Jump to content

"HD 760 hoe ver kun je komen..?"

WanFie
 Share

Recommended Posts

Nu ik eindelijk beslist heb dat er toch een superclock inkomt, is het handig te weten wat de frequentie van de clock is.

Ik heb gezocht maar kon het zo snel niet vinden.

Wie helpt me vooruit.??

:)

Wat ik ondertussen heb gehoord is dat de laatste opamp er geheel tussenuit is gehaald.

Ik ben helaas onvoldoende electronisch onderlegd om precies uit te leggen hoe dit is uitgevoerd. Als je je telefoonnummer mailt kan ik vragen of mijn broer jou belt en uitlegd hoe e.e.a. is gemaakt.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Morgen gaan we met een gelijke CD-speler, maar dan ook met de voedingselco's vervangen op de spekstenen draaien.

Tenminste..... ik denk dat Puur dat dan ook wel wil horen.

We hebben het hardstikke druk...

;)

Behoorlijk ver, zo ver dat mijn P25 behoorlijk concurrentie heeft gekregen.

Binnenkort zal ik een mooi koperen huisje voor de voeding proberen in elkaar te knutselen en kijken of er nog een mooiere opamp in kan, kortom kijken of ik nog verder kan komen.

Ik ben ook z

Laatst een HD760 open gehad, zit er een CEC loopwerk in met een CEC print, weet iemand welke CEC speler met dezelfde componenten is gebouwd ?

Groet Jitze

Geplaatst door Puur:

Behoorlijk ver, zo ver dat mijn P25 behoorlijk concurrentie heeft gekregen.

Binnenkort zal ik een mooi koperen huisje voor de voeding proberen in elkaar te knutselen en kijken of er nog een mooiere opamp in kan, kortom kijken of ik nog verder kan komen.

Ik ben ook z

Over die klokmodificatie:

Ik liep een door mij zeer gewaardeerde audiozaak in Groningen binnen om te vragen naar de mogelijkheden en ervaringen met klokmodificaties.

Het antwoord was dat de klok meestal niet slecht is maar dat vooral de klokvoeding e.d. vaak veel beter kon. Zij vervingen vrijwel nooit een klok.

Een raar verhaal t.o.v. wat ik hier allemaal beluister. Wie kan zich in dit verhaal vinden?

Ik had eigenlijk moeten zeggen dat de vinylketen behoorlijk concurrentie heeft gekregen. Binnenkort zal de geintergreerde phonotrap van Creek plaats maken voor een Sonneteer Sedley (op de kop getikt in de U.K.). Dit zal weer een grote stap vooruit zijn.

Het zou fijn zijn als de HD760 door het afschermen van de voeding, betere opamps, klokmodificatie en spikes de P25 dan weer weet bij te halen.

Geplaatst door Puur:

Over die klokmodificatie:

Ik liep een door mij zeer gewaardeerde audiozaak in Groningen binnen om te vragen naar de mogelijkheden en ervaringen met klokmodificaties.

Het antwoord was dat de klok meestal niet slecht is maar dat vooral de klokvoeding e.d. vaak veel beter kon. Zij vervingen vrijwel nooit een klok.

Een raar verhaal t.o.v. wat ik hier allemaal beluister. Wie kan zich in dit verhaal vinden?

De clock van Guido Tent is incl. betere voeding. Het is n.l. een printje met daarop een beter cristal, met bijbehorende gestabiliseerde voeding.

Geplaatst door Hans van Liempd:

De clock van Guido Tent is incl. betere voeding. Het is n.l. een printje met daarop een beter cristal, met bijbehorende gestabiliseerde voeding.

Beste Hans,

Welke versie ga je inbouwen?

De X0-3 is de duurste deze kan een externe dac synchroniseren met het loopwerk.

Dit is een absolute vereiste indien je ooit met een externe DAC wilt gaan werken.

Ik neem aan dat de interne DAc's wel automatisch met het loopwerk gesynchroniseerd zijn.

Ik heb al gekozen voor deze versie alleen heb ik nog niet besteld. Misschien kan Guido een speciale Sinterklaas aanbieding doen voor de armere tak het Hear forum?

Dan kunnen wij straks CD spelers met clock upgrade gaan vergelijken?

Groeten,

Hans

:D

Geplaatst door Hans Gaulhofer:

Beste Hans,

Welke versie ga je inbouwen?

De X0-3 is de duurste deze kan een externe dac synchroniseren met het loopwerk.

Dit is een absolute vereiste indien je ooit met een externe DAC wilt gaan werken.

Ik neem aan dat de interne DAc's wel met automatisch met het loopwerk gesynchroniseerd zijn.

Ik heb al gekozen voor deze versie alleen heb ik nog niet besteld. Misschien kan Guido een speciale Sinterklaas aanbieding doen voor de armere tak het Hear forum?

Dan kunnen wij straks CD spelers met clock upgrade gaan vergelijken?

Groeten,

Hans

:D

Hans,

ik zou het niet weten. Mijn broer regelt dat, dus het komt wel goed. Ik wist trouwens niet dat er verschil was.

Guido is ondertussen weer in het land, dus ik hoop dat mijn klok er nu snel is.

Hans ;)