telefunken Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 nou was ik vannacht weer eens aan de wandel op internet en kwam ik dit tegen. nou weet ik dat er meer is tussen hemel en aarde maar na aardig wat recensies te hebben gelezen over de C-37 lak word ik toch een beetje nieuwsgierig of er iemand ervaring hier mee heeft. ik doe hier nog wat links bij. link 1 en link 2 bij de 2e link staat dit onder rubriek (kees en olaf) condensator mod 1 op dezelfde site staat nog meer tweaks die je na doet denken van (waar of niet waar). grtn rob. ps. wat zou dit voor lak kunnen zijn of is dit zo speciaal dat je het per ongeluk ook bij de gamma kunt kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Lees eens bij "Supercable voor een prikkie". Stefan heeft met C37 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Goh, dat ging snel. Ik heb 'm gevonden. het is de Tube-O-Lator lacquer. Heeft hier iemand ervaring mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Geplaatst door Sodejuu:Goh, dat ging snel. Ik heb 'm gevonden. het is de Tube-O-Lator lacquer. Heeft hier iemand ervaring mee? Nee, ik heb gelijk buizen gekocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Tube-O-Lator lacquer veel gekker moet 't niet worden greetzz, Marjor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Geplaatst door marjor: veel gekker moet 't niet worden greetzz, Marjor My thoughts exactly Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Geplaatst door telefunken:nou was ik vannacht weer eens aan de wandel op internet en kwam ik dit tegen. nou weet ik dat er meer is tussen hemel en aarde maar na aardig wat recensies te hebben gelezen over de C-37 lak word ik toch een beetje nieuwsgierig of er iemand ervaring hier mee heeft. Dat spul is toch gewoon ordinaire vioollak dat voor veel te hoge prijzen aan argelozen wordt verkocht om de membranen van resonerende breedbandluidsprekers mee te penselen? Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
callas Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Heb hier zelf ook sterk de indruk dat er gewoon een -weliswaar zeer hoogwaardige- lak verkocht wordt. ik hoor in mijn kring wel zeer positieve ervaringen. let wel: ervaringen. ook zelfs vanuit zeer kritische en sceptische zelfbouwhoek hoor ik positieve berichten. dat schept bij mij wel interesse, wat kost zo'n blik trouwens? het zwarte goud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Geplaatst door richard 1:Dat spul is toch gewoon ordinaire vioollak dat voor veel te hoge prijzen aan argelozen wordt verkocht om de membranen van resonerende breedbandluidsprekers mee te penselen? Richard het is inderdaad duur, maar het spul wordt niet alleen op breedbandunits gesmeert, maar op alles wat los en vast zit, als ik sommigen moet geloven. Er is zelfs in Duitsland een audiozaak die cd-spelers met dit goedje behandelt. O ja, de link naar die firma: Clockwork-Audio BTW: In Keulen zit er ook nog een die buiten die lak ook nog perenhouten blokjes in de speler geplaats. Blijkbaar moet het perenhout zijn, want dat klinkt het beste. Ik vraag me af hoeveel soorten bomen ze hebben gekapt, voordat ze daar achter waren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Geplaatst door callas:Heb hier zelf ook sterk de indruk dat er gewoon een -weliswaar zeer hoogwaardige- lak verkocht wordt. ik hoor in mijn kring wel zeer positieve ervaringen. let wel: ervaringen. ook zelfs vanuit zeer kritische en sceptische zelfbouwhoek hoor ik positieve berichten. dat schept bij mij wel interesse, wat kost zo'n blik trouwens? het zwarte goud Blik , je denkt toch niet dat zoiets in blik gelevert wordt . Nee, zoiets komt in prijzige glazen potjes. De prijzen zijn: 50ml - €155 100ml - €250 250ml - €500 500ml - €800 Reken zelf maar uit wat een leeg potje kost, want dat is ook niet voor de poes . Bestellen kun je het bij Ennemoser P.S.: Het plastic potje Tube-O-Lator kost $59 voor 0,5ml (= $5900 voor 50ml) . Daarvoor krijg je er wel een kwastje (half wattenstaafje) bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Daarvoor krijg je er wel een kwastje (half wattenstaafje) bij. Met dat wattenstaafje kun je dat spul in je oren smeren. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Het lullige is, dat als je bijv. je CD-speler er mee vol smeert van binnen, dat het daarna zo moeilijk vergelijken is met de oude situatie. Even realistisch; een lak, ook al is het diamantlak, is voor een audiosignaal niets meer of minder dan het toevoegen van een di Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Even realistisch; een lak, ook al is het diamantlak, is voor een audiosignaal niets meer of minder dan het toevoegen van een di Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Iedere massa heeft zijn resonantiefactor, en die verander je niet gek veel door een dun laklaagje lijkt mij. Wat dat betreft heeft de normale isolatiemantel (pvc, teflon etc.) veel meer massa en is daarnaast zachter, dus beter dempend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Eerlijk gezegd geloof ik er ook allemaal niet zoveel van hoor. Want als het om "dempende" eigenschappen zou gaan, dan volstaat een drupje siliconenkit uitstekend. En anders even naar de modelbouwwinkel voor een potje blanke lak die keihard wordt als deze uitgedroogt is. Dat hoeft echt geen 155 Euro te kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 3 februari 2003 Report Share Posted 3 februari 2003 Eigenlijk is het heel simpel. Een signaal wat door een geleider loopt en het elektrisch veld wat deze eromheen genereert wordt be Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 3 februari 2003 Author Report Share Posted 3 februari 2003 ik zou zeggen vraag het eens aan cees/piet waar je de silverdraad kunt bestellen daar is de interlink met c-37 lak getest. op deze site onder rubriek kees & olaf en dan onder bezoek daar kun je foto's vinden bij cees piet thuis daaronder staat een kleine recensie. daar onder weer een kleine recensie bij iemand anders thuis. ik zou wel eens willen weten wat voor vloeistof de C-37 is of wat de ingredienten zijn van dit product. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 3 februari 2003 Report Share Posted 3 februari 2003 Als je 2 identieke setjes interlinks zou maken, de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Het is altijd weer amusant om te lezen hoe die beste stuurlui (die aan de wal staan ) weer een mooie theoretische onderbouwing kunnen verzinnen voor iets dat ze nog nooit gehoord of gezien hebben. Ik heb de SilverBullet in C-37 en in Dammar lak gemaakt, luistertesten geven duidelijk aan dat C-37 resonanties dempt; het geluid wordt opener en schoner. Wanneer de lak een dielectrische invloed uitoefend op het electro-magnetisch veld om de kabel, dan is dit altijd hoorbaar als een versmering/versluiering van het geluid (ik hoop dat dit duidelijke termen zijn) Hoe slechter het dielectricum hoe meer versmering/versluiering. C-37 laat geen enkele versmering/versluiering horen, in tegendeel! Alles wordt opener, ruimtelijker en beter te plaatsen. Het kleurt absoluut niet! Ongelakt zilver heb ik ook getest, dit bleef niet goed vanwege oxidatie. Geoxideerde draad klinkt beduidend slechter dan eentje met Dammar lak. Er is dus ook een natuurwet die voor een laklaag pleit! En als er dan toch iets omheen moet, dan kan je beter voor het beste kiezen............ C-37 werkt ook erg goed op condensatoren en Elco's (deze jongens genereren hun eigen resonanties) Ik heb verschillende Black Gates (FK, WkZ, Nx) en Jensen (koper) ontdaan van hun plastic jasje en met C-37 gelakt. Hier is ook duidelijk te horen dat het geluid schoner en dynamischer wordt. Je hebt helemaal niet veel nodig, 2 a 3 dunne laagjes is genoeg. En voor de dielectrische waarde hoef je ook niet bang te zijn; het aluminium potje heeft hier veel meer invloed op. Overigens is het geen gewone vioollak, lees het verhaal maar op de Ennemoser site. Barnsteenlak (gebruikelijke vioollak) heeft een hele andere werking en is geenszins met C-37 te vergelijken. De lak is ook in kleine hoeveelheden te verkrijgen bij Olaf, zie de site van Direct Heated Rob. Tot slot: er zijn in een versterker heel veel componenten die vervorming toevoegen aan het signaal doordat ze resoneren. Vooral capaciteiten, trafo's en draad zijn erg ontvankelijk. Deze resonanties kan je op verschillende manieren beinvloeden: condensatoren in hout plaatsen heeft mijn persoonlijke voorkeur (de metalige resonantie verdwijnt) het hout zal wellicht weer een andere resonantiefrequentie aanstoten, maar in ieder geval in veel mindere mate en in een, voor je oren, minder gevoelig frequentiegebied. C-37 geeft vergelijkbare effecten en is eenvoudig overal op aan te brengen, ook zal het minder dielectrische invloed uitoefenen dan welk ander middel ook, omdat de benodigde laagdikte zo klein is. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Geplaatst door Stefan:Het is altijd weer amusant om te lezen hoe die beste stuurlui (die aan de wal staan ) weer een mooie theoretische onderbouwing kunnen verzinnen voor iets dat ze nog nooit gehoord of gezien hebben. Ik heb de SilverBullet in C-37 en in Dammar lak gemaakt, luistertesten geven duidelijk aan dat C-37 resonanties dempt; het geluid wordt opener en schoner. Wanneer de lak een dielectrische invloed uitoefend op het electro-magnetisch veld om de kabel, dan is dit altijd hoorbaar als een versmering/versluiering van het geluid (ik hoop dat dit duidelijke termen zijn) Hoe slechter het dielectricum hoe meer versmering/versluiering. C-37 laat geen enkele versmering/versluiering horen, in tegendeel! Alles wordt opener, ruimtelijker en beter te plaatsen. Het kleurt absoluut niet! Ongelakt zilver heb ik ook getest, dit bleef niet goed vanwege oxidatie. Geoxideerde draad klinkt beduidend slechter dan eentje met Dammar lak. Er is dus ook een natuurwet die voor een laklaag pleit! En als er dan toch iets omheen moet, dan kan je beter voor het beste kiezen............ C-37 werkt ook erg goed op condensatoren en Elco's (deze jongens genereren hun eigen resonanties) Ik heb verschillende Black Gates (FK, WkZ, Nx) en Jensen (koper) ontdaan van hun plastic jasje en met C-37 gelakt. Hier is ook duidelijk te horen dat het geluid schoner en dynamischer wordt. Je hebt helemaal niet veel nodig, 2 a 3 dunne laagjes is genoeg. En voor de dielectrische waarde hoef je ook niet bang te zijn; het aluminium potje heeft hier veel meer invloed op. Overigens is het geen gewone vioollak, lees het verhaal maar op de Ennemoser site. Barnsteenlak (gebruikelijke vioollak) heeft een hele andere werking en is geenszins met C-37 te vergelijken. De lak is ook in kleine hoeveelheden te verkrijgen bij Olaf, zie de site van Direct Heated Rob. Tot slot: er zijn in een versterker heel veel componenten die vervorming toevoegen aan het signaal doordat ze resoneren. Vooral capaciteiten, trafo's en draad zijn erg ontvankelijk. Deze resonanties kan je op verschillende manieren beinvloeden: condensatoren in hout plaatsen heeft mijn persoonlijke voorkeur (de metalige resonantie verdwijnt) het hout zal wellicht weer een andere resonantiefrequentie aanstoten, maar in ieder geval in veel mindere mate en in een, voor je oren, minder gevoelig frequentiegebied. C-37 geeft vergelijkbare effecten en is eenvoudig overal op aan te brengen, ook zal het minder dielectrische invloed uitoefenen dan welk ander middel ook, omdat de benodigde laagdikte zo klein is. Groeten, sjonge zeg , dat jij dat allemaal hoort! knap hoor . ik hoor nog hiet eens het verschil tussen twee verschillende cdspelers en toch ben ik niet doof Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Hallo Erik, Tis alleen een kwestie van veel luisteren, experimenteren en een set met hoge resolutie. Het heeft niets met mijn oren te maken, die doen het niet beter (misschien wel slechter ) dan die van jou. Jij kunt ook het verschil horen tussen verschillende laksoorten op een kabel, als de randapparatuur maar goed genoeg is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 11 februari 2003 Author Report Share Posted 11 februari 2003 hoi stefan. nou heb ik ook nog een vraag je kunt de C-37 lack ook op je luidspreker konussen smeren. maak het nog wat uit of het aan de buitenkant zit of is de binnenkant ook goed. en wat moet ik me dan hierbij voorstellen wat kan ik verwachten wat er gebeurt met de sound. en zou het ook helpen als je het op je luchtspoel zou smeren. ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de resultaten niet dat ik er niet in wil geloven maar het komt zo vreemd over. henno heeft mij met zijn kabels ook kunnen overtuigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 en buiten dat : waar is zoiets te koop?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 11 februari 2003 Author Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door Gitaarwerk:en buiten dat : waar is zoiets te koop?? dat is als het goed is bij olaf die woont in rotterdam ik zal hem morgen eens bellen je hoort het nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door Gitaarwerk:en buiten dat : waar is zoiets te koop?? Dat vind je op de eerste pagina van dit topic (zie prijslijst van het spul en klik op "Ennemoser") Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts