Sitting Duck Posted 14 juli 2003 Report Share Posted 14 juli 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Er zit nu maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juli 2003 Report Share Posted 14 juli 2003 Is zoiets nou ook mogelijk (EN de moeite waard) bij een ander merk/type cd-speler in dezelfde prijsklasse (lees: Denon DCD635 )...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sitting Duck Posted 14 juli 2003 Report Share Posted 14 juli 2003 Geplaatst door Henrie:Is zoiets nou ook mogelijk (EN de moeite waard) bij een ander merk/type cd-speler in dezelfde prijsklasse (lees: Denon DCD635 )...? Vermoedelijk wel. Het belangrijkste is dat je een schema van het apparaat hebt, of je moet je willen beperken tot wat simpeler zaken als demping van het chassis. Bij b.v. www.doknet.nl kun je waarschijnlijk wel aan de servicemanual komen. (Niet goedkoop trouwens) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 juli 2003 Author Report Share Posted 14 juli 2003 Ik weet dat de laatste opamp eruit is gehaald, de hoofdtelefoonuitgang doet het dus niet meer. Deze is blijkbaar op een of andere manier overbrugt, ik weet alleen niet hoe. Ik zal eens kijken of er notitie op het schema staan, of anders eens informeren. Zo geheim zal het allemaal niet zijn. Je hoort er nog van. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 20 juli 2003 Report Share Posted 20 juli 2003 Is er al wat meer bekend wat je allemaal in het zakje zit? Ook heeft Chris er de de helft van de uitgangstrap uitgehaald (zakje onderdelen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 juli 2003 Author Report Share Posted 20 juli 2003 Nee hij is op dit moment op vakantie, dus over 5 weken pas meer (dan ben ik n.l. terug). In het zakje zat niet zoveel, er zijn n.l. ook nog onderdelen ongebruikt op de print blijven zitten. Hij stelde wel voor om de ene opamp (per kant) die er nog in zit te vervangen door een discrete uitgangsversterker. Dit omdat de opamp's toch wel erg gestressed bezig is. Er wordt volgens Chris nogal veel geeist van het ding. Toch is dit niet te horen (totdat je beter weet ) Ook denk ik dat de Clock vervangen gaat worden. Maar dit wordt zeker niet eerder dan September. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 juli 2003 Report Share Posted 20 juli 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Toch is dit niet te horen (totdat je beter weet Psychisch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 juli 2003 Author Report Share Posted 21 juli 2003 Gisteravond de HK eens vergeleken met de Sphinx 32 met Guido Clock. Er waren duidelijke verschillen. Voordeel voor de Sphinx waren: dynamiek, transparantie en plaatsing. Nadeel voor de Sphinx waren: onrustig, vervormd (lees digitaal) hoog, scherper. Voordeel voor de HK waren: Natuurlijkheid, zuiver hoog, klank en beter laag. Nadeel voor de HK: minder plaatsing, minder ruimte, minder dynamiek. Ik hoop dat de Guido Clock hier verbetering in aanbrengt. Bij de Sphinx heeft hij eerder ook al veel goeds gebracht. Een verschil wat echter ook meetelde was de gebalanceerde ingang op de Sphinx. Die bovendien voorzien was van Siltech G 5 (2500 Euro !!). En dit terwijl ik me moest "behelpen" met zelfgevlochten cinch interlinkjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 juli 2003 Report Share Posted 21 juli 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Voordeel voor de Sphinx waren: dynamiek, transparantie en plaatsing. Nadeel voor de Sphinx waren: onrustig, vervormd (lees digitaal) hoog, scherper. Bij de Sphinx heeft hij eerder ook al veel goeds gebracht. Helaas heeft hij dus niet alle "nare" eigenschappen kunnen verwijderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 21 juli 2003 Report Share Posted 21 juli 2003 Dat zou mij ook erg stug lijken! Ik denk eerder dat de minpuntjes makkelijker waarneembaar worden en dat de pluspuntjes nog beter wordt. m.a.w. het (verschil)contrast zal eerder toenemen waardoor eventuele aanwezige irritaties na (clock)modificatie zullen toenemen. IKKE Althans dat is MIJN logica en ik ben niet technisch gezegend.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 juli 2003 Report Share Posted 21 juli 2003 Jitze heeft zijn Jadis laten upgraden met een Tri-chord clock en nog een aantal aanpassingen, hij spreekt van louter verbeteringen en dat doe ik meestal ook kort na een tweak of upgrade Na enkele weken luisteren weet je niet meer precies hoe de oorspronkelijke speler klonk, dus je referentie is weg. Hans heeft dan nog bijv. Erik's HK om mee te vergelijken. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 juli 2003 Author Report Share Posted 22 juli 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Dat zou mij ook erg stug lijken! Ik denk eerder dat de minpuntjes makkelijker waarneembaar worden en dat de pluspuntjes nog beter wordt. m.a.w. het (verschil)contrast zal eerder toenemen waardoor eventuele aanwezige irritaties na (clock)modificatie zullen toenemen. IKKE Althans dat is MIJN logica en ik ben niet technisch gezegend.... Technisch gezegend of niet.... Ik denk dat hier veel waarheid in zit. Dit verhaal geldt overigens niet alleen voor clock modificaties. Alles wat je aan een apparaat verbeterd, laat alles beter horen. Dus ook de fouten die er waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 weet iemand welke waarde deze weerstand heeft? Met groen omcirkeld? Het gaat om een kleine weerstand van ik denk 0,4 watt Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Dat plaatje is echt te klein om het te kunnen zien.... Kun je de kleurcode (ringen) geven? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 dat is juist het probleem. Het valt niet te zien omdat de huls er een beetje af is. De foto is alleen om te laten zien welke ik bedoel Voor kleurtje gebruik ik deze altijd maar hier had iemand de datasheet liggen of misschien heeft iemand de speler nog open had liggen. Ik hoop dat iemand dat wil kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Wijx:dat is juist het probleem. Het valt niet te zien omdat de huls er een beetje af is. De foto is alleen om te laten zien welke ik bedoel Voor kleurtje gebruik ik deze altijd maar hier had iemand de datasheet liggen of misschien heeft iemand de speler nog open had liggen. Ik hoop dat iemand dat wil kijken kzal morgen die van mij effe openschroeven . dan kijk ik voor je . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Technisch gezegend of niet.... Ik denk dat hier veel waarheid in zit. Dit verhaal geldt overigens niet alleen voor clock modificaties. Alles wat je aan een apparaat verbeterd, laat alles beter horen. Dus ook de fouten die er waren. Inderdaad, verbeteringen in de weergave keten, kunnen je naast heel erg veel muzikaal plezier, ook de zwakke punten in de opname laten horen. Echter, in het algemeen gesproken weegt dit laatste absoluut niet op tegen de pluspunten. anders zaten we echt allemaal naar een transistorradiootje te luisteren............ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door Jitze: Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: kzal morgen die van mij effe openschroeven . dan kijk ik voor je . Nou graag Alvast bedankt voor de moeite ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 augustus 2003 Report Share Posted 19 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: kzal morgen die van mij effe openschroeven . dan kijk ik voor je . goud/bruin/oranje/oranje= r94 goud/zwart/bruin =r95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 augustus 2003 Report Share Posted 19 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: goud/bruin/oranje/oranje= r94 goud/zwart/bruin =r95 1e is 330 ohm 5% 2e is 10 ohm 5% , maar wel vreemd, geen 4 ringen toevallig Erik? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 augustus 2003 Report Share Posted 19 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sitting Duck Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: goud/bruin/oranje/oranje= r94 goud/zwart/bruin =r95 Volgens het boekkie is r94 inderdaad 330 ohmen, maar bij r95 staat 47 ohm... Beide hebben te maken met de remote-doorlus aansluiting, dus als je die niet gebruikt dan zal het zo spannend niet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 bedankt! hmm ik zet er wel een weerstandje in, al is het maar voor als ik m verkoop. Je weet maar nooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts