Jump to content

Marantz CD80

Guest newport69
 Share

Recommended Posts

Guest newport69

Beste mensen,

Ik doe bij deze een oproep aan eenieder die helemaal los is op de Marantz CD80. Mijn speler die doet helemaal niets meer. Ik ben bang dat het een boel duiten gaat kosten om hem weer aan de praat te krijgen. Is er iemand die tegen een (kleine)vergoeding een poging kan en wil wagen om het euvel op te lossen? Ik kijk ut naar uw reactie

Met vriendelijke groeten, Duncan

Guest Ferry Heibrink

Hoi,

Heb je zelf al een kijkje genomen of er niet toevallig zekeringen stuk zijn ?

Misschien is het aan te raden zelf even te meten of de voeding nog stroom geeft en zo ja, waar de onderbreking zit.

• 3 weeks later...

Slecht nieuws voor Marantz CD80 bezitters,

ben op jacht geweest naar een nieuw laserblok voor deze speler, niet meer leverbaar, het beroemde CDM 1 II loopwerk heeft hiermee het einde van z'n leven bereikt.

Marantz - Philips- maakt ze niet meer, geen vervanger te vinden....................

Groet Jitze mad.gifmad.gifmad.gif

Philips is al een tijdje gestopt met de beroemde draaiarmloopwerken. De CDM9Pro is de laatste die de fabriek verlaten heeft. Veel Hi-End merken hebben er toen nog een raffel besteld, maar nu zijn ze er niet meer. mad.gif

Hierna heeft ook bij philips het lineaire loopwerk zijn intrede gedaan (CDM12 was de eerste, meen ik).

De enige manier om nog aan een CDM1 loopwerk te komen is om een 2e handsje ergens op te duikelen en dan maar hopen dat die nog goed is.