Seed7 Posted 30 juni 2003 Report Share Posted 30 juni 2003 Een van mijn ideeen is altijd nog om zelf eens een draaitafel te bouwen. Door de jaren heen heb ik allerhande onderdelen verzameld, die, al dan niet, van pas kunnen komen; Bijvoorbeeld een kompleet luchtlager voor het plateau gemaakt van Zerodur ( http://www.schott.com/magazine/english/dow...ad/zerodur.html ), het materiaal met de laagste bekende uitzettings coefficient. Evenals een "armlager" op lucht. Het is eigenlijk een kogel die op lucht drijft, maar een kogel kan doorboord worden. Wat ik nu eigelijk zoek is een zeer goede referentie (link) over de fysika achter de arm. De relatie tussen arm gewicht, arm massa, compilantie etc. Overigens denk ik de arm van alabast te gaan maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phileas Posted 2 juli 2003 Report Share Posted 2 juli 2003 Ooit nagevraagd wat Zerodur kost. Ik heb het namelijk een keer gebruikt bij een afstudeerprojekt. Ik hoefde de kosten niet te dragen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 juli 2003 Author Report Share Posted 2 juli 2003 Geplaatst door Phileas:Ik hoefde de kosten niet te dragen... Ik gelukkig ook niet, het is een restant uit een afgeblazen project van m'n vorige werkgever. Ik meen me te herinneren dat het lager, materiaal plus maakkosten, destijds ca. fl 35.00.- heeft gekost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts