Jump to content

spades

seoman
 Share

Recommended Posts

Ik kan een hoop vinden maar spades valt me tegen.

Ik zoek spades met bus maat 8mm en 6mm.

6mm is niet zo moeilijk. Maar die 8mm :(

Niet die wbts maar gewoon goed spul wat je moet persen en/of solderen.

Weet trouwens iemand waarom je de moeren nooit van de bussen kan draaien. Of moet ik gewoon VEEL kracht gebruiken?

Heb al eens een bus kapot gedraaid op mijn missions. Ik kreeg wel een nieuwe van de importeur.

Groeten Simon

Hallo Simon,

Monster en Cardas leveren vele vormen van Spades, in diverse maten.......

Groet Jitze :)

Geplaatst door seoman:

Weet trouwens iemand waarom je de moeren nooit van de bussen kan draaien.

Groeten Simon

Dat heeft ook totaal geen zin, je kunt ze ver genoeg open draaien om er spade's tussen te steken of gestripte kabel in het daarvoor bestemde gat te deponeren.

Het voordeel is ook dat je ze niet kwijt kunt raken :D;)

Ja, dat kan wel zijn maar kabelogen heb ik in alle diktes. bv 50mm2 ;)

Die krijg ik er niet overheen vanwege die klote moer.

thanx

Ja ook.

Mijn record ligt op 2 x 8000A.

VET 2 generatoren van 3,2 MW parallel 1 motor opstarten.

Dan sta ik wel peuken te schijten. :o

Ik werk bij een generator revisie bedrijf.

En moet af en toe een softstarter inregelen.

Maar kabelogen hebben we wel. Geen kabelvorken.

Ik kan wel een gleufje maken en dat ga ik ook zeker doen als ik niets fatsoenlijks kan vinden. Maar die kabelogen zijn voor stroom gemaakt en niet voor signaal. (mocht 't iets uitmaken) ;)

Geplaatst door seoman:

Ja ook.

Mijn record ligt op 2 x 8000A.

VET 2 generatoren van 3,2 MW parallel 1 motor opstarten.

Dan sta ik wel peuken te schijten. :o

Ik werk bij een generator revisie bedrijf.

En moet af en toe een softstarter inregelen.

Maar kabelogen hebben we wel. Geen kabelvorken.

Ik kan wel een gleufje maken en dat ga ik ook zeker doen als ik niets fatsoenlijks kan vinden. Maar die kabelogen zijn voor stroom gemaakt en niet voor signaal. (mocht 't iets uitmaken) ;)

Normaal zijn die "grote stroom" kabeldinges van PB-ijzer gemaakt. Niet echt geschikt om een audiosignaal door te jassen. De WBT's zijn gewoon veel te duur, maar een goeie spade draagt wel bij aan een goede weergave. Je gebruikt toch ook geen plastic tulpstekkertjes voor je kabeltjes. Daar zijn Neutriks of Bullits ook beter voor (en ook hier is WBT weer veel te duur eek.gif )

Geplaatst door sodejuu:

De WBT's zijn gewoon veel te duur, maar een goeie spade draagt wel bij aan een goede weergave. Je gebruikt toch ook geen plastic tulpstekkertjes voor je kabeltjes. )

Gunst, zo zie je maar weer dat zelfs Limburgers, Hollander zijn...............

Groet Jitze :D

Trouwens, Simon, Cardas onderdelen worden in Nederland NIET geimporteerd, althans de importeur heeft niets op voorraad, kan wel bestellen.

Monster daarentegen is redelijk verkrijgbaar in den lande, alhoewel er ook niet zo heel veel dealers zijn die het voorradig hebben..

Groet Jitze

Ja dat was dus ook mijn ervaring. Wbts op de hoek van de straat. En dan Monacor nog.

Ik vraag toch niet zoveel? ;)

Geplaatst door Jitze:

Gunst, zo zie je maar weer dat zelfs Limburgers, Hollander zijn...............

Groet Jitze :D

Tja, pas een huis gekocht en moet nu ook op de kleintjes letten :D;)

BTW: WBT is echt te duur. Niks mis met de kwaliteit, maar gewoon overpriced. Ik heb het gevoel dat ze kunstmatig duur worden gemaakt om er een beetje exclusiviteit aan te geven.

Ik vind de wbts ook erg moeilijk te verwerken. Heb laatst 8mm2 proberen te solderen aan hun stekkers. De kleurring is helmaal gesmolten. De soldering ziet er niet uit maar heb geen zin om de stekker helmaal te af te branden.

Ik heb het eerst met die schroefjes geprobeerd maar daar klijg je alleen 16mm2 massief mee klem.

Ik zal wel iets verkeerd doen. o: ;)

Simon,WBT levert niet voor niets ook krimphulzen.......

Maakt de verwerking veel simpeler en de plasticdelen smelten niet.

en Roger, daarom hoor ik niets meer over die rijstevlaai !!!!!!!!!!!

Groet Jitze ;)

Geplaatst door Jitze:

en Roger, daarom hoor ik niets meer over die rijstevlaai !!!!!!!!!!!

Groet Jitze ;)

Die rijstevlaai komt eraan. Ik moet alleen nog ff kijken wanneer ik tijd vrij kan maken ;););) Ik denk wel dat "Audioniehe" ook meekomt als je het niet erg vindt. De recentie van jouw set kan natuurlijk niet uitblijven :D

Simon,WBT levert niet voor niets ook krimphulzen.......

Maakt de verwerking veel simpeler en de plasticdelen smelten niet.

Ja maar hoe zet je die weer vast???

Grtz

Ja maar hoe zit ie dan vast in 't huis?

Zo'n kabelhuls tang snap ik wel. Maar dan heb je alleen maar de aders bij elkaar. Dan zit 't nog niet vast aan de stekker.

Grtz

Daarvoor zitten er twee schroeven in de bananen of vorken, met een torx vastzetten....

Groet Jitze

Daarvoor zitten er twee schroeven in de bananen of vorken, met een torx vastzetten....

Oh die scroefjes. Handig je krijgt er zelfs een schroevendraaier bij.

Maar de druk van die twee schroefjes staan toch niet in verhouding tot de maximale draaddikte?? Of de druk die spade ondervindt van de speakerklem??

Hoe meer ik over die wbts nadenk hoe droeviger het wordt.

Ik heb eens een kabel gezien (gebruik ik als interlink) die een winkel (hobo hifi) geprepareerd had voor een vriend van mij.

Het koper zat teruggevouwen over de isolatie om nog een beetje kontaktdruk van de schroefjes te krijgen. eek.gif

Maar ja je moet iets met die dingen.

groeten

Toch is de verbinding zoals deze met de WBT krimphuls in banaan of spade wel in orde.

Het gaat niet zozeer om contactdruk, maar om contact oppervlak. Hoe groter het oppervlak hoe beter de geleiding en hoe kleiner de verliezen. De schroeven in de WBT connector persen enigzins in de krimphuls en drukken de krimphuls tegen de achterwand van de connector. De krimphuls wordt overigens wel vaak eerst aan de kabel gesoldeerd om een solide geheel te krijgen. Persoonlijk ben ik tevreden met mijn WBT banaan connectors.

Ik gebruik deze overigens alleen aan de kant van de versterker. Aan de andere kant gaan de krimphulzen rechtstreeks onder de schroef klemmen van de speaker.

Aan de andere kant gaan de krimphulzen rechtstreeks onder de schroef klemmen van de speaker.

Dat is 't. Zo ga ik dat doen.

Bedankt

• 7 years later...