seoman Posted 10 mei 2002 Report Share Posted 10 mei 2002 Ik ben nog al lui. Dus.. Waar kan ik de MJE15030/31, MJE15032/33, BC560/550, en BC640/639 gepaard kopen? groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 mei 2002 Report Share Posted 10 mei 2002 Hoi Seoman, Om eerlijk te zijn denk ik dat geen enkele elektronicaboer zich de moeite wil doen om voor jouw een gematcht paar transistoren uit te gaan zoeken, dat zul je toch wel zelf moeten. Of je moet een idioot op e.o.a. forum vinden die dat wel voor je wil doen. Of je dan een gemmatcht paar zal krijgen is dan zeker de vraag, want het is wel lullig werk. Je vindt trouwens waarschijnlijk eerder een stel gematchte buizen dan transistoren (waarom denk je dat de MAT02 en MAT03 zo duur zijn). De toleranties in versterkingsfactor bij transistoren zijn met geen pen te beschrijven. Afwijkingen van 500% zijn meer regel dan uitzondering . Ik wens je veel succes in je kweste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 10 mei 2002 Author Report Share Posted 10 mei 2002 Nou ik weet dat 't kan want ik heb ooit een site gezien waar ze componenten matchte voor extra geld. Ik had ooit een multimeter met hfe tester. Maar die is gesneuveld. En om te kunnen matchen moet je toch een tiental van die dingen hebben. Da's ook zonde van 't geld. Dus ik zoek nog effe door maar ik hoopte dat jullie iets wisten. Ach en anders ga ik ga mijn werk gewoon van xtra torren voorzien. Ik vind de vergelijking metde mat02/03 niet echt opgaan maar matchen is duur! grtz Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 10 mei 2002 Author Report Share Posted 10 mei 2002 Zo dat schreewt wel heel hard. Mischien is dit beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 mei 2002 Report Share Posted 10 mei 2002 Quote Geplaatst door seoman: Ik vind de vergelijking metde mat02/03 niet echt opgaan maar matchen is duur! grtz Hoezo gaat deze vergelijking fout ? In een MAT02/03 zitten twee afzonderlijke, gematchte transistoren in Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 10 mei 2002 Author Report Share Posted 10 mei 2002 Nou ik vond de vergelijking niet opgaan omdat die in een behuizing moeten zitten. En dan moet je inderdaad hele rare fratsen gaan uithalen om de specs te halen. Dus je hebt wel gelijk maar ik heb 't over een aantal torren bij elkaar zoeken. groeten simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 mei 2002 Report Share Posted 10 mei 2002 Hoi Simon, Ik begrijp ook wel dat je losse torren bedoeld. Nogmaals, probeer de lokale elektronicaboer zo gek te krijgen dat je ze zelf mag uitzoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 10 mei 2002 Author Report Share Posted 10 mei 2002 Dat is wel een goed idee. Mijn lokale electronica boer heeft wel gekkere dingen gedaan. Bedankt voor de tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts