AleSyS Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 In hoeverre heeft het zin om je speakers te verzwaren. Ik ben momenteel in het bezit van Tannoy Revolution R3 speakers. Waarmee kan je het beste je speakers verzwaren. Kan je bijvoorbeeld vogelzand gebruiken....of moet je speacial zand gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Het lijkt me niet slim om zand in de speaker te gooien. Tegen de tijd dat je de box verzwaard hebt is het volume van de box zo veranderd dat je inderdaad verschil gaat horen. Maar dat lijkt me niet de bedoeling. Leg er een een stoep tegel boven op. Misschien heeft dat al effect. Als de speaker fabriekant goed zijn best gedaan heeft dan moet je niet meer met het volume met de kast gaan spelen. grtz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Volgens mij heeft de R3 een aparte compartiment om er loodkorrels in te doen. Dit moet je met mate doen en dan luisteren, als de dynamiek wegvalt dan zit er te veel loodkorrels in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AleSyS Posted 12 mei 2002 Author Report Share Posted 12 mei 2002 Geplaatst door Jan:Volgens mij heeft de R3 een aparte compartiment om er loodkorrels in te doen. Dit moet je met mate doen en dan luisteren, als de dynamiek wegvalt dan zit er te veel loodkorrels in. Moet het perse met loodkorrels of mag het ook gewoon met zand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Met zand kan ook, maar liever nog met loodkorrels. Deze informatie heb ik uit MusicHome 7/8 van 2000, daar werd de MX 3 getest in "De set" en daar werd bovenstaande gezegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 17 mei 2002 Report Share Posted 17 mei 2002 Geplaatst door AleSyS: Moet het perse met loodkorrels of mag het ook gewoon met zand? Lood om oud ijzer Kijk maar eens op deze Tannoy M3 Page Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 20 mei 2002 Report Share Posted 20 mei 2002 Om een bekende audiodeur in te trappen:goud klinkt het beste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 mei 2002 Report Share Posted 20 mei 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:Om een bekende audiodeur in te trappen:goud klinkt het beste. Om jouw voorbeeld van de triangel er maar bij te halen uit een andere topic. Al eens een gouden (geen vergulde) triangel gehoord ??? Klinkt echt voor geen meter. Hoezo goud klinkt het beste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 20 mei 2002 Report Share Posted 20 mei 2002 Dan was het vast geen zuurstofvrij goud en ook niet ingespeeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 24 mei 2002 Report Share Posted 24 mei 2002 x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 24 mei 2002 Report Share Posted 24 mei 2002 Beste Alesys, Je kunt eventueel de wanden van je luidsprekers beplakken met loodbitumen. Dat doet niet al te veel met het volume van de kast, maar maakt hem een stuk zwaarder (en "doder"). Je speakers op spikes zetten kan ook een boel doen voor het geluid (tenzij je zwevend parket of laminaat hebt, dan kun je beter dempende voetjes gebruiken). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 1 juni 2002 Report Share Posted 1 juni 2002 Als je dan toch zonodig de speakers wil vullen neem dan straalgrit,allemachtig zwaar en niet zo duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 1 juni 2002 Report Share Posted 1 juni 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:Als je dan toch zonodig de speakers wil vullen neem dan straalgrit,allemachtig zwaar en niet zo duur. Prima spul, maar let er dan wel op dat het schoon is. Met verfresten vervuild staalgrit valt onder chemisch afval. Ook moet je oppassen dat het filter niet in de buurt van het staalgrit zit, de werking van de spoelen kan veranderen. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 juni 2002 Report Share Posted 2 juni 2002 Geplaatst door richard:Prima spul, maar let er dan wel op dat het schoon is. Met verfresten vervuild staalgrit valt onder chemisch afval. Ook moet je oppassen dat het filter niet in de buurt van het staalgrit zit, de werking van de spoelen kan veranderen. Richard Volgens mij is wel wat verschil tussen staalgrid en straalgrid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 juni 2002 Report Share Posted 2 juni 2002 Ik heb enkele jaren geleden ook mijn toenmalige speakers "Avalon Avatar" verzwaard, niet op de traditionele manier met een straattegel of een plaat marmer, doch met omgekeerde lijmtangen op een glijstang,tussen het plafond en de speaker. Glijstang omwikkelt met nep klimplanten. Het zag er niet uit maar wel een stabieler beeld, het meeste voordeel in het mid/hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts