FrankD Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Bij Erik zullen de koppel condensatoren nog in de HK zitten. Die zullen er bij Hans ook uitgehaald zijn. Scheelt een hele plop. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door FrankD:Bij Erik zullen de koppel condensatoren nog in de HK zitten. Die zullen er bij Hans ook uitgehaald zijn. Scheelt een hele plop. Frank Beste Frank, Das waar ook, die halen ze eruit. Tuurlijk, de mooiste cap is geen cap. maar toch zou ik DC koppel elco's er nooit uithalen. Ik vind het te riskant. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 zijn dat die dingetjes waar (hoe heet ie ook al weer ) voor waarschuwde dat als je ze eruit haalt ,dat er dan wat gelijkspanning op de versterker kan komen ?? zo ja ,, ik heb ze laten zitten . ik blijf natuurlijk niet bezig met die onhoorbare verbeteringen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 november 2003 Author Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:zijn dat die dingetjes waar (hoe heet ie ook al weer ) voor waarschuwde dat als je ze eruit haalt ,dat er dan wat gelijkspanning op de versterker kan komen ?? zo ja ,, ik heb ze laten zitten . ik blijf natuurlijk niet bezig met die onhoorbare verbeteringen . Onhoorbare verbeteringen...??? en toch klinkt het bij jou elk half jaar toch weer beter. Ik weet niet waar die plop door ontstaat, zal ik eens aan Chris vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Ik zou het toch eens aan de echte deskundige vragen: Kabouter Plop... Plopperdeplop... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 november 2003 Author Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door FrankD:Bij Erik zullen de koppel condensatoren nog in de HK zitten. Die zullen er bij Hans ook uitgehaald zijn. Scheelt een hele plop. Frank Klopt, dan maar zacht zetten voordat ik um uitzet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:zijn dat die dingetjes waar (hoe heet ie ook al weer ) voor waarschuwde dat als je ze eruit haalt ,dat er dan wat gelijkspanning op de versterker kan komen ?? zo ja ,, ik heb ze laten zitten . ik blijf natuurlijk niet bezig met die onhoorbare verbeteringen . nou op die plaats is een black gates toch wel aan te raden.(en dat klinkt na 2 maanden inspelen toch mooier of je wilt of niet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door telefunken: nou op die plaats is een black gates toch wel aan te raden.(en dat klinkt na 2 maanden inspelen toch mooier of je wilt of niet) , maar ik weet na twee maanden niet meer hoe die klonk hoe weet ik dan of het beter is ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: , maar ik weet na twee maanden niet meer hoe die klonk hoe weet ik dan of het beter is ? je hebt gelijk dit sloeg nergens op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 november 2003 Author Report Share Posted 11 november 2003 Ik onthoud jullie nog de effecten van de geaarde netaansluiting. En het effect van een "betere" kabel hierop. Nadat ik de netkable op m'n eindversterker had geplaatst, dacht ik.... Hoe is dit mogelijk, wat een rrruuuiiimmmttteee. Ik heb toen nog maar even een tweede netkabels bijgemaakt, en eens op de CD-speler aangesloten. Niet meer ruimte, ook geen betere attack of dynamiek (althans ik kan geen verschillen hierin ontwaaren). Maar wat wel scheelt is dat het geluid wat homogener klinkt. Ook het hoog is iets preciezer. Pianoklanken b.v. klinken meer piano.... Ik denk dat er nu zo langzamerhand alles uitgehaald is wat kan. Ik moet hem nou alleen nog met de Nordstar vergelijken... Misschien valt hij dan wel weer door de mand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Ik moet hem nou alleen nog met de Nordstar vergelijken... Misschien valt hij dan wel weer door de mand. en gelijk met die van mij hans . -mijn speler met dropveters -die van jou met zelfgemaakte veters -die van andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Ik onthoud jullie nog de effecten van de geaarde netaansluiting. En het effect van een "betere" kabel hierop. Nadat ik de netkable op m'n eindversterker had geplaatst, dacht ik.... Hoe is dit mogelijk, wat een rrruuuiiimmmttteee. Ik heb toen nog maar even een tweede netkabels bijgemaakt, en eens op de CD-speler aangesloten. Niet meer ruimte, ook geen betere attack of dynamiek (althans ik kan geen verschillen hierin ontwaaren). Maar wat wel scheelt is dat het geluid wat homogener klinkt. Ook het hoog is iets preciezer. Pianoklanken b.v. klinken meer piano.... Ik denk dat er nu zo langzamerhand alles uitgehaald is wat kan. Ik moet hem nou alleen nog met de Nordstar vergelijken... Misschien valt hij dan wel weer door de mand. Zo te lezen best weinig verbeteringen met dat netsnoer op de HK, de XTC heeft iig op de NorTHstar meer effekt Ik ben wel benieuwd wat jouw netsnoer op de Northstar dac doet. Ook wil ik weten wat de XTC misschien niet goed doet, Telefunken heeft wel ide Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ja maar andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 november 2003 Author Report Share Posted 11 november 2003 Ik weet wel dat door alle wijzigingen samen de wat rond (maar wel natuurlijk) klinken speler en ruimte en precisie heeft gekregen, ongeloofelijk. En dat met het behoud van de natuurlijkheid. Het meest heeft wel de clock geholpen. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Ik weet wel dat door alle wijzigingen samen de wat rond (maar wel natuurlijk) klinken speler en ruimte en precisie heeft gekregen, ongeloofelijk. En dat met het behoud van de natuurlijkheid. Het meest heeft wel de clock geholpen. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 november 2003 Author Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: bij wie ?? Bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Ik denk dat er nu zo langzamerhand alles uitgehaald is wat kan. Ik moet hem nou alleen nog met de Nordstar vergelijken... Misschien valt hij dan wel weer door de mand. Hallo Hans, Ik denk dat de voeding goed afschermen absoluut nog veel kan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 november 2003 Author Report Share Posted 12 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: maar ik ga schakelen . want ik hoor toch geen verschillen , en als ik me concentreer om ze te horen , krijg ik koppijn . ps : welke interlinks hangen we eraan ? en welke netsnoeren ? allemaal hetzelfde ? Zeg het maar....???? Ik lees nog niks van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sitting Duck Posted 12 november 2003 Report Share Posted 12 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Het meest heeft wel de clock geholpen. Goed om te horen... Ik heb zelf nu het I/V gedeelte vervangen door zo'n overprijsde LC-audio ZapFilter2. Dit omdat m'n pogingen om een buizentrapje met wat ECC88's te bouwen zijn gestrand vanwege veel te veel brom, waarschijnlijk veroorzaakt doordat e.e.a. erg krap was opgebouwd. (En natuurlijk door mijn onhandigheid.) Gelukkig is de stap voorwaarts met dat ZapFilter behoorlijk groot, ik denk vergelijkbaar in grootte met de betere clock. Geplaatst door Puur:Ik denk dat de voeding goed afschermen absoluut nog veel kan doen. Of het veel zal schelen weet ik niet, maar ik heb met zelfklevende (en geaarde)koperfolie de transformator afgeschermd. Het ziet er in ieder geval mooi uit. mvg Mark. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 november 2003 Report Share Posted 12 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Zeg het maar....???? Ik lees nog niks van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 november 2003 Author Report Share Posted 12 november 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 november 2003 Report Share Posted 12 november 2003 vrijdag avond lukt wel , hans . ik moet dan wel een orgelconcertje laten schieten , maar daar komen er wel meer van dit jaar ik neem mijn speler mee , mijn dropveter netsnoer ,en mijn timrek verde . laten we eerst de spelers vergelijken , met standaard bekabeling (of in ieder geval allemaal de zelfde bekabeling ) en daarna de spelers met eigen bekabeling . en we gaan natuurlijk muziek luisteren . en wat babbelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts