Jump to content

"HD 760 hoe ver kun je komen..?"

WanFie
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door erik klijnsmit:

en het zijn allebei klokken .

ze doen precies het zelfde .

waarom zou de ene clock beter zijn dan de andere ?

tegewoordig zitten overal van die crystallen in .

die maken ze voor 20 cent .

zou eentje van 20000 cent het beter doen ?

Zelden zo'n scepticus meegemaakt eek.gif:rolleyes:eek.gif

Erik,

Ik heb eens bij Philips gewerkt, op die afdeling werden lijntrafo's voor de TV toestellen gemaakt. Zo'n ding kostte interne verekenprijs fl 13,00. Alleen als jij er een in je TV laat zetten kostte het ding toen fl 160,-.

Zo steekt de wereld nou eenmaal in elkaar.

Daar komt bij dat er erg veel verschil is in klokkristallen. Kijk alleen maar eens naar de behuizing, in de HK zit zo'n ding wat een beetje aan twee dunne draadjes hangt te bungelen. Nu krijg ik een vierkante met voetje welke in een soort van connector wordt gestopt.

Verder gaat het niet alleen om het kristal, het ding zit n.l. op een printje, en dat zit weer voor de grootste helft vol met componenten om het kristal optimaal z'n werk te laten doen. O.a. een speciaal voedingcircuit.

Het ding wordt in kleine aantallen gemaakt, wat de prijs ook nog eens opdrijft.

En wat het zal gaan schelen.... Je weet het niet, je weet het niet.

Wat ik wel weet is dat het beter kan, dat jitter een van de vervelende eigenschappen is die de klank be

Geplaatst door Sodejuu:

Heb je het gras op allebei de plaatsen zelf geproefd   confused.gif    :rolleyes:    ;) Ik zal hier ff de sig van Stefan quoten:

Assumption is the mother of all potjandriedubbeltjes ups!

Nou zal ik niet zeggen dat het gelijk een "potjandriedubbeltjes up" is, maar ik vind dat je je gerust mag openstellen voor andere ide

beste sodejuu ,

ik HEB geen idee .

jullie hebben ideeen .

en ik probeer echt alles .

en ik luister en ik luister .

maar ik hoor nog steeds muziek .

en tuurlijk hoor ik wel eens verschillen .

als mijn vrouw mijn esl,s were eens verschoven heeft met het stofzuigen .

dan denk ik ,"wat hoor ik toch "?

en ja hoor dan staat er eentje iets verder ingedraaid dan de ander .

of de

Geplaatst door Sodejuu:

Ik zeg toch: scepticus   ;)

Erik, ik wil helemaal niet je luistervreugde bederven, maar je sluit je wel af voor veranderingen (ik zeg niet verbeteringen).

Een ander voorbeeld. Er komt een vertegenwoordiger met een nieuwe spuitnippel voor op de lakspuit, waardoor de lak beter wordt verneveld en het spuitwerk strakker wordt en nul kans op sinaasappeleffect. Zou je 'm nog niet eens uitproberen   confused.gif Uit de ouwe komt tenslotte ook lak   :rolleyes:

Gelukkig heb ik geen verstand van auto's kleuren   :D (maar je speler ziet er wel retestrak uit)

ik probeer ALLES uit .

wat ik in mijn leven al niet geprobeerd heb ....

met en zonder resultaat .

de gekste dingen .

bommen en granaten , turbines, stoom maschines , turbo,s , deltavleugels , moerasboten ,ijszeilers ,methalnolinjectie,diesel op slaolie ,subwoofer in het stopcontact (gaf effe een leuke 50hz dreun ) echt alles heb ik al gebouwd en geprobeerd .

het meeste kwam echter in de schrootcontainer bij mijn vader .

maar van die kabels word ik niks wijzer

:);)

en het zijn allebei klokken .

ze doen precies het zelfde .

waarom zou de ene clock beter zijn dan de andere ?

tegewoordig zitten overal van die crystallen in .

die maken ze voor 20 cent .

zou eentje van 20000 cent het beter doen ?

Sommige mensen zijn er zo van overtuigd dat ze het effect van bepaalde modificaties niet kunnen horen; dan horen ze het ook echt niet!

Bij deze mensen moet er eerst een knop om in die bovenkamer voordat ze de "waarheid" zien euuuh horen.

Sommige mensen zijn er zo van overtuigd dat ze het effect van bepaalde modificaties kunnen horen; dan horen ze het ook echt!

Bij deze mensen moet er eerst een knop om in die bovenkamer voordat ze de "waarheid" zien euuuh horen

;):D

Geplaatst door Hans Gaulhofer:

Beste Hans,

Welke versie ga je inbouwen?

De X0-3 is de duurste deze kan een externe dac synchroniseren met het loopwerk.

Dit is een absolute vereiste indien je ooit met een externe DAC wilt gaan werken.

Ik neem aan dat de interne DAc's wel automatisch met het loopwerk gesynchroniseerd zijn.

Ik heb al gekozen voor deze versie alleen heb ik nog niet besteld. Misschien kan Guido een speciale Sinterklaas aanbieding doen voor de armere tak het Hear forum?

Dan kunnen wij straks CD spelers met clock upgrade gaan vergelijken?

Groeten,

Hans

:D

Kan iemand mij uitleggen hoe dat met die clocken zit? Waarom heb je er twee nodig, eentje in het loopwerk en eentje in de DAC?

:(confused.gif

Vanavond de CD-speler opgehaald. Ik heb even geluisterd, maar heb slechts een eerste indruk.

-Instrumenten klinken wat scherper,

-Er is duidelijk meer ruimte en diepte te horen,

-Alles klinkt losser van elkaar. Bij een gitaarnummer hoorde ik b.v. nu pas dat er meer dan drie gitaren speelden.

- het lijkt wel of alles digitaler klinkt (en dat is geen voordeel) dit zou ook kunnen liggen aan de (paar) cd's die ik heb gedraaid.

Morgen nog eens goed luisteren.

:)

Geplaatst door Hans van Liempd:

Vanavond de CD-speler opgehaald. Ik heb even geluisterd, maar heb slechts een eerste indruk.

-Instrumenten klinken wat scherper,

-Er is duidelijk meer ruimte en diepte te horen,

-Alles klinkt losser van elkaar. Bij een gitaarnummer hoorde ik b.v. nu pas dat er meer dan drie gitaren speelden.

- het lijkt wel of alles digitaler klinkt (en dat is geen voordeel) dit zou ook kunnen liggen aan de (paar) cd's die ik heb gedraaid.

Morgen nog eens goed luisteren.

staat die clock wel op de wintertijd , hans ??

(sorry , maar ik kon het niet laten )

;);)

HD 760 hoe ver kun je komen..?

Na nu blijkt, toch heel erg ver.

Na de clock wijziging is er toch veel veranderd. Dit is duidelijk de grootste verandering aan de speler.

Een paar voorbeelden:

Op de cd van Otmar Liebert voel ik het papier wat ik in m'n handen heb trillen. En niet op het laag, maar op de klank van de gitaar....!!

De plaatsing en uitklinken van instrumenten is met deze CD veel beter geworden. De ruimte is meer "voelbaar".

Op de CD "Dave's true story" is er duidelijk meer ambiance, en komt het lage midden beter over. Wel klinken de trompetten wat scherper (heb ik gisteren ook al gemeld), maar dit ligt m.i. toch aan de opname.

Op de CD van Norah Jones klinkt de stem en de begeleidende gitaren enorm realistisch.

Al met al denk ik dat ik heeeeeeel ver ben gekomen.

Nu nog eens vergelijken met een "top"speler.

Ik zal eens bellen met een Mark Levinson 39 bezitter. Ik ben benieuwd hoe de speler zich nu houdt t.o.v. deze speler. Ook t.o.v. zijn "oude" Sphinx is er mischien nog te vergelijken (als hij hem nog niet verkocht heeft).

Ik heb de ML 39 nog niet gehoord t.o.v. de HK, de Sphinx wel, en dit was toen reden om de laatste snel te vervangen.

De Sphinx klonk dan wel ruimelijker, maar ook veel digitaler en ruwer. Ik ben benieuwd hoe dit nu is.

Alles is relatief tenslotte.. :D

Geplaatst door Puur:

Fijn om te horen Hans.

Ik denk dat ik gelijke tred met je blijf houden.

Wat ga je verder nog doen? Voeding goed afschermen, opamps door mooiere exemplaren vervangen, of laat je het zo?

Nou nog 'n andere netaansluiting. Hierna kan ik m'n zelf te bouwen netkabels gaan uitproberen.

Mischien haal ik het trafootje er wel uit, en zet het in een apart kastje. Dan ben ik ook gelijk van de mechanische trillingen af.

Chris wil t.z.t. ook nog wel een poging doen om de eindtrap te verbeteren, maar dit kan nog wel even duren.....

Ik heb trouwens van iemand begrepen dat het om een CEC loopwerk en print gaat. Kunnen ze bij HK dan helemaal niks....?

Ik ben trouwens wel benieuwd uit wel type CEC dit dan wel is....????