Gitaarwerk Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 eeh.. .15 euro voor 50ml laat maar hangen.. pure oplichterij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirk-Maarten Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Beste gitaarwerk, kom kom, pure oplichterij?? Iemand zegt dat het werkt en baseert dat op luisteren, dat zou voor jou toch reden moeten zijn om het in elk geval te considereren? Zo ben je toch ook gekomen tot het luidsprekerkabel-ontwerp wat je wil uitvoeren/ aan het uitvoeren bent? Misschien helpt die C37 lak wel bij je lskabels? Tsja het is niet goedkoop maar hoeveel heb je nou echt nodig? (open vraag niet retorisch bedoeld) Vriendelijks, Dirk-Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 12 februari 2003 Author Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door Gitaarwerk:eeh.. .15 euro voor 50ml laat maar hangen.. pure oplichterij vreemd is dit toch in dit wereldje. wel veel geld uitgeven aan apparaturen en grote discussies over kabels en luidsprekers waar men na 3 maanden nog niet over uit is. (klinkt als onzeker) en dan nog kunnen zeggen zonder het te hebben uitgeprobeert oplichterij. jammer vind ik dit ik heb al aardig wat gehoord over dit product en ik ben toch van plan om het uit te proberen. baat het niet schaad het niet. als ik er een goeie ervaring mee heb laat ik het je wel weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door Gitaarwerk:eeh.. .15 euro voor 50ml laat maar hangen.. pure oplichterij Waar kun jij dat spul voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door telefunken:...baat het niet schaad het niet. Baat het niet, dan ben je dus voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door Gitaarwerk:eeh.. .15 euro voor 50ml laat maar hangen.. pure oplichterij Wanneer je de prijs vergelijkt met Gamma lak riekt het inderdaad naar oplichterij. Deze vergelijking kan je trekken met heel veel audio producten. Vergelijk de kostprijs van de silver Bullet maar eens met die van een zilveren Cardas of een Siltech interlink! Over de exorbitante prijzen van dat soort producten wordt niet moeilijk gedaan, terwijl ik dat pas echte oplichterij vindt!! Vergelijk je het klankmatige resultaat dat de lak oplevert maar eens met de kostprijs, dan is het een koopje! Rob, Ik heb het op de buitenzijde van de woofers gedaan (2 lagen) de eerste week stort het geluid helemaal in, waarna het langzaam weer steeds opener wordt. Na twee weken is de lak voldoende uitgehard. Het resultaat hangt af van de conus en de toepassing. Bij mij werdt het laag strakker en beter doortekend, er is nu ook meer rust in het beeld. Mijn woofers werken tot 200Hz. Vriend Olaf heeft het op zijn lijnbronnen gesmeerd; 2x16 fullrange breedbanders met papierconussen, vraag hem maar eens wat het voor resultaat oplevert. Aan de binnenzijde zal het waarschijnlijk hetzelfde resultaat opleveren, voordeel; je ziet de lak niet zitten. Lakken van de spreekspoel heb ik geen ervaring mee, mijn gevoel zegt me dat het effect ook minder zal zijn. De conus wordt nl. veel meer op trilling belast dan de spreekspoel. Daardoor zijn er op de conus ook meer resonanties om te dempen. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel; probeer het maar eens! Lak is in Nl te koop bij o.biessen@wanadoo.nl in flesjes van 10ml. dit is voldoende voor het 3x lakken van vier conussen van 21cm. Of een heleboel meters zilverdraad! Je kan kiezen uit verschillende temperaturen; zie Ennemoser site. Het is zeker de moeite waard op LS kabels Gitaarwerk! Ik gebruik het op mijn zelfbouw zilveren LS kabels met uitstekend resultaat! Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 ik ga wel voor teflon.. ik heb een kennis bij dupont (die kon aan blokken komen die je erover heen kon smelten ofzo.. ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 15 februari 2003 Author Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Gitaarwerk:ik ga wel voor teflon.. ik heb een kennis bij dupont (die kon aan blokken komen die je erover heen kon smelten ofzo.. ) kijk gitaarwerk dat zijn weer van die vage antwoorden. je heb dus een(kennis)bij dupont. die(kon)aan blokken komen die je erover heen(kon)smelten(ofzo)...ja ja lekker duidelijk ! en waar over heen smelten en hoe wou je dat doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Zuiver teflon heeft volgens mij geen smeltpunt. Het gaat meteen over van vast naar gasvormig (het verbrand dus ) En doet dat op een temperatuur ergens in de buurt van de 250graden................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Teflon wordt zover ik weet op materialen "gesproeid", 't lijkt een beetje op lak spuiten. Thuis even een blokje teflon omvormen tot een kabelmanteltje krijg je niet voor elkaar zonder speciale apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 is er niet net als dat lak dan een soort stof gemaakt dat je het zelf makkelijk kan doen? c-37 lak voor die prijs zie ik niet zitten 0,3mm kan ik moeilijk omtapen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Geplaatst door Gitaarwerk: is er niet net als dat lak dan een soort stof gemaakt dat je het zelf makkelijk kan doen? c-37 lak voor die prijs zie ik niet zitten 0,3mm kan ik moeilijk omtapen Ik weet niet wat je nu wilt, maar je kan natuurlijk elke andere lak (Gamma, Praxis,Hema)toepassen! Laat ons maar weten welke het beste is Het heeft alleen niet zo'n goed effect als C37, en teflon heeft ook niet hetzelfde dempende effect als deze lak. Maar ik kan je al verklappen: voor een dubbeltje op de eerste rang gaat je niet lukken.......................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts