Michel Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 Men neme: 1) Installatiedraad (2,5 blauw, bruin, groengeel) 2) Teflontape (veel) 3) Bitumentape 4) Krimpkous 5) Geaarde diy stekker 6) Geaarde diy apparaatplug Knip, plak, schroef, wind, tape en krimp het hele spul aan elkaar. Let erop dat deze kabel niet erg flexibel is, veel buigen e.d. vindt-ie niet leuk. Aansluiten en met rust laten, dan heb je een uitstekende netkabel voor weinig. Positieve verandering gegarandeerd! Groet, Tuby , die nu alles aan elkaar hobbyt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 Hallo Tuby, Wikkel je de teflon over de plastic afscherming van de aders? Het teflon-effect werkt dan niet omdat er al een afscherming (dieelectricum)onder zit dat slechtere dieelectrische eigenschappen heeft. Het is wel een makkelijke manier om je kabels te bundelen. De aders kan je vlechten of gewoon twisten, geeft dan ook een redelijke afscherming. Ik gebruik dezelfde constructie maar dan met zon mooie geweven zwarte kunstof kous er omheen. Ziet er dan ineens erg profie uit! Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 17 augustus 2001 Author Report Share Posted 17 augustus 2001 Beste Stefan, Bedankt voor de tip (again). Ik ga vanmiddag gelijk weer aan de slag! Groet, Tuby , die straks een zelfbouwnetkabelwinkel (3xwoordwaarde) kan beginnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArrO Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 Tuby, leuk plan Heb je deze al geprobeerd, http://www.tnt-audio.com/clinica/merlino.html ik wel en ik moet zeggen als je een jaar geleden zei ik heb andere netkabels en je hoort het, had ik je raar aangekeken en een psychiater gebeld. maar ik ben ook een believer geworden. Waar kan je teflon tape kopen. suc6 met je andere projecten. gr R Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArrO Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 Stefan, Ik gebruik dezelfde constructie maar dan met zon mooie geweven zwarte kunstof kous er omheen. Ziet er dan ineens erg profie uit Waar heb jij dat spul gekocht ben al tijden op zoek voor mijn zelfbouw cat-5 luidsprekerkabel om het mooi af te werken. maar vergeefs. Help pleeeeeeaaaaaaazzzzzzzze gr R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 17 augustus 2001 Author Report Share Posted 17 augustus 2001 Geplaatst door ArrO:Tuby, leuk plan Heb je deze al geprobeerd, http://www.tnt-audio.com/clinica/merlino.html ik wel en ik moet zeggen als je een jaar geleden zei ik heb andere netkabels en je hoort het, had ik je raar aangekeken en een psychiater gebeld. maar ik ben ook een believer geworden. Waar kan je teflon tape kopen. suc6 met je andere projecten. gr R Beste ArrO, Teflontape bij loodgietersbedrijf, die TNT-kabel ken ik, maar heb hem zelf (nog) niet gebouwd. Mooi dat-ie zo goed bevalt, ga ik hem ook proberen! Groet, Tuby , die er lustig op los knutselt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 18 augustus 2001 Author Report Share Posted 18 augustus 2001 Geplaatst door ArrO:Stefan, Waar heb jij dat spul gekocht ben al tijden op zoek voor mijn zelfbouw cat-5 luidsprekerkabel om het mooi af te werken. maar vergeefs. Help pleeeeeeaaaaaaazzzzzzzze gr R Beste ArrO Krimpkous is overal en nergens te koop. Misschien niet zo mooi als die geweven kous, maar toch een hele nette afwerking. Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArrO Posted 18 augustus 2001 Report Share Posted 18 augustus 2001 Tuby, dat krimpkous wil ik ook gebruiken aan de einden, maar dat geweven kous ziet er zo goed uit dat ik dat voor de gehele kabel wil gebruiken, weet jij waar ik dat kan kopen. gr R(die een profie uitstraling voor zijn kabels wil) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 18 augustus 2001 Author Report Share Posted 18 augustus 2001 Beste ArrO, Ik weet het (nog) niet. Maar ik denk dat na een speurtochtje over het internet en/of de gouden Gids ik er wel uit kom. Ik laat het je nog weten... Groet, Tuby , Private investigator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Farnell verkoopt ze: http://international1.farnell.com/NL/Welco...egistered.jhtml het heet: 'Helagaine' Braided sleeving fabrikant: Hellerman Is in zwart en grijs te krijgen. Ik weet alleen niet of je er ook als particulier kunt kopen, anders kan je misschien via je eigen werkgever bestellen. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mick Posted 24 augustus 2001 Report Share Posted 24 augustus 2001 Op deze Webpagina van Chris VenHaus "DIY Mains Power Cable Recipe" wordt ook omschreven hoe zelf een netkabel kan maken met o.a. een Belden kabel. Check it out ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 24 augustus 2001 Report Share Posted 24 augustus 2001 Geplaatst door Stefan:Farnell verkoopt ze: http://international1.farnell.com/NL/Welco...egistered.jhtml het heet: 'Helagaine' Braided sleeving fabrikant: Hellerman Is in zwart en grijs te krijgen. Ik weet alleen niet of je er ook als particulier kunt kopen, anders kan je misschien via je eigen werkgever bestellen. Groeten, Net doen alsof je een bedrijf bent, doet mijn buurman ook. (zijn alleen nooit thuis moet ik die vervloekte pakjes in ontvangst nemen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Ik heb zelf ook m'n eigen netsnoer gemaakt. Foto's met beschrijving van de kabel en componenten vind je op m'n homepage onder de link Do-It-Yourself. Klik hier voor mijn homepage Ik ben zeer geinteresseerd in ervaring die mensen hebben met andere afgeschermde kabels die je per meter kunt kopen. gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Hoi, Ik heb de kabel van Maarten ook "gebouwd" en ben er zeer tevreden over. Hij hangt nu aan m'n AVM loopwerk. Een kennis van mij heeft er vorige week zondag ook kennis mee mogen maken en vroeg gelijk welk merk het was, want hij kon 'm niet thuisbrengen. hij was zeer te spreken over deze kabel die er buitengewoon professioneel uitziet . Hij zag er wel handel voor (hij werkt bij Goossens in Echt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 10 september 2001 Author Report Share Posted 10 september 2001 Geplaatst door Maarten: Ik ben zeer geinteresseerd in ervaring die mensen hebben met andere afgeschermde kabels die je per meter kunt kopen. gr, Maarten Beste Maarten, Ten eerste complimenten voor je fantastische site. Ten tweede ben ik aan het expirimenteren met aircom plus (the wonderstuff) als netsnoer. 3 Stuks (voor fase, nul en aarde) met de gezamelijke buitenmantels op de aarde aan de stekkerkant. Het spul is gevlochten en omwonden met bitumentape. Klinkt erg transparant! Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 19 oktober 2001 Author Report Share Posted 19 oktober 2001 Heren Forummers, Weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 18 november 2001 Report Share Posted 18 november 2001 Ik heb gisteren maar weer eens een nieuwe netkabel gemaakt volgens een nieuw concept. Ziet er strak uit, ik noem hem de 'blue snake'. Hij bestaat uit 3*1.5mm rubber kabel HR05RR-F met daaroverheen een koperen afscherming en afgewerkt met een kous. Lees evt. verder op http://www.platenspeler.com onder de rubriek diy. hierbij een plaatje: Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 20 november 2001 Report Share Posted 20 november 2001 Geplaatst door Ome Henk:Beste Maarten, Nu nog belettering erop en hij kan zo in de winkel! Ziet er zeer mooi uit. Groetnis, Henk Henk, Ik ben bang dat ik te ongeduldig ben om deze jongen in serie te maken. En kleine lettertjes stempelen op slang lijkt me ook niets. Maar hij is wel mooi ja Trouwens, jij bent bezig geweest om ook een kabel te maken. Is dat nog gelukt? Zo ja, waar gebruik je hem in de set en wat vind je ervan? gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 20 november 2001 Report Share Posted 20 november 2001 Maarten, Ik ben momenteel wel bezig om netsnoeren te maken volgens jouw voorbeeld. Zijn nog niet klaar dus resultaten laten nog even op zich wachten. Wel vorige week al een nieuw stekkerblok gekocht, ter voorbereiding. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 20 december 2001 Report Share Posted 20 december 2001 Heeft iemand deze zelfbouw slangen ook al vergeleken met enkele bekende merk slangen. Hoe klinkt een zelfbouwer bijv. ten op zichte van de Van den Hul - The Mainstream Hybrid? Deze komt namelijk erg goed uit allerlei testen, maar als zoiets voor minder zelf te bouwen is, wie ben ik om dat niet te doen! Is er dan niemand die hier een antwoord op weet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts