Hans Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Hallo Forummers, Ooit in de goeie ouwe tijd was ik DJ en was de Dual 1019 platenspeler het helemaal. Nu heb ik nog steeds een 1019 staan, zonder element en zonder kast om hem in te hangen. Ik kan er momenteel dus niks mee doen en hij heeft ook al minstens vijftien jaar niet meer gedraaid. Zou daar nog wat van te maken zijn? Ik zou het for sentimental reasons wel leuk vinden om hem weer in gebruik te nemen, maar dan wel zo dat hij het ook doet zo goed als met een 1019 mogelijk is. Zelf heb ik weinig verstand van de revisie van zo'n draaitafel en het lijkt me dus geen goed idee er zomaar aan te gaan klooien. Mijn vraag is dus waar ik op moet letten wil ik hem weer up to date krijgen en waar ik ervoor terecht zou kunnen om dat op een deskundige manier te laten doen. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Het is idd een nostalgische speler. Tot voor kort werden er nog 2 hier in een kroeg gebruikt als draaitafel van de discoinstallatie. Ze zijn vervangen door een stel Technics SL1200 klonen. Misschien dat je op de site Maarten de nodige info vindt. Het is wel allemaal een beetje op een Thorens gericht, maar ik denk dat je deze nuttige informatie ook wel voor je Dual kan gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 3 februari 2003 Author Report Share Posted 3 februari 2003 Hallo Sodejuu, Bedankt voor de tip! Aan Maarten zijn site kan ik geloof ik veel hebben. Het ziet er uit als een aardig complete doe-het-zelf handleiding. Ervaringen van anderen met het opkalefateren van een oude draaitafel zijn ook nog welkom. Heeft er weleens iemand een 1019 onder handen genomen? Ik denk bv aan de as. Mijn draaitafel heeft jaren op zijn kant opgeslagen gestaan. Niet erg slim waarschijnlijk. Zou de as nog wel rond zijn? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 4 februari 2003 Author Report Share Posted 4 februari 2003 Hallo Sodejuu, Ik heb nog wat gezocht op internet en er blijkt in Duitsland zelfs een soort DUAL-fanclub te zijn (http://mitglied.lycos.de/phonodual ). DUAL zelf schijnt tegenwoordig een merknaam van het grootwinkelbedrijf Karstadt te zijn. Er blijken zaken in Duitsland te zijn die reserve-onderdelen van allerlei oude types hebben, waaronder de 1019. De adressen zijn ook op bovenstaande website te vinden, oa een in D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts