Jump to content

Mundorf

Martin
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Martin:

Weet iemand waar je in Nederland Mundorf filteronderdelen kunt krijgen. Vroeger waren ze te koop in Leeuwarden, maar die winkel bestaat helaas al een aantal jaten niet meer.

Met vr. groet,

Martin de Jong

als je goeie apparatuur hebt heb je geen filter rommel nodig

:):)

Martin,

Ben bang dat je componenten van Mundorf direct in Duitsland moet bestellen o.a. bij Thel. Dat kost je een vermogen aan porto en rembourskosten.

Wat betreft de koperbandfoliespoelen: Die van InterTechniek zijn net zo goed, zo niet beter. Zijn gewoon bij Speakerland en Speaker&Co te krijgen.

Ome Henk,

Ik ken alleen Speaker@Co, Speakerland en Remo als adressen voor dit soort onderdelen. Die hebben echter geen Mundorf.

Zijn er nog ander zelfbouwwinkels waar ik het zou kunnen proberen? Een mailtje naar Mundorf lever geen adressen, wel een offerte.

Pjotr,

Bedankt voor je suggestie verder te kijken.

Wat betreft de koperbandfoliespoelen: Die van InterTechniek zijn net zo goed  

Al mijn huidige filteronderdelen zijn echter van Mundorf en het geluidsbeeld bevalt mij op zich goed. Volgens een artikel in Stereoplay van een tijdje terug is het karakter van IT net even anders. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het verschil niet gehoord heb (hoe vaak luister je tenslotte naar filterverschillen :) ) . Heb je toevallig ervaringen met beide?

Geplaatst door LaMa:

Het zou me niet verbazen als alles uit dezelfde fabriek komt. Intertechnik koopt/laat fabriceren bij derden.

De bandfilterspoelen zien er iig anders uit. Die van IT zijn mechanisch zeer stabiel opgebouwd. Volgens S&C komen ze niet bij Mundorf vandaan maar laat IT ze inderdaad voor hen elders speciaal maken. De papier/olie condensatoren van IT komen bij Jensen vandaan. Kun je zien want bij sommige exemplaren is het merkje van Jensen niet helemaal goed weg gepoetst. ;)

Martin,

Gisteren van een vriend gehoord dat De leverancier van het merk TAF luidsprekerboxen, Mundorf componenten verkoopt. Zijn (Koos Schenk) speakers zitten er vol mee. Koos Schenk zetelt ergens in Oss.

Hij schijnt ook een website te hebben.

Groet,

Leobus

• 2 weeks later...

Ik heb inmiddels contact gehad met Speakerland en TAF. De laatste kan inderdaad Mundorf leveren. Dat de keuze er nu gemakkelijker op geworden is weet ik niet. Intertechnik is goedkoper en volgens Tony Gee in elk geval voor de condensatoren even goed, maar uit minder neutrale bron hoor je weeredat Mundorf de winnaar. Papier/olie condensatoren zijn vervolgens helemaal top of bill (letterlijk en figuurlijk) .......

Maar eens rustig over nadenken de komende tijd welke kan het op gaat.

Groeten,

Martin

Geplaatst door Martin:

Ik heb inmiddels contact gehad met Speakerland en TAF. De laatste kan inderdaad Mundorf leveren. Dat de keuze er nu gemakkelijker op geworden is weet ik niet. Intertechnik is goedkoper en volgens Tony Gee in elk geval voor de condensatoren even goed, maar uit minder neutrale bron hoor je weeredat Mundorf de winnaar. Papier/olie condensatoren zijn vervolgens helemaal top of bill (letterlijk en figuurlijk) .......  

Maar eens rustig over nadenken de komende tijd welke kan het op gaat.

Groeten,

Martin

Top of the Bill voor speakercondensatoren zijn alleen: Jensen pio en Black Gate bi-polaire speaker C's. De laatste kan je bestellen via audio note UK.

De rest volgt inderdaad op grote afstand.

• 3 weeks later...

Ik heb al heel veel jaren ervaring met het inkopen van filtercomponenten.

De componenten van Mundorf zijn van uitstekende kwaliteit en presteren altijd ruimschoots binnen de toleranties.

De prijzen zijn alleszins verantwoord, gezien de kwaliteit.

Het assortiment is heel ruim: van unieke topklasse (bijvoorbeeld de "gebakken" 0,0.. ohms trafospoelen en de geheel inductievrije polyprop condensatoren) tot "gewoon g

Geplaatst door Stefan:

Top of the Bill voor speakercondensatoren zijn alleen: Jensen pio en Black Gate bi-polaire speaker C's. De laatste kan je bestellen via audio note UK.

De rest volgt inderdaad op grote afstand.

hoi stefan.

waarom alleen jensens en geen blikken olie's deze woorden regelmatig aangeboden op internet en ik haal ze zelf bij een dumpzaak.

een 5uf (vb)betaal ik 5

Geplaatst door telefunken:

hoi stefan.

waarom alleen jensens en geen blikken olie's deze woorden regelmatig aangeboden op internet en ik haal ze zelf bij een dumpzaak.

een 5uf (vb)betaal ik 5€ voor,en wat betaal jij voor 5uf van jensens of black gate.

en wat audio note betreft die is dus niet het goedkoopste.

Hallo Rob,

We hebben het hier over filtercondensatoren; de tolerantie is hierbij erg belangrijk. Ik gebruik ook olie C's van de dump, maar vooral in de voeding van versterkers, daar waar de tolerantie van ondergeschikt belang is op het aantal C's.

Wanneer jij ze wilt toepassen in een speakerfilter dan heb je mijn zegen, ik raad je wel aan om ze ff door te meten met een capaciteitsmeter.