Ruud Posted 26 juni 2002 Report Share Posted 26 juni 2002 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 26 juni 2002 Report Share Posted 26 juni 2002 Ruud, Zint eer ge begint. Weller levert zeer goed soldeergereedschap. Temperatuur geregeld door spanning of door een magnetisch principe. Met het desoldeerstation van Weller heb ik goede ervaringen wanneer het om desolderen gaat. Omdat het met apparaten van die klasse vaak om professioneel gebruik gaat, soldeer je niet met zo'n ding. Net als met audio zou je het gewoon eens moeten proberen. De vraagprijs lijkt mij aan de hoge kant als je niet een intensieve desoldeerder bent. Groeten, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 26 juni 2002 Report Share Posted 26 juni 2002 Veel teveel geld voor de hobby behoefte!! Ik heb zelf een weller wtcp en daar soldeer ik zelfs smd mee en dat kost misschien 150 Neuro. De 50Watt was wel wat weinig voor WBTs. Groeten simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 26 juni 2002 Report Share Posted 26 juni 2002 Geplaatst door seoman:De 50Watt was wel wat weinig voor WBTs. Dan koop je voor dergelijke klusjes toch een zware bout bij de Gamma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 26 juni 2002 Report Share Posted 26 juni 2002 Ik gebruik gewoon geen WBTs meer. Scheelt dubbel geld!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 29 juni 2002 Report Share Posted 29 juni 2002 Beste Ruud, Ik gebruik een Weller pistool van 75 W voor het fijne spul en daarnaast een gewone (Weller)bout van 75 W voor het grovere werk. Nog geen klusje aan de hand gehad dat hiermee niet wilde lukken... Nieuwprijs ongeveer de helft van het door jou genoemde. Alleen als je veel desoldeert is zo'n station wel handig lijkt me, anders lijkt het me een beetje (te) veel van het goede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 juni 2002 Report Share Posted 29 juni 2002 hete lucht solderen gebruik je eigenlijk alleen bij het solderen van zgn. "postzegels". Dat zijn van die vierkante blokje met ontzettend veel dicht op elkaar zittende pootjes, zoiets als dit: Ik denk niet dat je er vaak me in aanraking komt, tanzij je regelmatig videomultiplexers ofzo onderhand neemt, wat ik me bij jouw eigenlijk minder voorstel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 juni 2002 Report Share Posted 29 juni 2002 Sorry dat het zo groot is. Ik kon zo snel geen ander plaatje vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 1 juli 2002 Report Share Posted 1 juli 2002 JAja,ik heb eens een demonstratie bijgewoond van Weller,daar soldeerden ze deze"postzegels" gewoon met een soldeerbout met microtip,was nog eens een lekker wijf ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 1 juli 2002 Report Share Posted 1 juli 2002 was nog eens een lekker wijf ook. wat moet je dan in gods naam met een micro tip!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts