Jump to content

Weller soldeerstation

Ruud
 Share

Recommended Posts

Ruud,

Zint eer ge begint. Weller levert zeer goed soldeergereedschap. Temperatuur geregeld door spanning of door een magnetisch principe. Met het desoldeerstation van Weller heb ik goede ervaringen wanneer het om desolderen gaat. Omdat het met apparaten van die klasse vaak om professioneel gebruik gaat, soldeer je niet met zo'n ding. Net als met audio zou je het gewoon eens moeten proberen. De vraagprijs lijkt mij aan de hoge kant als je niet een intensieve desoldeerder bent.

Groeten,

Henk

Veel teveel geld voor de hobby behoefte!!

Ik heb zelf een weller wtcp en daar soldeer ik zelfs smd mee en dat kost misschien 150 Neuro. De 50Watt was wel wat weinig voor WBTs.

Groeten simon

Beste Ruud,

Ik gebruik een Weller pistool van 75 W voor het fijne spul en daarnaast een gewone (Weller)bout van 75 W voor het grovere werk.

Nog geen klusje aan de hand gehad dat hiermee niet wilde lukken... ;)

Nieuwprijs ongeveer de helft van het door jou genoemde. Alleen als je veel desoldeert is zo'n station wel handig lijkt me, anders lijkt het me een beetje (te) veel van het goede.

hete lucht solderen gebruik je eigenlijk alleen bij het solderen van zgn. "postzegels". Dat zijn van die vierkante blokje met ontzettend veel dicht op elkaar zittende pootjes, zoiets als dit:

75xx.jpg

Ik denk niet dat je er vaak me in aanraking komt, tanzij je regelmatig videomultiplexers ofzo onderhand neemt, wat ik me bij jouw eigenlijk minder voorstel ;)