen 'bewijzen' probeer het maar eens. Overigens speelde ongeveer de helft van de aanwezigen gewoonlijk met conusluidsprekers en het andere deel met paneelluidsprekers. Overtuigingsdrang speelt daarbij geen enkele rol, dat had je kunnen weten als de de verslagen van de verschillende bezoekers had gelezen. Dat weet ik ook wel Kermit, ik zit alleen maar een beetje te stangen, ook met mijn vorige bericht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Te droes! Den draeck steecken met ons ridders van den dunne vlieze! St Joris punt uw spieze danwel lansgerei en kloeck dees Draeck doorklieven ende aen moten hacken (tegen mootjens bestaen onserseyts mineure noch majeure contramienen, mits ende wellicht vaedertje teyde het roet buyten het noenmael wenst te deponederen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Geplaatst door Kermit:.... Tsja, het is toch wat met die conusknechten. .... Wat een energie die niet stoppen in pogingen om bezittters van paneelluidsprekers te overtuigen dat die dingen niet deugen: het lijken wel geloofsfanatici. Blijkt ook wel, want ze denken dat wij paneelbezitters van ons geloof af zullen stappen. En daarmee maken ze een denkfout. Er is geen sprake van geloof, maar van mooie muziekweergave. Ik geloof dat dat het enige is wat telt. .... Wil je de kaarsen uitblazen met een 15 Hz toon? Ga vooral je gang. .... Wil je hetzelfde druk in het laag als in een concertzaal of een popconcert? .... Jouw speakers gaan een octaaf hoger dan paneel luidsprekers? .... Wauw, hoeveel mooier zou het wel niet zijn als het eens twee of drie octaven meer konden zijn. .... Ik vind andere aspecten in muziekweergave veel interessanter en die wensen worden door mijn panelen prachtig vervuld. .... Ik ben er zeer tevreden mee en daarmee heb ik denk ik veel meer bereikt dan heel veel leden van de verschillende Hifi-fora. Beste Kermit, Jammer, dat je het nog steeds niet begrijpt of wilt begrijpen. Waarom denk je dat het woord vliesridder is bedacht en niet vliesknecht. Dat komt omdat die zgn. vliesridders denken dat ze boven alles verheven zijn en goddelijke luidsprekers denken te hebben. Nou dat kunnen ze dus gevoeglijk vergeten, want er is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Geplaatst door gert: Beste Kermit, Jammer, dat je het nog steeds niet begrijpt of wilt begrijpen. Waarom denk je dat het woord vliesridder is bedacht en niet vliesknecht. Dat komt omdat die zgn. vliesridders denken dat ze boven alles verheven zijn en goddelijke luidsprekers denken te hebben. *** Misschien zou je de bedenker van de term eens kunnen vragen wat achter steekt. Hij zou je dan kunne vertellen dat het afgeleid is van de orde van de ridders van het gulden vlies. Heeft niets met arrogantie of superioriteitsgevoel te maken. De term 'conusknecht' is veel later pas door Erik Klijnsmit ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 5 januari 2003 Report Share Posted 5 januari 2003 Geplaatst door Kermit:... Misschien zou je de bedenker van de term eens kunnen vragen wat achter steekt. Hij zou je dan kunne vertellen dat het afgeleid is van de orde van de ridders van het gulden vlies. Heeft niets met arrogantie of superioriteitsgevoel te maken. ... Wil je de kaarsen uitblazen met een 15 Hz toon? Ga vooral je gang. ... In feite stel je hier dat het signaal uit een gewone CD-speler niet nauwkeurig genoeg is om muziek uit je luidsprekers te laten komen. Is dat ook wat je bedoelt? Beste Kermit, Nou, ik lees dat toch anders en sterkt mij alleen maar in de idee dat de vliesluisteraars vaak getuigen van enige superioriteit. Het kan dan wel een nobele orde van die ridders zijn, maar jij interpreteert het gedrag en doelstellingen van die orde toch anders en wat mij betreft minder nobel. Want in jouw posting van 05 januari 2003 01:58 schrijf je: "Te droes! Den draeck steecken met ons ridders van den dunne vlieze! St Joris punt uw spieze danwel lansgerei en kloeck dees Draeck doorklieven ende aen moten hacken. Nou is mijn Nederlands van een groot aantal eeuwen geleden niet meer wat het geweest is, maar dit is toch aanzet tot moord. Beste Kermit, als ik door St. Joris doorklieft en in moten gehakt bloedend en rochelend ter aarde stort zal ik nog tegen die Joris zeggen: "Joris, had je je 'spieze' niet kunnen slijpen met een echte slijpsteen i.p.v. zo'n Blokkerding uit de aanbieding." Waarom haal je die quote er dan bij? Mijn streven naar mijn soort muziekbeleven maak je wel belachelijk door dat streven te combineren met het willen uitblazen van kaarsen, alhoewel je dat streven wel toestaat gelukkig. Ik denk dat ik eerder voldoende heb onderbouwd hoe ik mijn muziekbeleven kan vergroten door mijn setje technisch en theoretisch beter te maken en daarmee mijzelf een grotere kans te geven een kick te krijgen. Een eeuw geleden luisterde jij naar een hoornluidspreker met een stalen naald, een halve eeuw geleden luisterde jij naar de draadomroep met een breedbandspeakertje of een Ronette-element met een luidspreker in de deksel van de koffergrammofoon, moet je kijken hoe je er nu bij zit. Voor mij geldt hetzelfde, alleen ik ben nog niet klaar. Nee, erger, ik ben nooit klaar. En vele forummers met mij. Houd je van de straat. Nee, ik stel niet dat er uit een CD geen muziek kan komen, maar dat een CD wat betreft de detailweergave een buitengewoon zwakke schakel is. Alle andere andere apparaten, incl. PU-element zijn daar beter in. Het is niet anders. Dus als je een kick wilt krijgen van muziek met veel details (vaak eenvoudige 'kleine' muziek) en je doet krijsende kinderen de deur uit is zo'n Pu-elementje zo gek nog niet. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Henno Appel: Hmmm Ron, als ik mijn Ascent's meeneem en deze laten hun eerste tonen horen dan rennen jullie vliesprikkers van schrik op de speakers af, rukken de frontjes eraf en staan elkaar vertwijfeld aan te kijken dat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:die konuskabelaars toch weten ze nou echt niet beter Beste Kermit, Erik,Vanwege de slechte detaillering in het sterrenstelsel (nog geen 3 bits ! ): oordeel flexibel denken (objectief) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 kans op verbetering daarin (objectief) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 oordeel muziekinstallatie betrokkene (subjectief) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 kans op verbetering daarin (objectief) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 uitkomst = 28/4 = 7 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 = dit cijfer wordt niet gegeven i.v.m. mogelijkheid van depressie 7 = voldoende maar kan beter 8 = na uitvoerige begeleiding 9 = dit cijfer wordt niet gegeven i.v.m. mogelijkheid tot buitengewone zelfgenoegzaamheid mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Geplaatst door gert: Beste Kermit, Erik,Vanwege de slechte detaillering in het sterrenstelsel (nog geen 3 bits ! ): oordeel flexibel denken (objectief)123456789kans op verbetering daarin (objectief)123456789oordeel muziekinstallatie betrokkene (subjectief)123456789kans op verbetering daarin (objectief)123456789uitkomst = 28/4 = 71234567891 = dit cijfer wordt niet gegeven i.v.m. mogelijkheid van depressie 7 = voldoende maar kan beter 8 = na uitvoerige begeleiding 9 = dit cijfer wordt niet gegeven i.v.m. mogelijkheid tot buitengewone zelfgenoegzaamheid mvg Gert niet slecht h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts