Guest Huub Derkx Posted 19 juli 2003 Report Share Posted 19 juli 2003 klaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 juli 2003 Report Share Posted 19 juli 2003 beste hubertus bij ons in de autoschade ,gebruiken wij 1kpur carosserie kit . ik heb er eens een proef mee gedaan door twee platen ijzer van 5 mm dik en 10 bij 10 cm ,op elkaar te lijmen . dit kon een treksterkte van 5 ton hebben (op onze richtbank geprobeerd . dus ,,,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 19 juli 2003 Report Share Posted 19 juli 2003 Ha dat "probleem" had ik een paar weken geleden ook. Bison verkoopt sterke 2 componentenlijm voor metaalcombinaties. Werkt perfect. Tis zo'n dubbele spuit, maar of het 5 ton kan hebben geen id. Idg wel maar voorplaat van de versterker (3 kg) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 juli 2003 Report Share Posted 19 juli 2003 Als je resonanties wil dempen moet je de platen niet met een harde lijm verlijmen. Je kunt dan het best denken aan gewone Bison tix of montagekit (contactlijm) o.i.d. Als het niet echt vast hoeft te zitten kun je caravankit gebruiken. Dit is op rollen te koop bij de caravan dealer/hersteller. Het spul blijft elastisch (ook na jaren) en plakt enorm. Ik zou geen twee componenten lijm of constructielijm (polyurethaan) gebruiken. deze worden n.l. erg hard. Wat ook heel goed gaat is siliconenkit. Je moet dan wel zeker weten dat je het nooit meer wil schilderen, want dat wordt niks meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 juli 2003 Report Share Posted 19 juli 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Als je resonanties wil dempen moet je de platen niet met een harde lijm verlijmen. Je kunt dan het best denken aan gewone Bison tix of montagekit (contactlijm) o.i.d. Dat denk ik dus ook wel goed ventileren het is niet zulk lekker spul Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 19 juli 2003 Report Share Posted 19 juli 2003 een wandbeugel met mdf plaat dubbel verlijmt is ook prima voor je draaitafel Huub Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 juli 2003 Report Share Posted 19 juli 2003 Geplaatst door John:een wandbeugel met mdf plaat dubbel verlijmt is ook prima voor je draaitafel Huub Plakje lood ertussen Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 22 juli 2003 Report Share Posted 22 juli 2003 Nooit met siliconenkit aan elkaar monteren, Hier begint na verloop van tijd siliconen olie uit te lopen. Als het ergens contact maakt met hout of organisch materiaal trekt het daar in. Ook geen tweezijdig plakband gebruiken, dit verweerd na verloop van jaren. Het sterkste is tweecomponenten epoxy maar ik betwijfel of je een dergelijke sterkte nodig hebt. Ik zou van die carrosseriekit gebruiken of pu-lijm/kit Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 22 juli 2003 Report Share Posted 22 juli 2003 Een wervende tekst van de pagina van Merford: Vibradamp A90 2-componenten-ontdreuningspasta en 2-componentenlijm tegelijk. Vibradamp A90-P wordt speciaal aanbevolen voor het 'sandwich-ontdreunen' van staalplaat en aluminium met een dikte van 4 mm. Hierbij wordt de te ontdreunen ondergrond beplakt met dun staalplaat (of dun aluminiumplaat als de ondergrond van aluminium is), waarbij Vibradamp A90-P functioneert als een visco-elastische tussenlaag. Toepassingsvoorbeelden: scheepscasco's, portaalkranen, kogelvangers, hydrauliektanks, enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
heefiguur Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 ik weet niet wat de eisen zijn die je eraan wilt stellen maar er is lijm waarmee je metalen delen aan elkaar kan lijmen. Kijk eens op de locktite site: http://www.loctiteproducts.com/glue.asp en voer de gewenste metalen in. Een hars achtige substantie kan ook, echter zullen de eisen niet al te hoog gesteld kunnen worden. Met bisonkit (rubberachtige substantie) is ook een optie. Vooral temperatuurs-invloeden zijn deze lijmsoorten erg gevoelig. (>100 graden) Arie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts