Rogier Posted 12 juni 2002 Report Share Posted 12 juni 2002 Hoi Allen, ik heb een vraagje, ik ga voor mijn nieuwe luidspreker externe filters gebruiken. Nu heb ik de vraag of ik de filters niet in een stalen kast kan bouwen, of zou dit nadelig kunnen zijn door de eventuele straling die uitgaat van de spoelen? met andere woorden, kan de kast niet geladen worden door de componenten die er in zitten? gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 juni 2002 Report Share Posted 12 juni 2002 Als je genoeg ruimte tussen het staal en de spoelen houd dan kan er mijn inziens niets fout gaan. Als 't staal dichtbij komt gaat 't de magnetische velden beinvloeden. En dat 'mag' niet! De plaat waar 't filter opkomt dus ook niet van metaal!! Nu moet je zo'n vraag zo wie zo ruim zien grtz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 12 juni 2002 Author Report Share Posted 12 juni 2002 Hoi, ik was al van plan om het filter zelf op houten plaatjes te monteren in 2 lagen, en daarnaast de trafokern van het laag, ook op hout. Dan ook nog wat loodbitumen erbij zodat het geheel niet kan trillen, en ik hoop dat het dan wel goed is. in ieder geval al bedankt! gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 12 juni 2002 Report Share Posted 12 juni 2002 De stalen kast moet wel heel erg groot zijn wil het metaal de werking van de spoelen niet be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 12 juni 2002 Author Report Share Posted 12 juni 2002 Hoi Allemaal, als er enige twijfel is of het wel een goed idee is zal ik toch maar de kast van hout maken, dat zal dan wel goed moeten komen, kan ik hem ook mooi fineren. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts