Jump to content

MiniDisk

Koenemeloen
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Nu wilde ik voor mijn werk een Minidisk speler kopen. Het zou dat gaan om een portable en eventueel een home deck. Voor de portable gaat mijn keuze uit naar de Sony MZ-R700PC en voor het home deck de MDS-JA333ES.

Omdat ik wel gecharmeerd ben van de ES serie van Sony viel mijn keuze op de laatste. Prijs/kwaliteit ligt wel wat uit elkaar maar deze speler zou perfect aansluiten op de rest van mijn installatie. Iemand ervaring hiermee???

Laat het me weten.

groeten Arjan

Geplaatst door Avallon:

Jaaaaaaaaaah!

Als je van Minidisc houdt heb je zowel voor de portable als de vaste de juiste keus gemaakt.

maarre spreek je uit ervaring of vind je het er gewoon allemaal leuk uitzien........?

gr. Koenemeloen

:rolleyes:

• 3 months later...

De MDSJA333ES is een hele goede speler, ik heb hem zelf ook,en ik heb al heel wat decks gehad van sony en deze is de best klinkende, en hij is kwalitatief heel goed gebouwd.

En uit verschillende revieuws blijkt hij zelfs nog beter als de MDSJA555ES en dat is de beste MD speler OOIT gebouwd!!!

MVG:Wesley

Geplaatst door wesley:

En uit verschillende revieuws blijkt hij zelfs nog beter als de MDSJA555ES en dat is de beste MD speler OOIT gebouwd!!!

Hoe kan ie dan beter zijn ?? of mis ik iets :)

Geplaatst door wesley:

De MDSJA333ES is een hele goede speler, ik heb hem zelf ook,en ik heb al heel wat decks gehad van sony en deze is de best klinkende, en hij is kwalitatief heel goed gebouwd.

De Beste MD-speler ooit gebouwd is de MDS-JA50ES.

De MDS-JA555ES is een zeer goede speler en krijgt qua puntentelling in de testen hetzelfde aantal punten, maar de 50ES scoort op het gebied van resolutie en klankkleuronderscheiding net iets beter dan de 555ES.

ook intern is er op de 555ES bezuinigd, waar bij de 50ES nog een zeer mooie gescheiden opgebouwde analoge uitgangstrap te vinden is, vind je die bij de 555ES niet meer terug.Hier is alles samengevoegt op 1 printplaat.let wel, ik vind de 333ES en 555ES ook prachtige MD-spelers, maar de enige echte MD-speler waar nauwelijks in bezuinigd is, dat blijft toch echt de MDS-JA50ES.

Op Marktplaats wordt de 50ES zo heel af en toe nog wel eens tweedehands aangeboden voor rond de 500 euro.Mocht je deze tegenkomen en hij is in goede staat, dan zou ik zeker voor een tweedehands MDS-JA50ES gaan.

De MDS-JA333ES is toch echt helaas minder dan de 50ES.Maar goed, dat is elke MD-speler. cool.gif:):rolleyes:

De groetjes Edwin

Geplaatst door siep:

Hoe kan ie dan beter zijn ??  of mis ik iets   :)

Ik zeg niet!!! DAT hij beter is ik zeg het schijnt, volgens zeggen. trouwens de 555 en de 333 schelen niet zoveel van elkaar alleen de 555 heeft een zwaardere voeding.

Geplaatst door Edwin Snoek:

De Beste MD-speler ooit gebouwd is de MDS-JA50ES.

De MDS-JA555ES is een zeer goede speler en krijgt qua puntentelling in de testen hetzelfde aantal punten, maar de 50ES scoort op het gebied van resolutie en klankkleuronderscheiding net iets beter dan de 555ES.

ook intern is er op de 555ES bezuinigd, waar bij de 50ES nog een zeer mooie gescheiden opgebouwde analoge uitgangstrap te vinden is, vind je die bij de 555ES niet meer terug.Hier is alles samengevoegt op 1 printplaat.let wel, ik vind de 333ES en 555ES ook prachtige MD-spelers, maar de enige echte MD-speler waar nauwelijks in bezuinigd is, dat blijft toch echt de MDS-JA50ES.

Op Marktplaats wordt de 50ES zo heel af en toe nog wel eens tweedehands aangeboden voor rond de 500 euro.Mocht je deze tegenkomen en hij is in goede staat, dan zou ik zeker voor een tweedehands MDS-JA50ES gaan.

De MDS-JA333ES is toch echt helaas minder dan de 50ES.Maar goed, dat is elke MD-speler.    cool.gif    :)   :rolleyes:

De groetjes Edwin

Klankkleur, Resolutie!!!! tjonge tjonge waar we tegen woordig allemaal niet op letten. ik hoor echt het verschil niet dat zit zoals altijd toch meestal tussen de oren!!! maar ik ben tevreden met de 333ES en het is toch maar minidisc.

Klankkleur, Resolutie!!!! tjonge tjonge waar we tegen woordig allemaal niet op letten. ik hoor echt het verschil niet dat zit zoals altijd toch meestal tussen de oren!!! maar ik ben tevreden met de 333ES en het is toch maar minidisc.

Tja Klankkleur en resolutie, het zijn allemaal mooie woorden om een betekenis aan het geluid te geven.Laat ik het dan anders zeggen.de MDS-JA50ES komt gewoon nog het dichtst bij het origineel{de CD} :)

Ik heb hier ook nog een MDS-JE520 staan van F699.en ik moet eerlijk zeggen dat zelfs deze MD-speler het heel goed doet.OK je kunt het verschil horen tussen MD en CD, maar nog steeds blijft het zeer acceptabel wat deze MD-speler aan geluid neerzet.Het leuke is dat zelfs de 520 elk cassete deck ver achter zich laat qua signaal/ruisverhouding en dynamiek.Niets geen drop-outs meer die het geluid verpesten.Geen koppen en aandrukrol meer die je hoeft te reinigen.en dat eeuwige vooruit en terugspoelen zijn gelukkig ook verleden tijd.Ik heb heel veel jaren met plezier geluisterd naar het Cassette Deck, maar ik zou er niet aan moeten denken om hem ooit nog eens te moeten gebruiken. :)

De MDS-JA333ES, 555ES en 50ES zijn gewoon alle 3 super MD-spelers voor het geld.alleen vind ik het jammer dat Sony bezuinigd heeft op de 555ES.Maar goed, dit kon eigenlijk ook niet anders omdat er maar weinig mensen waren die F3500,- over hadden voor een MD-speler.{50ES}dus was Sony helaas genoodzaakt om MD aantrekkelijker te maken en dus intern te bezuinigen op een aantal componenten{plus lagere productiekosten} zodat de 555ES bijna de helft goedkoper is dan de 50ES.Maar dan nog heeft Sony het gepresteerd om ondanks de bezuinigingen een fantastische MD-speler op de markt te brengen die qua prijs/kwaliteitverhouding zeer hoog scoort.

Dus voor het geld is de MDS-JA555ES de beste speler ooit gebouwd.Ook deze is net zoals de 50ES gebouwd als een tank.

Maar geluidstechnisch blijft de MDS-JA50ES nog steeds de beste MD-speler, ondanks dat hij nu al 5 jaar op de markt is. :)

De groetjes Edwin