TannoJ Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Weten jullie toevallig ook of er eenvoudige software is voor het tekenen van een schema? Met gefrunnik in word kom je er natuurlijk niet mee.... Ja, ja, heel wat voorbereiding nodig voordat je zo'n Big C begrijpt en kunt bouwen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Geplaatst door TannoJ:Weten jullie toevallig ook of er eenvoudige software is voor het tekenen van een schema? Met gefrunnik in word kom je er natuurlijk niet mee.... Ja, ja, heel wat voorbereiding nodig voordat je zo'n Big C begrijpt en kunt bouwen...... als hetgoed is is het schema al getekent door triode dick.... Maar idd ik ben ook wel benieuwd. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 29 juni 2003 Author Report Share Posted 29 juni 2003 Om een beetje te oefenen wil ik mijn heart beats en een buizen radioschema uittekenen, vandaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 ok, we w8ten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Ik heb Microcap Evaluation 7. Daarmee kun je prima schema's tekenen en simuleren. Niet geschikt om printen mee te maken, maar dat was ook niet de bedoeling geloof ik. Ik kan het wel voor je branden (ik heb het ook illegaal). Stuur ik het wel op per post... Of als je snel internet hebt, kun je het wel downloaden, want zo groot is het niet zie ik. In 'program files' bij mij staat een microcap-directory en die is maar 11 MB... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Geplaatst door TannoJ:Weten jullie toevallig ook of er eenvoudige software is voor het tekenen van een schema? Met gefrunnik in word kom je er natuurlijk niet mee.... Ja, ja, heel wat voorbereiding nodig voordat je zo'n Big C begrijpt en kunt bouwen...... Oefening baart kunst. In Word is het best te doen, maar je moet wel oefenen. Ik heb zelf Pspice lopen, maar dat kun je nou niet bepaald eenvoudig noemen . Nou heb ik wel op Google gezocht en die vond er verschillende. Misschien is DEZE iets. Ik ken 'm niet maar misschien werkt dit wel prettig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Nog ff eenopmerking. De meeste software kan niet met buizen overweg, gewoon omdat ze ze niet in hun bibliotheek hebben zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Geplaatst door [[Game]]:ok, we w8ten Nog effe w8ten, Piza!!! Idd met Microcap7 studentenversie kun je uitstekend schema's tekenen. Kost wel wat moeite om het door te krijgen: http://www.spectrum-soft.com/download.shtm Zelf geef ik de voorkeur aan DesignWorks. Is grafisch een stuk mooier. Is niet gratis maar werkt erg snel en gemakkelijk. De light versie (goed genoeg) kost $30 : http://www.capilano.com/dwl_download.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Geplaatst door Pjotr:Idd met Microcap7 studentenversie kun je uitstekend schema's tekenen. Kost wel wat moeite om het door te krijgen: http://www.spectrum-soft.com/download.shtm Zelf geef ik de voorkeur aan DesignWorks. Is grafisch een stuk mooier. Is niet gratis maar werkt erg snel en gemakkelijk. De light versie (goed genoeg) kost $30 : http://www.capilano.com/dwl_download.html Designworks ken ik niet. Ken nog wel een andere, maar het is lang geleden dat ik daarmee heb gewerkt: EWB, ofwel Electronic Work Bench... Wist niet dat Microcap gratis was trouwens Maar goed, heb ik ook eens iets dat niet illegaal is Trouwens, zo moeilijk is Microcap toch niet? Alle standaard symbolen (weerstanden, condensators, spoelen, transistors, diodes enz.) staan gewoon in een knoppenbalk. De rest (+specifieke types) staat onder 'component' in de taakbalk... In het schema zetten is gewoon simpel klikken en daarna verbinden met een draadje (ctrl-w )... Er staan zelfs een paar buizen (pentodes en triodes) in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 29 juni 2003 Author Report Share Posted 29 juni 2003 Geplaatst door Henrie:Ik heb Microcap Evaluation 7. Daarmee kun je prima schema's tekenen en simuleren. Niet geschikt om printen mee te maken, maar dat was ook niet de bedoeling geloof ik. Ik kan het wel voor je branden (ik heb het ook illegaal). Stuur ik het wel op per post... Of als je snel internet hebt, kun je het wel downloaden, want zo groot is het niet zie ik. In 'program files' bij mij staat een microcap-directory en die is maar 11 MB... Hoi Henry, Hoe kan ik iets van jou computer afhalen? Ik heb ADSL dus de snelheid moet geen probleem zijn. Misschien kan ik anders van de week een keer een kopietje (tegen vergoeding) op komen halen? Ik woon namelijk in Hengelo (o).... Gr. John PS: Sodejuu, ik zal dat Smartdraw ook eens proberen, dank je voor de tip... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Hallo John, Waarom zo moeilijk? Je kan Microcap dan toch gewoon zelf downloaden van de link die ik gegeven heb? Die studenten versie is gratis. Het tekenen van schama's is niet beperkt, alleen de simulator is beperkt in het aantal componenten wat ie simuleert. Maar simuleren was dacht ik niet de bedoeling toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 29 juni 2003 Author Report Share Posted 29 juni 2003 Geplaatst door Pjotr:Hallo John, Waarom zo moeilijk? Je kan Microcap dan toch gewoon zelf downloaden van de link die ik gegeven heb? Die studenten versie is gratis. Het tekenen van schama's is niet beperkt, alleen de simulator is beperkt in het aantal componenten wat ie simuleert. Maar simuleren was dacht ik niet de bedoeling toch? Ha Pjotr, Blijkbaar waren we tegelijk aan het typen, want ik had jouw bericht nog niet gezien. Ik ga het bestand direct downloaden. Dank je voor de tip! Gr. John Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 hmmm ik heb hemook gedownload. Vond het nix. Wat kan ik ermee als er bijna geen buizen in staan of werestanden of elco's etc... natuurlijk niet jouw fout pjotr game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Geplaatst door [[Game]]:hmmm ik heb hemook gedownload. Vond het nix. Wat kan ik ermee als er bijna geen buizen in staan of werestanden of elco's etc... natuurlijk niet jouw fout pjotr game Hoezo geen weerstanden? Je kunt toch zelf aangeven wat voor waarde die heeft? En als het symbool maar goed is, dan kun je 'm zelf wel een naam geven. Ik zie het probleem niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Geplaatst door TannoJ: Ha Pjotr, Blijkbaar waren we tegelijk aan het typen, want ik had jouw bericht nog niet gezien. Ik ga het bestand direct downloaden. Dank je voor de tip! Gr. John Ja, downloaden is idd makelijker. Ik wist het eerlijk gezegd niet dat dat kon, maar anders had ik wel ff wat op internet gezet (op de computer van een huisgenoot, waar ik ook plaatjes e.d. kan neerzetten)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Geplaatst door Henrie: Hoezo geen weerstanden? Je kunt toch zelf aangeven wat voor waarde die heeft? En als het symbool maar goed is, dan kun je 'm zelf wel een naam geven. Ik zie het probleem niet... ok die weerstanden dan misschien niet, maar het beperkte aantal buizen. Mara de helft is ook niet toegestaan omdat het een studentversie oid is. maakt niet uit op zich je kan ze voor eigen gebruik prima tekenen... vind ik game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Geplaatst door [[Game]]: ok die weerstanden dan misschien niet, maar het beperkte aantal buizen. Mara de helft is ook niet toegestaan omdat het een studentversie oid is. maakt niet uit op zich je kan ze voor eigen gebruik prima tekenen... vind ik game Je kunt alle symbolen maken die wil, ook in de studentenversie. Read your manual! Ja geef toe het gaat niet zo handig in MC7 maar het gaat wel. Je moet eerst het symbool maken in de "Symbol editor" daarna moet je het symbool ook nog ergens in een component menu'tje zetten met de "Component editor". Beetje omslachtig. Probeer anders DesignWorks Lite eens. Dat werkt veel handiger. Er zit iig een veel mooiere symbol editor in. Is speciaal gemaakt om schema's te tekenen. Maar ook daar is het wel handig om het manual of helpfile te lezen. Je kan de 30 dagen trial gewoon downloaden, is volledig functioneel. 10 tegen 1 dat je er uiteindelijk $30 voor over hebt. Doe je het toch samen met John Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Geplaatst door Pjotr:Je kunt alle symbolen maken die wil, ook in de studentenversie. Read your manual! Ja geef toe het gaat niet zo handig in MC7 maar het gaat wel. Je moet eerst het symbool maken in de "Symbol editor" daarna moet je het symbool ook nog ergens in een component menu'tje zetten met de "Component editor". Beetje omslachtig. Probeer anders DesignWorks Lite eens. Dat werkt veel handiger. Er zit iig een veel mooiere symbol editor in. Is speciaal gemaakt om schema's te tekenen. Maar ook daar is het wel handig om het manual of helpfile te lezen. Je kan de 30 dagen trial gewoon downloaden, is volledig functioneel. 10 tegen 1 dat je er uiteindelijk $30 voor over hebt. Doe je het toch samen met John thanks pjotr. ik denk dat john (tannoy?) het met me eens is dat we hem gewoon downloaden via kazaa... game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts