Jump to content

DVD-Speler modificeren

Guest Jeroen Leeflang
 Share

Recommended Posts

Guest Jeroen Leeflang

Daar het modificeren van CD-spelers regelmatig de aandacht trekt zie ik erg weinig tot helemaal geen informatie over het modificeren van DVD spelers.

Kan en hoe kan een DVD speler gemodificeerd worden? Zitten hier bijvoorbeeld ook torren in het uitgangssignaal, heeft kristal inkitten hier effect, kan er iets met andere compenten en/of loodbitumen gedaan worden. Heeft het ook invloed op de beeldkwaliteit en verzin zelf nog maar wat vragen?

Ikzelf bezit de Philips DVD 960 en ik gebruik deze ook voor de weergave van CD's, kan deze DVD gemodificeerd worden en hoe?

Beste Jeroen,

Hiervoor gelden dezelfde regels als voor een CD-speler, of het beter resultaat voor beeld zal opleveren weet ik niet, het is wellicht het proberen waard! In ieder geval zal het voor je geluidsweergave een behoorlijke verbetering op kunnen leveren.

Wanneer je iets uitgeprobeerd hebt is het misschien leuk om er hier verslag van te doen?

Groetjes,

Stefan

• 1 month later...

Hallo Stafan,

Ik heb zelf een eenvoudige cd-speler van Philips (CD-720)over en ik heb er heel veel zin in om deze te modificeren met andere opamps (maar welke is dat in mijn speler?) Nu heb ik het hele internet afgezocht naar informatie, maar die is nooit van toepassing op mijn cd-speler. Ook het bouwen van een eindtrapje met een buis moet ook wonderen doen. Het lijkt me te gek om dit te doen, maar mijn technische kennis gaat niet ver genoeg om dit te doen. Heb je tips voor me of weet je waar ik informatie kan vinden om deze cd-speler te modificeren. Bestaan er clubs of mensen (in Groningen of omgeving)die het leuk vinden om me daarbij te helpen.

Groeten, Chris