Douma Posted 7 juli 2002 Report Share Posted 7 juli 2002 Afgelopen week heb ik mijn versterker van zijn dunne netkabeltje afgeholpen en er een eurostekker aansluiting op gemonteerd. Ik ga binnenkort namelijk een afgeschermde netkabel bouwen en die dan voor mijn versterker gebruiken. Ik heb intussen mijn kamer ook geaard. Nu vroeg ik mij af of ik het chassis van de versterker ook op de aard-aansluiting van die eurostekker ingang moet aansluiten. groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 7 juli 2002 Report Share Posted 7 juli 2002 Rienk, Aangezien dat kennelijk niet het geval was voordat je de eurostekker monteerde heeft het geen zin het nu wel te doen. Voor de veiligheid is het niet noodzakelijk en voor het netsnoer maakt het niet uit. Je loopt zelfs het risico van een aardlus met een netbrom als gevolg. Echter, ik weet niet welke euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 7 juli 2002 Author Report Share Posted 7 juli 2002 Ik heb een plastic euro ingang gebruikt. Dus dat zit dan denk ik wel goed zo. Als ik nou een afgeschermde netkabel bouw, aan welke kant moet ik dan de afscherming aansluiten? Aan de wandcontactdoos kant of aan de versterker kant? groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 7 juli 2002 Report Share Posted 7 juli 2002 In jouw geval lijkt het me logisch de afscherming aan de kant van de wandcontactdoos aan te sluiten. Eventuele stoorsignalen wil je neem ik aan afvoeren naar de aarde en niet naar de versterker. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 7 juli 2002 Report Share Posted 7 juli 2002 Geplaatst door Douma:Ik heb een plastic euro ingang gebruikt. Dus dat zit dan denk ik wel goed zo. Als ik nou een afgeschermde netkabel bouw, aan welke kant moet ik dan de afscherming aansluiten? Aan de wandcontactdoos kant of aan de versterker kant? groet, Rienk. Rienk, Nogmaals, lees die link even en je hebt je antwoorden M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 8 juli 2002 Author Report Share Posted 8 juli 2002 Gemak dient de mens. Er staan inderdaad een aantal interessante dingen op die site. Het antwoord op mijn vraag heb ik inmiddels ok al gevonden. Bedankt voor die link. groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts