Jump to content

[DIY] Audio Rack

JazzLuva
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal, nadat ik een beetje rondgekeken had voor een Rack en nix kon vinden (of je moet bereidt zijn om belachelijke prijzen neer te tellen, die 2x zoveel als mn hele set kostten !!), heb ik besloten om het maar zelf te maken. Ik heb nu een rack "ontworpen" in een 3d programma en zie hier het resultaat (mocht het plaatje het niet doen , doordat het deeplinken geblokkeerd wordt zal ik ook ff de link neerzetten). Ik moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben 8) en ik denk dat dit voor weinig geld te maken is (ga zelf ipv duur hout , gewoon 2 cm dik MDF gebruiken). Laat maar horen wat je dr van vindt.

rack-01.jpg

http://www.geocities.com/jazzluva2003/pics/rack-01.jpg

edit : je moet de http page ff in een nieuw venster pasten, en als je de message krijgt dat die niet available is , gewoon nog een x enteren in je html bar.

Groeten

JazzLuva.

Ziet er prima uit. Ik vraag me alleen af waarom je de plateaus op die houten balkjes monteerd ipv de plateaus gewoon rechtstreeks met de draadstangen en moeren fixeren. Als je dat doet voor ontkoppeling, lijkt het me beter dat je de plateaus tussen de houten balken inspant met een spankabel, zoals bij een SSC basis. Of de plateaus met spandraden er aan laat hangen. (zijn maar wat ideeen ;) )

Het plaatje is wel wat aan de joekelige kant, vindt je niet eek.gif:D

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik de shelves zal bevestigen (heb het nu met een inbusverbinding). Maar ik zit er ook aan te denken om het niet vast te maken maar met spikes op de ziijspanten te laten rusten. Het zal dan wel beter ontkoppelen, maar ook duurder worden. Het feit dat ik het niet uit losse platen maak is omdat ik op deze manier het er mooier (minder log) uit vindt zien , en ik ben op deze manier flexibeler met de shelves.