Guest Lars A. Posted 23 december 2000 Report Share Posted 23 december 2000 Weet iemand of er verschil is tussen loodbitumen voor een auto en voor de zelfbouw luidsprekerbox, want ik wil dat gaan gebruiken voor luidsprekerboxen en misschien voor de CD-speler. Ik heb deze ook de Hi-forum gezet van hifi.nl, maar dan wat korter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 5 januari 2001 Report Share Posted 5 januari 2001 Loodbitumen is loodbitumen zou je zeggen. Maar volgens mij kun je het in vele hoedanigheden krijgen. Bel eens met zelfbouwpaleis Speakerland in Oss (0412-647650), die kunnen er vast wel wat zinnigs over zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edwin Posted 21 januari 2001 Report Share Posted 21 januari 2001 Ik zelf heb hele goede ervaringen met het volplakken van mijn cd-speler met loodbitumen. Het geluid krijgt een betere rust, en je wordt beloont met meer detail. Pas op met het aanbrengen van loodbitumen op het loopwerk. De cd bleef niet meer stabiel draaien (geflutter in het geluidsbeeld). Blijkbaar was het loopwerk niet meer waterpas. Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars A. Posted 25 januari 2001 Report Share Posted 25 januari 2001 Hoi Edwin Moet ik dan letterlijk overal waar je loodbitumen op kan plakken, op die plaatsen loodbitumen opplakken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edwin Posted 25 januari 2001 Report Share Posted 25 januari 2001 Hoi Lars, nou letterlijk overal is een beetje overdreven. Begin bij de deksel. Die kun je al behoorlijk volplakken. Je kunt gewoon meerdere lagen op elkaar plakken, maar het is verstandig dat je niet alleen op de plakrand vertrouwd maar ook lijm gaat gebruiken. Maar let op dat het loopwerk of andere uitstekende delen niet in de knel komen. Dit op zichzelf geeft al mooie resultaten. Daarna kun je eventuele lege plekken in de kast opvullen met loodbitumen. Naar deze kunstgreep is je cd-speler al een stuk op gewicht gekomen. Ga comfortabel achterover zitten in je luisterstoel en ga genieten van je harde zwoegen. Ik hoor nog wel op deze site of het project geslaagd is. edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tjebbie Posted 20 mei 2001 Report Share Posted 20 mei 2001 Wat doe je met loodbitume? Het enige wat je hiermee bereikt is het zooitje trillings vrij maken, dit werkt dus alleen maar op dun plaat matriaal, en eventueel om grote oppervlakken van speakers trillings arm te maken. Werkt volgens mij alleen bij floorstaanders en niet bij monitoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars A. Posted 23 mei 2001 Report Share Posted 23 mei 2001 De CD-speler wordt niet meer beplakt met bitumen, ik heb al een nieuwe, het werd meer geld verspilling. Sorry voor de andere die reageerde, want jullie hebben me verder wel geholpen. De luidsprekers worden nog wel beplakt, maar dat duurt nog een tijdje. Het zijn staande, btw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts