Jump to content

scanspeak reference monitor

Guest asdonk
 Share

Recommended Posts

Guest asdonk

ik heb pas twee scanspeak reference monitoren

gebouwd en mis toch een stuk laag.

iemand een idee hoe dit op te lossen, de

scanspeaks gaan tot 42 hz in een luisterruim-

te van 35m2.

eek.gif

• 2 weeks later...
Guest tjebbie

reference plus van maken! Ik draai zelf met de premium 33 van vifa/scan speak waar aardige klappen uit komen je kan ook eventueel experimenteren met aallen het vergroten van je kast volume, kijk eens bij speakeren co.nl bij de vifa korrekt, hier ben ik mee mee verder gegaan nadat ik de impuls had gemaakt waar dus ook voor mij te weinig bas uitkwam. Kost je alleen wat mdf plaat. Suczeven!

De scan speaks zijn erg mooie luidsprekers. Ze hebben naar mijn ervaring ook voldoende laag in een goede installatie.

Misschien is het wat om er een goede versterker en CD-speler voor te zetten? Vooral de CD-speler kan in het laag erg veel doen (multibit is hierin beter dan bitstream en afgeleiden) Probeer het maar eens uit!!

Wat ook nog een moglijkheid is, is je baspoort iets inkorten; hierdoor gaat de resonantiefrequentie van de poort omhoog maar ook de amplitude (dan klinkt het dus harder). Dit moet je echter met beleid gebruiken en alleen om je speakers op de kameracoustiek aan te passen.

Subwoofers nooit gebruiken ze zijn meestal te traag om de scan speaks bij te houden, het is ook altijd hoorbaar dat het laag van een andere bron af komt dan je hoofdspeakers.

Succes,

Stefan

Het is mogelijk om bij de reference monitor een grotere spoel in het filter te laten zetten. Dit is dan een handgewonden spoel die veel in het mid en laag doet. Op dit moment is dat een optie voor de reference monitor die 60,- meer per stuk kost en mijns inziens een redelijke.

Ik wil zelf deze speakers ook hebben, inclusief deze modificatie.

Te weinig bas? Probeer eens een Marantz cd 6000 OSE er op!

GRTX Maurice