Jump to content

Modificeren Philips CD 104

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...

Henk,

IK heb de CD-104 al jaren in gebruik en hoewel het beestje onverslijtbaar is is de klank naar huidige maatstaven wat hard (14 bit).

Je kunt een aparte interlink aanbrengen en het netsnoer verbeteren. Daarna is de volgende stap om ofwel een digital out aan te brengen en een externe DAC of intern de boel overhoop te gooien (en daar ben ik nie handig in).

Het schijnt dat externe DAC van Denon voor een prikkie her en der nog wordt aangeboden. Ik wil dat wel een keer proberen, want ik heb ook nog een Philips CDD882 loopwerk zonder eigen DAC.

Wat had je zelf voor ogen toen je hem aanschafte, waarom wil je hem modificeren?

groeten,

M.

PS. Loopt jouw lade altijd goed of klemt'ie ook regelmatig?

Ome Henk,

Aangezien je vast van plan lijkt om de CD-104 te modificeren, laat ons a.u.b. weten of de interlink vervangen het beoogde resultaat heeft gehad. Toen ik daarnet even onder de motorkap keek van de CD104 zag ik dat het niet al te ingewikkeld moet zijn om andere bekabeling aan te brengen.

Alleen, ik kan me niet best voorstellen dat een upgrade van de interlink alleen zoveel scheelt als ik alle andere dunne grijze kabeltjes zie die over en onder de prints worden geleid.

Suc6,

M. cool.gif

Dag ome Henk,

Mijn vader gebruikt ook nog steeds een 104. Hij heeft de capaciteiten in de voeding vergroot en, wat volgens hem veel verschil uitmaakte, de uitgangscondensatoren (elco, 22uF) vervangen voor MKT condensatoren van 6.8uF. Ook zitten er HF ontstoringscondensatortjes (SMD aan de achterkant van de print) op de uitgangen. Hij heeft ze buiten werking gesteld door de spoortjes door te krassen.

groetjes,

//arco