Jump to content

Stroomkabels vervangen

Ruud_F
 Share

Recommended Posts

Hallo Allen,

Ik wil graag de stroomkabels vervangen van mijn audiocomponenten. Op het ogenblik zit er een doodgewoon standaard stroom draadje er aan vast. Ik zou deze graag willen vervangen door een afgeschermde kabel. Kan ik zomaar klakkeloos het oude zaakje er af knippen/solderen of moet ik wat meer kunst en vliegwerk uithalen ??

En het meest belangrijke, moet ik dan in het chassis knippen/snijden om die dikke kabel er door heen te krijgen ??

Bedankt alvast,

Groeten

Het mooiste is natuurlijk een eurosteker-chassisdeel in je apparatuur plaatsen. dan kun je elke kabel die je maar wil uitproberen. Er zijn in de handel van de schroefstansen te koop waarmee je exacte gaten kunt maken. Dan kun je niet meer zien dat je het zelf gedaan hebt.

Greetz,

Sodejuu

Zeg Sodejuu,

Kun je ietsie uitweiden over die schroefstansen? Ik wil een euroingang met netfiltertje plaatsen aan m'n Pioneer DVD-A (die gek genoeg een vaste netkabel heeft), maar ik wil zo weinig nogelijk rommel maken, braampjes etc. en liefst de achterkant aan m'n speler laten zitten (maar dat zal wel niet verstandig zijn i.v.m. ijzervijlsel op je printjes).

dank,

M.

Zo'n schroefstans is een bout met een plaat eraan. Daar schuif je een ander stuk over en dan draai je de moer aan. Al draaiende aan de moer, snijdt de stans zich door de kast. Je krijgt zo een perfect gat zonder bramen. Je moet wel eerst een gat in je kast boren, daar moet die bout door.

Ik had er laatst nog een geleend van een vriend. die had er een paar liggen, maar die waren wel al op leeftijd. Of je ze nog ergens tegenkomt? Misschien bij Hoens of zo ( www.hoens.nl ).

Greetz,

Sodejuu