Johan Posted 14 maart 2001 Report Share Posted 14 maart 2001 Wie heeft er ervaring of is van plan de RMT(Rich Man's Tube)te gaan bouwen.Dit is een ontwerp van Hawk Audio www.audio.nl Voormalig Audio en Techniek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 24 april 2001 Report Share Posted 24 april 2001 yuck! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerard Posted 25 april 2001 Report Share Posted 25 april 2001 Originally posted by ultranalog:yuck! Ik zou graag willen weten waarop de yuck is gebaseerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattijs Posted 30 mei 2001 Report Share Posted 30 mei 2001 Echt niemand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 22 juni 2001 Report Share Posted 22 juni 2001 Originally posted by Gerard: Ik zou graag willen weten waarop de yuck is gebaseerd Op een week gevoel in mijn maag zodra ik die rioolpijpen hoorde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
melissen Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 Ik ben van plan om de RMT(Rich Man's Tube) te gaan bouwen Ik heb de RMT nog niet beluisterd maar dat ben ik binnen kort wel van plan. Ik heb wel een keer de AMT en de PMT beluistert deze kinken al erg goed dus ik ben benieuwd hoe de RMT klinkt. Voor de rest zijn mijn ervaringen met Hawk Audio Voormalig Audio en Techniek erg goed. Door mij zij gebouwd de A15,A18,A50 en ik ben daar zeer over tevreden. Met vriendelijke groeten, Wim Melissen Geplaatst door johan:Wie heeft er ervaring of is van plan de RMT(Rich Man's Tube)te gaan bouwen.Dit is een ontwerp van Hawk Audio www.audio.nl Voormalig Audio en Techniek. null Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Versluis Posted 19 augustus 2001 Report Share Posted 19 augustus 2001 Ik ben op zoek naar de bouwtekening van de RMT want ik wil de componenten zelf bij elkaar zoeken.Dus als ik het ontwerp van iemand kan kopen dan zal dit heel mooi zijn. Zelf heb ik ook de L-40 een ontwerp uit het blad Audio en Techniek wat toen nog bestond en toen nog las.Vooral die ronde vorm spreekt me erg aan. Groetjes Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
melissen Posted 21 augustus 2001 Report Share Posted 21 augustus 2001 Ik kan maar 1 reden bedenken waarom je op zoek bent naar de bouwtekening van de RMT en dat is dat je goedkoper denkt uit te zijn dan dat je een kompleet kit koopt. Maar dan verdiend Hawk Audio er niets aan terwijl die 3 jaar met de ontwikkeling van de RMT zijn bezig geweest en daar geld en tijd hebben ingestoken. Ik ga zaterdag mijn complete kit ophalen maar ik zal je nooit de bouwtekening willen geven of verkopen. Als je de bouwtekening wilt moet je gewoon bij Hawk Audio zijn. wim Geplaatst door Johan Versluis:Ik ben op zoek naar de bouwtekening van de RMT want ik wil de componenten zelf bij elkaar zoeken.Dus als ik het ontwerp van iemand kan kopen dan zal dit heel mooi zijn. Zelf heb ik ook de L-40 een ontwerp uit het blad Audio en Techniek wat toen nog bestond en toen nog las.Vooral die ronde vorm spreekt me erg aan. Groetjes Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Versluis Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Hallo Er is vast wel iemand die mij de tekening wil verkopen,en ik doe dit echt niet omdat dit goedkoper zal zijn. Ik wil gewoon wat betere c's,spoelen,en wat dikker MDF gebruiken en verder niets. En dan ben ik alleen maar duurder uit,of kunt U soms niet rekenen Mr Melissen. Lees ook m'n andere Forum over de RMT en John v/d Sluis. m.v.g. J. Versluis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 24 augustus 2001 Report Share Posted 24 augustus 2001 Geplaatst door Ruud: ...die zelf met een draaitafel de fout is ingegaan. Beste Ruud, Toch niet die ProJect Perspective voor een prikkie? (waar ik misschien toch binnenkort nog even op terug kom , 'k meel wel) Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattijs Posted 25 augustus 2001 Report Share Posted 25 augustus 2001 Ehm, dikker MDF? bedoel je die paar ronde schijven van zo'n 20 cm doorsnede die je dikker wilt maken? de rest is van PVC you know. En daarnaast: mijn ervaring met A&T is dat er niet wordt bezuinigd op componenten. Het is maar de vraag of je het beter krijgt als je er meer aan uitgeeft. Het enige waar ik me steeds weer over verbaas is dat ze de luidspreker ontwerpen baseren op relatief eenvoudige units (okay, bij deze RMT en ik dacht de L61 wordt een mooite Focal tweeter gebruikt, maar goed). Nooit experimenten met een revelator oid. raar vindt ik dat. Bij hun versterkers is niks te gek. gr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Ik heb ze niet beluisterd dus weet niet hoe ze klinken maar volgens de site wordt voor de RMT een esotar tweeter gebruikt. Het hieronder getekende model bevat dezelfde bas-midden units als de AMT. Er wordt een Esotar tweeter toegepast, een tweeter die vooral bij de weergave van bekkens en sopranen zijn gelijk nauwelijks kent. Die tweeter is bovendien in staat zonder probleem hoge geluidsniveaus weer te geven. Een beveiliging is dan overbodig! Als dit waar is dan heb je wel een van de beste tweeters te pakken. De bas-middentoners van de AMT en middentoners van de RMT zijn volgens mij Tesla units. Ongebruikelijk in het ontwerp van de AMT is de serieweerstand met de bas-middentoners, normaal probeer je de serieweerstand met de lagetonenluidspreker zo laag mogelijk te houden. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattijs Posted 27 augustus 2001 Report Share Posted 27 augustus 2001 Oh, een Esotar... niks gezegd voor wat betreft de componenten... gr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Versluis Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 Hallo Is er nu nog iemand die de bouwtekening kan leveren van de RMT,kan ik zelf m'n kwaliteits componenten uitzoeken.Daar is toch niets op tegen.Ik heb al meer gebouwd zoals de L-40 luidspreker,en ik heb al de nummers van Audio en Techniek (vanaf het eerste nummer)Toen al met het eerste pijp ontwerp.Dus ga nu niet zeggen dat ik het zo goedkoop mogelijk wil doen.En ik heb zeker wel vertrouwen in de kwaliteit van de componenten die bij de kits zitten.Ik ben een audiofiel en wil gewoon van alles uitproberen dus ook andere componenten. Groetjes Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
melissen Posted 3 september 2001 Report Share Posted 3 september 2001 Dan koopje gewoon een kit van de RMT en dan verander je welke dingen je wil veranderen. Zo verdiend Hawk Audio er ook wat aan en hebben dus niet voor niets 3 jaar aan het ontwerp gewerkt. En zoals je zelf al zegt ben je dan niet zo goedkoop mogelijk. En is dus iedereen tevreden. Maar dat wil je natuurlijk niet want je wilt wel zo goedkoop mogelijk en wil niet dat Hawk Audio er iets aan verdiend. Als je dit nu met een groot bedrijf doet vind ik dit een andere zaak maar niet met een klein bedrijfje dan vind ik het diefstal. wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 september 2001 Report Share Posted 3 september 2001 Geplaatst door melissen:Dan koopje gewoon een kit van de RMT en dan verander je welke dingen je wil veranderen. Zo verdiend Hawk Audio er ook wat aan en hebben dus niet voor niets 3 jaar aan het ontwerp gewerkt. En zoals je zelf al zegt ben je dan niet zo goedkoop mogelijk. En is dus iedereen tevreden. Maar dat wil je natuurlijk niet want je wilt wel zo goedkoop mogelijk en wil niet dat Hawk Audio er iets aan verdiend. Als je dit nu met een groot bedrijf doet vind ik dit een andere zaak maar niet met een klein bedrijfje dan vind ik het diefstal. wim Ik vind dat wim hier een goed punt heeft. Nou is het ook niet goed als je van een groot bedrijf steelt, maar die hebben wel wat draagkracht. Ik zeg niet dat ik me er nooit aan schuldig maak, maar een klein bedrijf verdient beter (mits het ontwerp ook niet ergens van gejat is). Dus Johan, dan kun je twee dingen doen. Of je koopt de RMT, of je blijft verder zoeken (geduld is een schone zaak), Optie 3: kijk op de link naar zelfbouwsites en probeer daar iets geschikts te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattijs Posted 4 september 2001 Report Share Posted 4 september 2001 Maar: heeft er al iemand geluisterd naar de RMT, en deze ook vergeleken met andere luidsprekers?. gr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Versluis Posted 23 september 2001 Report Share Posted 23 september 2001 Hallo Wie heeft deze luidsprekers nu gebouwd. Of is ze al wezen beluisteren. Ik heb hele goede ervaringen met de bouwontwerpen van Hawk Audio voorheen Audio en Techniek.Heb zelf de L-40 een twee-weg met Focal units.Ook als pijpluidspreker. Ook wil ik volgens sommige voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.Maar dat is helemaal niet zo.Ik wil gewoon m'n eigen spullen bij elkaar zoeken om de RMT te bouwen. m.v.g. J Versluis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts