PD Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door spido: Laat ze niet te ver uit je zak steken! Erik is er dol op... hahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door Kermit:Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Zal ik doen Neem jij dan de opname van de 4 jaargetijden mee die je van mij hebt en de Pictures at an exhibition gedirigeerd door Dutoit en de Dance macabre, ook door Dutoit. Hebben we in ieder geval ook echte muziek om te vergelijken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 november 2003 Author Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door Kermit:Zal ik doen Neem jij dan de opname van de 4 jaargetijden mee die je van mij hebt en de Pictures at an exhibition gedirigeerd door Dutoit en de Dance macabre, ook door Dutoit. Hebben we in ieder geval ook echte muziek om te vergelijken... Breng ik Jennifer Warnes en Talking Timbuktoe en zo mee, hebben wij ook wat te vergelijken. Ik heb ook een ongeaarde netkabel gemaakt, ook leuk om eens te proberen. Ik zal ook drie gevlochten sets interlinks meebrengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 november 2003 Report Share Posted 14 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: tjonge jonge wat zullen we het druk hebben. Tot straks druk met babbelen ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 november 2003 Author Report Share Posted 15 november 2003 Zie ook algemene onderwerpen-A-B vergelijking..... Nou we hebben dus weer veel te veel vergeleken. We zijn begonnen met de HK van Erik met die van mij te vergelijken. Dit, met dezelfde (gevlochten) interlinks en netkabels. Een muziekstuk helemaal gedraaid, van het begin nog 'n stukje, en omgeschakeld naar de andere speler. We wisten niet welke speler er draaide. Kermit, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 november 2003 Report Share Posted 15 november 2003 Inderdaad, dat switchen is vragen om verwarring, je moet gewoon de tijd nemen om aan een bepaalde setup te wennen en dan nog eens lang luisteren naar een verandering in de set. Ik heb inmiddels genoeg luistersessies meegemaakt waarbij werd aangetoond dat je kennelijk slecht een klankbeeld kunt onthouden. Overigens lijkt het erop dat bij de eerste wisseling de verschillen het duidelijkst zijn, maar je stelt je dan ook in op een verandering en de verwachting is dat het geluid anders zal zijn. Nu is klassieke muziek voor mij erg lastig om vergelijkingen mee te maken, dat lukt alleen wanneer je bepaalde opnames door en door kent, zoals Kermit. Met muziek die ik zelf veel draai kan ik beter uit de voeten, al is snel wisselen ook dan nog verwarrend. Het was wel duidelijk dat de 2 HK760 cdspelers een eigen karakter hadden, maar wat het mooist is blijft een persoonlijke voorkeur. De senseo ging er trouwens in als koffie Erik en Hans bedankt weer voor het gesleep met jullie apparatuur en kabels, Kermit offerde zich op door in een net pak langs te komen, direct uit het werk als ik het goed heb begrepen Het korte netsnoer van Hans (vlak gevlochten met massief draad) maakte een duidelijk verschil met een standaard netsnoer, zowel op de HK als op de Northstar waren de verschillen niet van de lucht. T.o.v. de xtc doet hij iets minder, maar dat zou ook wel eens goed kunnen zijn. Focussering, ruimte en snelheid zitten allemaal goed, het laag lijkt een klein zetje te krijgen en dat schrijf ik toe aan de massieve aders. Tonaal hoorde ik geen grote afwijkingen t.o.v. de xtc en de standaard netsnoeren. Het snoer is alleen wel onhandelbaar, want meerdere massieve aders moet je in het gareel buigen, het liefst eenmalig natuurlijk. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 november 2003 Report Share Posted 15 november 2003 Het was inderdaad heel merkwaardig. Bij de eerste opname (4 jaargetijden van Vivaldi door The Academy of ancient music o.l.v. Hogwood - l'Oiseaux Lyre) hadden wij een duidelijke voorkeur hadden voor de gemodificeerde speler van Hans. Bij de 2e opname (Pictures at an exhibition door het Orchestre Symphonique de Montreal o.l.v..Charles Dutoit - Decca) waren de voorkeuren even gedecideerd omgedraad. Later gebeurde dat ook nog eens bij de vergelijking Northstar - HK gemodificeerd. Later hebben we bij de HK van Erik de speciale snoeren vervangen door een standaard netsnoer en een gewone dropveter zoals Quad die standaard met apparatuur meelevert en die vergeleken met de gemodificeerde HK van Hans, inclusief gevlochten interlink en speciaal netsnoer. De verschillen tussen die twee waren heel erg klein, veel kleiner dan toen de HK van Erik ook met gevlochten interlinks en speciale netsnoeren was aangesloten. Verandering? Ja. Verbetering? Geen idee. Deze avond heeft bij mij wel het gevoel versterkt dat allerlei claims van verbeteringen na het doorvoeren van een modificatie in ieder geval te snel, te stellig en oversized gepresenteerd worden. Maar het was wel een hele leuke en vooral gezellige avond. Alleen jammer dat het de andere deelnemers aan voldoende gevoel voor stijl ontbrak om zich toepasselijk voor de gelegenheid te kleden. Die Klijnsmit kwam notabene gewoon in een overhemd met een open boord! Nou vr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 november 2003 Report Share Posted 15 november 2003 ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 november 2003 Report Share Posted 15 november 2003 Geplaatst door Ome Henk: Zo van de pot gerukt je hebt werkpaarden en luxe paarden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 november 2003 Report Share Posted 15 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad . Je bent echt in de wieg gelegd om discjockey te spelen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 november 2003 Report Share Posted 15 november 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 november 2003 Report Share Posted 15 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: lekker hoor , naast een 30 cm woofer ,een aragon kachel een vv met een gloeilamp en een NS met allemaal lampjes , en een deksel erop . wat wil je nog meer Het viel wel mee, je zat voor een 10" woofer, het is wel lekker warm in die hoek ja Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 november 2003 Report Share Posted 15 november 2003 Zo'n A-B test is voor ons na Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 november 2003 Report Share Posted 15 november 2003 Wat een onvoorstelbaar stom voorstel zeg! Heb je niets beters te doen? je Von Schweikerts poetsen, CD'tjes scheren of je buurvrouw kietelen? Natuurlijk heeft het geen enkele zin dat CD-fabrikanten aangeven op welke CD-speler ze het best klinken. Of denk je dat ze dat speciaal voor Erik en ondergetekende doen? De rest heeft toch zeker allemaal hun CD-spelers zwaar en/of heftig gemodificeerd? Nou dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 november 2003 Report Share Posted 15 november 2003 Nou Kermit dan zit er niets anders op dan voor iedere CD de best klinkende CD speler in huis te halen, wel allemaal gaan modden he ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 15 november 2003 Report Share Posted 15 november 2003 Geplaatst door Kermit:Natuurlijk heeft het geen enkele zin dat CD-fabrikanten aangeven op welke CD-speler ze het best klinken. Of denk je dat ze dat speciaal voor Erik en ondergetekende doen? De rest heeft toch zeker allemaal hun CD-spelers zwaar en/of heftig gemodificeerd? Nou dan. smilieeeeeeees snap dat dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 november 2003 Author Report Share Posted 15 november 2003 Geplaatst door Kermit: Later hebben we bij de HK van Erik de speciale snoeren vervangen door een standaard netsnoer en een gewone dropveter zoals Quad die standaard met apparatuur meelevert en die vergeleken met de gemodificeerde HK van Hans, inclusief gevlochten interlink en speciaal netsnoer. De verschillen tussen die twee waren heel erg klein, veel kleiner dan toen de HK van Erik ook met gevlochten interlinks en speciale netsnoeren was aangesloten. Verandering? Ja. Verbetering? Geen idee. Deze avond heeft bij mij wel het gevoel versterkt dat allerlei claims van verbeteringen na het doorvoeren van een modificatie in ieder geval te snel, te stellig en oversized gepresenteerd worden. NIET mee eens, de Cd-speler met de speciale bekabeling (mijn speler) had een duidelijk nauwkeuriger hoog. Bovendien wist ik na tien keer schakelen nog steeds precies welke speler mijn speler (met gevlochten bekabeling) was. Vraag het maar aan Erik.... Bovendien, zoals ik al schreef.... zo "dropveter" waren die interlinks nou ook weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 16 november 2003 Report Share Posted 16 november 2003 Ik ook, maar ik vond de dropveter beter definieren, met name in de imulsen van de viool. Wij hebben daar nog over gediscusieerd, zonder het eens te worden. In ieder geval vomnden Erik en ik dat de spelers veel dichter bij ekaar gekomen waren toen die van erik met standaard bekabeling was uitgerust. En het was toch echt een heuse dropveter hoor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 november 2003 Author Report Share Posted 16 november 2003 Geplaatst door Kermit:Ik ook, maar ik vond de dropveter beter definieren, met name in de imulsen van de viool. Wij hebben daar nog over gediscusieerd, zonder het eens te worden. In ieder geval vomnden Erik en ik dat de spelers veel dichter bij ekaar gekomen waren toen die van erik met standaard bekabeling was uitgerust. En het was toch echt een heuse dropveter hoor, met vergulde stekkers en OFC koper.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 november 2003 Author Report Share Posted 17 november 2003 Gisteren de XA50ES vergeleken met mijn HK HD760. Als Erik zegt dat er geen verschil hoorbaar is tussen CD spelers, moet hij deze twee eens naast elkaar zetten. De Sony heeft heel veel voor op de HK, op een paar kleine puntjes na. De Sony klinkt strakker in het laag, plaatst beter (volgens Zee, ik zat niet op de "hot Spot"), en het algemene beeld is wat rustiger. Wel is dat in het hoog juist omgekeerd, hier klinkt deze speler wat "digitaler". De HK daarintegen klinkt in mijn oren iets minder stresserig in het hoog, en wat natuurlijker op b.v. piano en stemmen. Wanneer bij de Sony het filter op stand 3 werd geplaatst kwamen beide spelers een stuk dichter naar elkaar, ik weet niet wat die stand precies "doet". Ook waren de netkabels verschillend, de Sony zat op een door Zee gemaakte starquad met afscherming en apparte aarddraad. De mijne speelde op vlakgevlochten massiefdraad. Hier ben ik nog niet helemaal uit. Mijn netkabel is nog niet helemaal wat het zou kunnen zijn. In elk geval moet ik er nog eens goed voor gaan zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 november 2003 Author Report Share Posted 17 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Gisteren de XA50ES vergeleken met mijn HK HD760. Als Erik zegt dat er geen verschil hoorbaar is tussen CD spelers, moet hij deze twee eens naast elkaar zetten. De Sony heeft heel veel voor op de HK, op een paar kleine puntjes na. De Sony klinkt strakker in het laag, plaatst beter (volgens Zee, ik zat niet op de "hot Spot"), en het algemene beeld is wat rustiger. Wel is dat in het hoog juist omgekeerd, hier klinkt deze speler wat "digitaler". De HK daarintegen klinkt in mijn oren iets minder stresserig in het hoog, en wat natuurlijker op b.v. piano en stemmen. Wanneer bij de Sony het filter op stand 3 werd geplaatst kwamen beide spelers een stuk dichter naar elkaar, ik weet niet wat die stand precies "doet". Ook waren de netkabels verschillend, de Sony zat op een door Zee gemaakte starquad met afscherming en apparte aarddraad. De mijne speelde op vlakgevlochten massiefdraad. Hier ben ik nog niet helemaal uit. Mijn netkabel is nog niet helemaal wat het zou kunnen zijn. In elk geval moet ik er nog eens goed voor gaan zitten. Ik heb vanavond nog eens wat vergeleken met verschillende netkabels, en dan valt het inderdaad op dat deze een heel stuk ruimte laten liggen. De orginele kabel (zonder aarde) bleek het op dit vlak nog het best te doen. Hiermee werd het laag wel weer wat slechter. Ik heb hierna nog een kabel gevlochten met een losse aardedraad. Dit is inderdaad veel beter, als ik de aarde draad tegen de aarde houd, verdwijnt er gelijk een stuk ruimte en plaatsing. Ook is het laag (zonder aarde) weer een stuk beter dan de orginele "dropveter". Ik denk dat die HK niet van aarde houd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 november 2003 Report Share Posted 17 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Ik denk dat die HK niet van aarde houd. De aarde moet geen rol spelen in een vlechtwerk, dat maakt de kabel minder symmetrisch en de aarde geleidt in principe (geen!) stroom bij een normale situatie. Als je in je netsnoer de aardedraad niet aan sluit en een losse aardedraad gebruikt, dan heb je de ruimte ook weer terug. Henno laat ook bewust de aarde buiten de constructie. Overigens is het niet slim om de HK te aarden, origineel had hij geen aarde, dus kun je dat beter zo houden Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 november 2003 Author Report Share Posted 17 november 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 november 2003 Report Share Posted 17 november 2003 Beste Hans, Andre heeft gelijk. Een apparaat ontworpen zonder aarde, kun meestal (afhankelijk van het ontwerp) niet aarden. De 0 van de trafo dient dan als algehele ground. Ga je het chassis nog eens extra aarden, (en vaak staan de audio ground, en voedings ground ook in verbinding met het chassis) ga je mogelijke extra potentiaal verschillen crearen. Ik ben nooit zo voorstander geweest van het vlechten van netsnoeren, met de aarde draad ertussen. Twisten en starquad vind fraaier. Sucses! Ps: Je zit toch niet stiekem op een vaond verschillende netkabels uit te proberen he? ..........Direct A/B vergelijken is geen eerlijk vergelijk weet je nog :D Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts