seoman Posted 28 april 2002 Report Share Posted 28 april 2002 Hoi allemaal Ik heb laatst wat 'dure' kabels los gemaakt. En kwam symetriche kabels tegen waarbij aan beide zijden de shield vast zit aan de -. Dit lijkt mij enigsinds vreemd dus hoe moet 't nou wel???? Ik ga liever voor de bovenste optie want dan kan het signaal niet door de afscherming en dus storing niet in het signaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 1 mei 2002 Report Share Posted 1 mei 2002 Hoi Seoman, Zo te zien zijn beide optie verkeerd, tenminste, als je het over symmetrische kabels hebt! Een symmetrische (of gebalanceerde) kabel ziet er als volgt uit: Pin 1 in een gebalanceerde interlink is de massa en staat in verbinding met de aardpin van de euroconnector van de 220 volt aansluiting. De afscherming van de interlink wordt gebruikt om aan beide pins 1 te verbinden. Aan de inputzijde verbind je de afscherming ook nog eens met het chassis van de XLR-plug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 mei 2002 Report Share Posted 1 mei 2002 Hoi Seoman, Het wordt wel erg vaak op de manier gedaan zoals jij beschrijft. Nou is de manier die jij voorsteld ook de goeie (figuur 2). Helaas doen de meeste fabrikanten dat niet omdat ze dan ook aan moeten geven waar de massa aan ground hangt. Het gros van de kopers weet met die info geen raad en op die korte stukken kabel heeft het heel weinig invloed, dus "why bother". Een symetrische kabel moet zo aangesloten worden als Audiopaul beschrijft, alleen bij Linn werkt het dan niet. Linn werkt wel met XLR aansluitingen, maar sluit ze a-symetrisch aan. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 2 mei 2002 Report Share Posted 2 mei 2002 Geplaatst door sodejuu:Hoi Seoman, Het wordt wel erg vaak op de manier gedaan zoals jij beschrijft. Nou is de manier die jij voorsteld ook de goeie (figuur 2). Is de beste manier voor een ongebalanceerde kabel niet figuur 1? Soms wordt dan de andere kant met een kleine condensator afgesloten. Het is nuttig om de aangesloten kant op het apparaat aan te sluiten dat op de randaarde is aangesloten. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 mei 2002 Report Share Posted 2 mei 2002 Je hebt helemaal gelijk Richard. Ik heb de figuurtjes door elkaar gehaalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 2 mei 2002 Author Report Share Posted 2 mei 2002 Nou kijk dat wilde ik horen. Ik bedoelde inderdaad RCA aansluiting. Ik zal die 'randaarde' optie eens proberen. Ik heb nog zitten klooien met Bi-amping. Klonk geweldig!! Maar de versterkings factoren van de XA200 (laag) verschillen te veel met de XA50 (hoog) (musicalfidely). Maar dat hoorg was heel mooi en strak. Eerst de instelbare line out op een pre-amp. Voorlopig laat ik de lijn kabels zitten er valt nog veel uit de luidsprekers te halen dwv kabel tuning Bedankt Jongens (Meisjes?) Tof deze site Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts