Jump to content

Zelfbouwversterker voor Dynaudio A42

Guest JAPie01@planet.nl
 Share

Recommended Posts

Guest JAPie01@planet.nl

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede zelfbouw eindversterker.

Omdat de A42 een vrij laag rendement hebben (86 dB/2.83V/Mbiggrin.gif) zal ik een vrij zware versterker (ongeveer 150 Watt/kanaal? Ik wil het uiterste uit de Dynaudio A42 kunnen halen!) nodig hebben en ik wil dus graag weten of iemand een goed schema voor me heeft. Liever geen buizenversterker ivm vervorming, vermogen en kosten. Ik zit te denken aan een eindversterker van liefst niet meer dan fl 1000,-.

Voor specs over de A42: http://www.dynaudio.com/authentic/audience...e/42/42spec.htm

Elektuur, ja die, hebben eens een zeer stabiele eindtrap van 2 x 140W gebouwd genaamd: Crecendo, met MosFets. Een zeer stabiel ding met een uitstekend geluid. Er is een vervanger voor dit ding op komst, dus let even op bij de bladenboer. Misschien kun je als je wilt nog wat info krijgen bij Segment b.v. (www.elektuur.nl).

Ik heb zelf een jaar of twaalf geleden de Mini-Crecendo gebouwd (2 x 70W). Die speelt nu bij een vriend van mij op een stel B&W CDM1, een Revox B252 en een NAD Monitor 5100 CD-speler. Hij is er uitermate tevreden mee.

Greetz,

Sodejuu