Jump to content

THIEL ??

musicfreak
 Share

Recommended Posts

in mijn zoektocht naar een perfecte audioset ben ik weer op luisterbezoek geweest. ditmaal stond opgesteld arcam fmj-a32 en de p-35 als extra eindtrap en de dv 23 cd speler in combinatie met kef 205 speakers. een vriend meegenomen, al 10 jaar gitarist/bassist in een band en na een eerste luistersessie kwamen we tot de conclusie dat de kef 205 een schitterend klinkende speaker is.maar wat schets onze verbazing!!!!! waar was die basedrum en de basgitaar???? kortom het laag was echt bedroevend slecht. na enig beraad met de verkoper kwamen we tot de conclusie dat ik als festivalganger en rockliefhebber beter af zou zijn met thiel.ikheb ze niet gehoord [tijdgebrek] ik kreeg als aanrader thiel cs 2.3 en de thiel cs 3.6 maar is thiel voor een rockliefhebber als ik wel in staat dat "live" geluid neer te zetten waar ik al zo lang naar op zoek ben?? en welk merk zou daarvoor in aanmerking komen om ze aan te sturen? vr.groet henk confused.gif

Hoi Musicfreak,

Ik denk dat er een goede kans bestaat dat Thiel CS2.3, maar vooral de grotere CS3.6, de speaker is die jij zoekt. Het realisme, de grote stage en het diepe, strakke laag (tot 27 Hz) zijn echt van grote klasse. ;)Natuurlijk gemakkelijk te beweren door iemand die al jaren naar Thiel CS 3.6 luistert, maar ik adviseer je in ieder geval om eens naar de CS 3.6 te gaan luisteren.

En over versterkers: tja, het impedantieverloop van de Thiels is niet echt prettig voor veel versterkers en komt soms onder 2,5 Ohm. Een flinke versterker is daarbij geen overdreven luxe om de Thiels echt tot topprestaties te brengen. Ik heb zelf een Mark Levinson No.333, maar bijv. een Rotel RB1090, een zware Plinius, Sphinx, Krell of een andere "heavy weight" hebben vaak ook voldoende in huis. Het is maar net wat je er aan wil uitgeven! ;)

Op de tweedehands markt is vaak nog veel moois te vinden voor acceptabele prijzen. :)

Op mijn site vind je info en foto's van de Thiel CS 3.6.

bedankt voor je reactie paul.ik heb je site bekeken en ja je hebt een wereld set staan! en die sphinx componenten spreken me wel aan,eh ik ga het toch doen mijn budget gaat tot 13000 euro mag ook meer zijn als ik een droomset krijg.de vraag is natuurlijk wat die sphinx componenten kosten in combinatie met de thiels cs 3.6 oh ja thiel speakers hebben toch een impedantie van 4ohm ? groeten henk ;)

Hoi Musicfreak,

Die 4 Ohm is een gemiddelde waarde, bij bepaalde freqenties zit de CS3.6 heel vaak rondom de 3 Ohm en bij ca. 4kHz zelfs bij 2,3 Ohm. En dat vinden heel veel versterkers helemaal niet leuk! ;)

Lees de uitgebreide review op de Stereophile site er maar eens op na. Hier vind je ook veel meetresultaten. De site is momenteel helaas wel een beetje traag.

Helaas wordt Sphinx, althans voor de nederlandse markt, niet meer gebouwd. Ik ben er na enige jaren "Sphinx Project 18 (eindversterker)gebruik" inmiddels achter dat de 70 kg. zware Mark Levinson eindversterker, die ik nu heb, de performance nog weer een heel stuk opschroeft. Het combineert echt geweldig met m'n Thiels. Zag ik van de week trouwens niet een ML No.331 te koop staan op HEAR? :rolleyes:

Overigens heeft

hoi paul die 2 versterkers die je aangaf op het forum neem ik nog even in overweging ik heb liever een voor en eindtrap van het zelfde merk. maar Bijvoorbeeld die rotel rb 1090 moet die voor de goede "match" niet de rc 1090 als voorversterker hebben? of kan ik de beste componenten van arcam fmj serie combineren met de rb 1090? p.s waarom geven veel hifi zaken nog wel aan sphinx in hun collectie te hebben? vriendelijke groet henk ;)

Hoi Henk,

Die RC1090 schijnt niet op hetzelfde niveau te liggen als de RB1090. Ook een duitse test wijst dat uit. Ik denk dat forummer Sebastiaan hier ook wat over kan vertellen, want hij heeft zelfs twee RB1090's en ooit een RC1090 beluisterd. ;)

Ik vind het zelf niet zo heel belangrijk of voor-en eindversterker van hetzelfde merk zijn als het maar goed matcht. Bij mij blijkt de combinatie ML No.333 en Sphinx Project 8 zeer goed te matchen, zowel technisch als gehoormatig. :)

Je noemt een bepaald budget wat je wil besteden, je noemt hierbij niet welke componenten je daarvoor wil aanschaffen.

De Thiel CS3.6 zal nl., mede afhankelijk van de fineersoort

hallo paul ik las net in de prijslijst van rotel dat de rb 1090 2500 euro kost.en dat budget kan nog best omhoog. stomme vraag mischien. mijn kennis is niet zo heel groot.maar als ik een arcam fmj a-32 neem welliswaar een geintergreerde amp met de rb 1090 als eindtrap kom ik dan een beetje in de richting van wat de thiel cs 3.6 kan?? groet henk ;)

Geplaatst door musicfreak:

hallo paul ik las net in de prijslijst van rotel dat de rb 1090 2500 euro kost.en dat budget kan nog best omhoog. stomme vraag mischien. mijn kennis is niet zo heel groot.maar als ik een arcam fmj a-32 neem welliswaar een geintergreerde amp met de rb 1090 als eindtrap kom ik dan een beetje in de richting van wat de thiel cs 3.6 kan??  groet henk   ;)

Beste Musicfreak,

Voor een super eindversterker Sphinx .......moet je eens aan Ome Henk vragen ........hier ook regelmatig op het forum aanwezig....

Hij denkt over iets anders ,misschien geluk voor jou !!

MvG,

Haudio

:rolleyes:

na enig beraad met de verkoper kwamen we tot de conclusie dat ik als festivalganger en rockliefhebber beter af zou zijn met thiel.ikheb ze niet gehoord [tijdgebrek] ik kreeg als aanrader thiel cs 2.3 en de thiel cs 3.6 maar is thiel voor een rockliefhebber als ik wel in staat dat "live" geluid neer te zetten waar ik al zo lang naar op zoek ben?? en welk merk zou daarvoor in aanmerking komen om ze aan te sturen? vr.groet henk   confused.gif

Misschien nuttig ook even verder te kijken ?

ook de Klipsch RF 7 zou een rockliefhebber in vervoering kunnen brengen en is daarbij een stuk gemakkelijker aan te sturen, door een hogere gevoeligheid in combinatie met een vriendelijker impedantieverloop.

Ik denk dat de Thiel's en deze Klipsch zeker aan elkaar gewaagd zijn...................

http://www.klipsch.com

Groet Jitze

na enig beraad met de verkoper kwamen we tot de conclusie dat ik als festivalganger en rockliefhebber beter af zou zijn met thiel.ik heb ze niet gehoord  vr.groet henk   confused.gif

Dan zou ik eerst maar eens gaan luisteren.

Geplaatst door Jitze:

ook de Klipsch RF 7 zou een rockliefhebber in vervoering kunnen brengen en is daarbij een stuk gemakkelijker aan te sturen, door een hogere gevoeligheid in combinatie met een vriendelijker impedantieverloop.

Ik denk dat de Thiel's en deze Klipsch zeker aan elkaar gewaagd zijn...................

Groet Jitze

Ha ha, daar hebben we "Klipsche Jitsche"! :P:D

Maar hij heeft natuurlijk w

Geplaatst door Jitze:

Groet Jitze

ZUCHT

Schoot je echt geen ander merk te binnen ;)

Geplaatst door siep:

ZUCHT

Schoot je echt geen ander merk te binnen   ;)

Welk ander................

ZUCHT

Groet :D Jitze :D

Geplaatst door radar:

Er staan gegnoeg leuke Krell sets op 2 hands hear voor een leuke prijs om zelfs de moeilijkste speakers aan te sturen waarom zou je dan gaan werken met Rotel?

Ik zie bepaalde modellen van Krell best wel vaak te koop staan, kennelijk is niet elke serie favoriet en geschikt voor zeer lastige speakers ;)

Met Rotel ben je relatief goed af als je niet geeft om vormgeving en alleen naar de prestaties kijkt.

Althans, een aantal modellen maakt dat waar als ik bijv. Bas mag geloven.

Greetinx

Andr

Geplaatst door Jitze:

Gelukkig zijn er nog veel meer eenlingen die eens iets anders doen, waardoor er nog sprake is van enige ontwikkeling..........

Groet Jitze   :rolleyes:

Ja, al dat gedraaitafel hier, doe er eens een paar bitjes bij :D

Bill Gates begon ook in z'n uppie (met iets h

Geplaatst door Ruud:

Wordt je algauw voor "zonderling" versleten   :P    ;)

Ja, Einstein bijvoorbeeld.....................

Groet Jitze :rolleyes: