Jump to content

Meubel

Michel
 Share

Recommended Posts

Beste forummers,

Wederom een zelfbouwprojektje van ondergetekende;

Beperkt in mogelijkheden qua plaatsing en ruimte heb ik van kalkzandsteen en glas een meubel gemaakt dat er erg strak uitziet, en ook nog eens uitstekend zijn werk doet (helaas geen foto beschikbaar bij gebrek aan digicam. Misschien dat ik die nieuwe van Audiopaul nog eens mag lenen :D).

Van kalkzandsteen (bij elke bouwmarkt verkrijgbaar) twee muurtjes opgemetseld, zodanig dat er om de 20 cm. hoogte een uitstekende rand in zit. Metselen op het beton van de vloer. Na drogen gestuct. Glasplaten (60x45 cm, 10 mm. dik) besteld bij glashandel. Deze glasplaten liggen op de richels.

Op deze glasplaten met puntjes een tweede glasplaat met iets kleinere afmeting, 10 mm. dik. Hierop de apparatuur geplaatst. Uiteraard 1 apparaat per glasplaat.

Goed, goedkoop, mooi om te zien (ok

Klinkt goed, je moet idd even een digitale camera cheffen, ben errug nieuwsgierig. Alhoewel ik zelf niet een audiomeubel vast zou metselen op de grond (maar wat een demping :) ) BTW, waarom wat is eigenlijk het verschil tussen een glazen onderplaat en eentje van steen (graniet, marmer), audiotechnisch dan, optisch weet ik wel :D

Wat bedoel je welke natuursteen of welke klankmatige eigenschappen. ;)

De klankmatige eigenschappen van graniet en dolomiet zijn dacht ik wel bekend. Door de massa en consistentie is dit een ideaal materiaal omdat het heel erg "dood" is en dus geen "eigen geluid" heeft. Glas gaat resoneren. Dit be

...Maar aan beide is een stuk moeilijker te komen dan aan glas. Ik zal niet ontkennen dat glas meer resoneert, maar in mijn geval staat het geheel buiten de signaalweg van mijn ls (in een soort stenen nis), en ik vond glas leuker voor het zicht. Vandaar glas dus. En dmv die puntjes tussen de twee platen in koppel je het spul helemaal los, voorzover dat nog nodig was.

Groet,

Tuby cool.gif, made in Leerdam

Geplaatst door sodejuu:

Wat bedoel je welke natuursteen of welke klankmatige eigenschappen. ;)

De klankmatige eigenschappen van graniet en dolomiet zijn dacht ik wel bekend. Door de massa en consistentie is dit een ideaal materiaal omdat het heel erg "dood" is en dus geen "eigen geluid" heeft. Glas gaat resoneren. Dit be

Tuby,

je kunt dit heel simpel controleren door een MDF plaatje op omgekeerde kegels op de glasplaat te zetten, zowel onder CD speler, Platenspeler en versterker moet er verschil hoorbaar zijn.........

Groet Jitze cool.gif